Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marjolein_el schreef:Over het nagevelijk rijden kan ik je niet echt tips geven, maar ik denk dat je daar echt een goede instructrice bij nodig zult hebben.
Over het uit het land halen:
Mijn pony wilt heel soms ook wel eens wegrennen. Wat ik dan doe is haar laten rennen en een beetje opjagen. Wat zij doet is steeds wegrennen en als ik naar haar toeloop weer wegrennen, dus ik kan er achteraan blijven lopen maar zij is toch wel sneller. Als ik haar opjaag kan ik gewoon in het midden van het land blijven staan en is ze het spelletje na 5 à 10 minuten zat. Dan blijft ze of netjes staan, of komt zelf naar me toe.
. ik zal het proberen. Maar er staan ook alpaca's in het land haha. maar ik zal het proberen.
daandriaan schreef:Welke draver heb je en waar komt hij vandaan?
Het is geen typisch rijpaard wat je onder je hebt, het is een tijdsproces wat je er in moet steken, je moet onthouden; een draver wilt gráag voor je werken! Je moet het hem alleen laten begrijpen, op een vriendelijke manier.
Waarschijnlijk wil je téveel van hem in 1x, waardoor hij het niet meer begrijpt.