Fenomeen @ L1 training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Fenomeen @ L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:19

Hallo allemaal! :wave:

Vandaag heb ik na een tijdje bitloos, buitenrijden en B training maar weer een keer 'echt'getraint omdat de eerste L wedstrijden nu toch wel heel dichtbij komen.
Fenomeen is een 14 jarige KWPN merrie. Ze is nu twee en een half jaar van mij, we hebben veel downs gehad maar gelukkig gaat het nu weer super goed.
Ze is hiervoor altijd vrij strak en streng gereden, daarom vind ze het erg moeilijk om ruimte te pakken die ze van mij krijgt,
en laag en ontspannen te lopen, ze zet al snel haar nek erop.

We zijn vooral bezig met het wijken omdat ze nog wel eens haar achterhand vergeet.
Ook zijn we bezig om mijn handen op 1 plek te houden zodat de aanleuning constanter word, maar dat is nu al heel erg verbeterd.

Commentaar laat ik voor de rest aan jullie over. Maar houd het wel netjes!

Afbeelding
Met dit knappe koppie werd ik begroet vanochtend <3

http://www.youtube.com/watch?v=YJyG1QjRPLw
Wat filmpjes.

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Pasje wijken

Afbeelding
Verruimen

Afbeelding
Hier loopt ze niet echt netjes, maar ik ben er toch blij mee omdat ze hier toch wel vrij ontpannen loopt.

Afbeelding
Galopfoto, niet heel duidelijk. Maar wou hem er toch wel bij plaatsen voor het beeld.

Vanky :)
Laatst bijgewerkt door Vanky op 14-05-11 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KimE

Re: Fenomeen @ L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:24

Ik vind het er best goed uit zien :)
Het is erg leerzaam om je filmpje zo vertraagd te zien, want wat meteen opvalt is dat je erg beweeglijk bent met je benen. Ook je handen gaan met lichtrijden op en neer. Er ontstaat daardoor een los-vast verbinding met de mond van je paard, probeer die verbinding constant te houden. Het ziet er meteen een stuk erger uit dan dat het is op vertraagd beeld, maar wellicht een aandachtspuntje. :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:31

Ik heb het filmpje expres vertraagt en erbij gezet, zodat jullie er misschien meer aan konden zien doordat het meer opvalt inderdaad.
Dankjewel, ik zal erop letten!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 16:21

216 keer bekeken en 1 reactie? Jullie mogen gerust reageren hoor, we kunnen wel tegen wat commentaar :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:41

Het lijkt op de laatste foto net of je gaat knijpen met je knie, probeer je tenen naar binnen te draaien en op je kont te blijven zitten :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:58

Goede tip, dankjewel!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:20

Knappe merrie en mooie manen heeft ze
Let erop dat je een constante verbinding houdt met haar mond, je ziet af en toe het contact afzwakken
Ziet er verder goed uit hoor :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:26

Leuke merrie!

Wat mij meteen opviel aan de foto van het wijken, is dat je teveel buiging hebt. Bij wijken heb je eigenlijk helemaal geen buiging, alleen lichte stelling. Je gaat zelf ook helemaal scheef zitten. Rechtop blijven zitten en je paard recht houden!
Verder vind je een van de foto's dat ze niet zo netjes loopt, ik vind dat heel erg meevallen. Ja, ze loopt niet 100% op de loodlijn, maar ik zie liever dit dan dat ze achter de loodlijn kruipt, dat is ook veel moeilijker te corrigeren. Dit beeld is gewoon goed!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:58

Bedankt voor de complimentjes :)

Ik zit inderdaad veel te veel naar de kant waar ik heen moet met het wijken, hierdoor gaat ze zich opkroppen en loopt van voren weg. Ik probeer dan te corrigeren met mijn buitenteugel en mijn binnenbeen, maar omdat ik mijn been dan weer te ver naar achteren leg word het er eigenlijk alleen maar rommeliger door. Bedankt voor de tip ik ga erop letten!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:46

Ben het eens met kleinvosje :j
Probeer lichte stelling te nemen en je binnenbeen tegen je buitenhand aan te drukken, hierdoor kan ze niet zo gemakkelijk over de buiten schouder wegvallen en zal ze haar achterhand meer meenemen :D

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 08:52

Dankjewel! Goede tip, ga vandaag gelijk kijken hoe ze reageerd!

Iriz712

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:21

Ja idd het wijken en probeer je schouders meer naar achter te brengen. Voor de rest ziet het er wel heel netjes uit hoor!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:12

Dat ziet er al best wel netjes uit. Zoals hierboven als gezegd vielen mij ook de beweeglijkheid van je handen en benen op tijdens het lichtrijden. Ook mag je bovenlichaam iets verder terug, je zit nu iets naar voren. Als je je hakken dan ook nog uitdrukt, dan is het plaatje compleet denk ik. Heel veel succes in de L, wijken komt vast ook snel voor elkaar :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:35

Ziet er wel netjes uit.
Met wijken mag hij er op de buitenteugel meer doorheen en je trekt je hakken een beetje op.
vooral bij die galop foto

Piennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:03

Probeer haar soms iets meer er door heen te rijden zodat ze net wat ronder is en heb je net wat meer reserve als je bezig gaat met de oefeningen en ook in de proef, succes! :D

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 15:15

Als ik haar ronder rijd gaat dat ten kosten van de proef omdat ze haarzelf dan te veel opkropt en daardoor heel erg tegen de hand komt en steeds slechter op de hulpen reageerd.
Daarom rijd we haar nu eerst ontspannen laag en als dat goed gaat gaan we haar ronder en hoger vragen :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:56

ik vind het er wel netjes uit zien, zou alleen idd proberen om iets meer nog je hakken uit te drukken. zie ik op alle foto's eigenlijk wel een beetje.