Broadway (Gribaldi x Ferro) in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Broadway (Gribaldi x Ferro) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 08:07

Broadway en ik zouden afgelopen Woensdag onze eerste oefenwedstrijd gehad hebben, deze kon helaas niet door gaan omdat we door omstandigheden geen vervoer hadden. Nu hebben we 29 Mei onze eerste 'wedstrijd', De Romisancup in Heesch :D

edit; Check mijn nieuwe laarzen mensen :)) Bruine --> oftewel: een excuus om de rest in het bruin aan te gaan schaffen, aangezien ik nu toch alles nieuw moet kopen :+

Paspoortje:

Afstamming: Gribaldi x Ferro (uit een voorl. keurmerrie) x Inspekteur
Hoogte: 1.74
Geb. Datum: 06-06-2006 ( :+)
Niveau: B

De punten waar we tegenaan lopen zijn de volgende:

* ik val erg snel voorover (dat voor 50 % door het zadel komt, ik ben in korte tijd 10 kg afgevallen en het zadel zit voor geen meter meer :=)
* Op eigen benen lopen, en dan vooral bij het lang/laag werken. (vind hij soms nog lastig)
* We zijn bezig hem steeds meer aan het sjouwen te brengen
* Meer tempo erin
* Buiging: Broadway vind het erg moeilijk rechtsom in te buigen (hij heeft schijnbaar ergens geleerd dat bochten vierkant genomen moeten worden :') _O-)

Afbeelding
Stukje van het losstappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier begind Broadway al iets meer te sjouwen, ik had hem alleen nog wat meer naar de hand mogen drijven. Dan keek hij wat ''smakelijker'' in zijn mond ;)

Afbeelding
Hier kun je duidelijk zien dat Broadway op de rechterhand de buiging nog niet altijd makkelijk vind.

Afbeelding
Stukje ontspanning tussendoor meenemen, voorheen vond Broadway dit nog wel eens lastig. Hij werd dan te enthausiast en was moeilijk tot ontspanning te krijgen.

Afbeelding
Stukje middengalop: hierbij kan ik op de een of andere manier nog niet bedenken dat ik geen jassen aan mijn laarzen hoef op te hangen ;)

Afbeelding
Idem

Afbeelding
Arm paardje :(:) helemaal natgereden :=

Afbeelding
En dit is dus het beeld waar we naar toe aan het werken zijn :D
Langzaam maar zeker komen er steeds langere stukken in het rijden tevoorschijn :j

Doubtless

Re: Broadway (Gribaldi x Ferro) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:24

Ziet er goed uit hoor, zeker voor zo'n reus!
Wat me opvalt aan je middengalop is dat je je bekken mag kantelen, dan zal het ook makkelijker worden om je benen te ontspannen omdat je dan écht gaat zitten.

Verder geef je aan dat 'ie erg recht blijft in de bochten, maar ik zie je ook niets uitnodigends doen om de lengtebuiging juist te krijgen. Je legt wel je binnenbeen aan, maar ik geloof niet dat dat genoeg is om zowel voor als achter mee te krijgen. Is het de moeite waard om eens te proberen je binnenhand echt van de hals te halen? Eens kijken of 'ie dan, na 100 slangenvoltes, wel met je mee draait?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:25

Ziet er netjes uit :j Ik ga mee in het commentaar van Doubtless, met als aanvulling dat hij voor mijn gevoel nu zijn hoofd kantelt ipv te buigen. Vandaar dat je misschien de tip van Doubtless eens moet proberen :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:37

Het kan inderdaad een moment zijn geweest dat ik mijn binnenhand te weinig stelling heb gevraagd en ik ben er zo goed als zeker van dat ik mijn binnenbeen te weinig heb gebruikt! :j ik heb er namelijk ook moeite mee :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:21

Mij werd ooit gezegd dat je moet rijden alsof je op een doos zit. Als je wil dat 'ie inbuigt zal je met alles wat je hebt (je been & je hand) 'kracht' moeten zetten. Maar niet te hard en je moet meedraaien, anders scheurt 'ie :+

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:36

Haha leuke vergelijking Doubtless...

