schouderbinnen in stap gaat 90% van de tijd, maar in draf lukt het op 10 keer proberen mss 5 passen, ik heb het gevoel dat hij echt niet goed snapt wat ik bedoel, mijn lesgeefster zegt dat ik het gwn moet blijven herhalen maar heb het gevoel dat hij niet door heeft dat wat hij doet niet juist is, hoe maak ik hem duidelijk dat als hij ineens 3 passen goed doet dat dat goed is, wat doen jullie? stoppen jullie dan met schouderbinnen en belonen jullie even losse teugel ofzo of als het fout gaat rijden jullie de zijde af of maak je een volte en begin je opnieuw? of geef je dan juist toe aan het paard?? ik hoop dat jullie zo wat snappen wat ik bedoel :p iemand tips?
Ik begin meestal met 2/3 stappen en bouw het net zolang uit tot we 3kwart van de lange zijde kunnen. Misschien is dat een idee?
ZusJacobs
Geplaatst: 14-05-11 19:34
xDeems schreef:
Ik begin meestal met 2/3 stappen en bouw het net zolang uit tot we 3kwart van de lange zijde kunnen. Misschien is dat een idee?
Dan moet je voor een paard wat het lichamelijk moeilijk vind niet gelijk dit in 1 uur willen, ik zou het echt langzaam opbouwen omdat het best een inspanning kan zijn voor een paard wat het lastig vind..
0000
Geplaatst: 14-05-11 19:57
Tipje, in heel veel gevallen wordt het paard niet voldoende begrenst op de buitenzijde én legt de ruiter het binnenbeen naar achter, waardoor het voor het paard gewoon een heel onlogische oefening is. Let dus even op hoe je het vraagt...
Veroontje_P
Inderdaad langzaam opbouwen, 't lijf moet t spiertechnisch ook wel trekken he! Door t op te bouwen kan je na een tijd (niet in 1 dag) een langer stuk doen en uitbreiden. Je juffie bedoelt dat ook. Na die paar passen weer rechtstellen en door. Doet ie t goed vergeet niet te belonen he, dan begrijpt ie wat je bedoelt.