MissBambi, mooi dier!
Dat voorover zitten is wel erg zonde, op de laatste foto heb je een mooie houding, ook je armen precies in het verlengde van je teugels erg mooi! Daar vindt ik ook je teugels voldoende op maat, op de meeste foto's heb je ze naar mijn idee iets te lang waardoor je paard toch een beetje uit elkaar valt.
Verder een vriendelijk beeld, leuke combi :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:45

Leuk paardje en hij oogt wel groter dan dat ie is.

Wat betreft je zadel, ik vind eigenlijk dat je er niet eens zo raar in zit. Kleiner moet het zadel niet, dan wordt ie te klein voor je.
Voor het 'inbuigen' kun je veel voltes ( beide kanten op en verschillende grotes) gaan rijden.

Succes met jullie wedstrijd!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:51

Hey Danique,

Broadway ziet er goed uit hoor, je hebt hem in korte tijd al veel verbeterd. Wat betreft je handhouding icm lengtebuiging weet je hoe ik er over denk, hard aan werken dus!
Zadel zal inderdaad snel een oplossing voor moeten komen, hier heb je echt te weinig steun aan, dat heb je toch nog nodig. Komt goed hoor meid, lekker zo door blijven werken.

Tot de 29e!

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:38

Leuk paard!
Let alleen op bij het aandrijven dat je niet je hakken extreem gaat uitdrukken en je tenen naar buiten gaat draaien ;)
Verder ziet het er goed uit hoor!

saskia_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:58

Ziet er erg netjes uit! vind dat je hem in een hele mooie houding losrijdt en daarna in super oppakt. En die galop ziet er geweldig uit! *D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:51

Dat ziet er al fijn uit zeg! Wel een tip. Probeer hem niet te lang te laten :) Dat mag best, maar dan moet hij wel wat meer zakken en wat ronder worden. Nu loopt hij wat uit elkaar, doordat hij te lang is. Op deze foto's is hij er niet helemaal doorheen en dan worden de spieren niet optimaal gebruikt.

Succes! :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 13:07

@ lilliputter: Daar heb je helemaal gelijk in, we vinden het beide nog erg moeilijk allemaal :) \
@ Anne: Thanks :D, hoop binnenkort toch echt een fijn zadel te kunnen aanschaffen!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:23

Mooi dier en die laatste foto is erg mooi. Veel voltes draaien. Evt. punten markeren in de bak (met balken of tonnetjes) waardoor je heen gaat sturen. Dan moet je echt gericht gaan draaien en sturen en dat werkt!

(is tevens goede schriktraining ;) )

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:41

Bedankt voor de tip! Om een of andere aparte reden hebben vandaag mijn benen het licht gezien :D ik kan eindelijk mijn benen 'echt' gebruiken tijdens het buigen zonder mijn. Bovenbenen aan te spannen waardoor mijn onderbenen in functie beperkt worden :Y)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:33

Wat een dressuurlijntje! Ik zou hem met losrijden wat ronder instellen en veel schakelen dat hij wat
actiever vanuit de achterhand wordt. Hij heeft wel lekker speknekkie op de laatste foto zeg!

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:30

leuk paard. Het ziet er leuk uit alleen blijf om je houding denken blijf achterover zitten dan kan je meer gaan rijden

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:47

Leuk paard en leuke lijn! Hij ziet er wat uitelkaar gevallen uit ( wat ik me heel goed kan voorstellen bij zo'n reus ) probeer hem wat meer bij elkaar te rijden! Succes!

Mallemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:45

Wat een leuk paard zeg, nog veel werk, maar dat gaat vast goed komen.

P.s. Wow je laarzen echt helemaal te gek.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:15

Mijn paard heeft er ook moeite mee om rechtsom te buigen, omdat ze rechts "langer" is dan links. Het is dan alsof ik in de rechtergalop in de volte naar buiten wordt "gegooid". Volgens de instructrice moet ik daarom volgens het 60/40 procent rijden. 60 procent rechtsom en 40 procent linksom. Zo te lezen heeft je paard te kampen met hetzelfde probleem. Als tip geef ik je mee meer op je zitbeenknobbel te zitten (maar je vertelde al dat je zadel je naar voren werpt. Elk zadel geeft weer een andere houding, dat blijkt maar weer eens :).) Het ziet er voor de rest goed uit hoor, ga zo door! :Y)

Lovely1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:45

probeer je rug ( en schouders ) wat rechter te houden... maar ziet er super mooi uit! leuk paaardje

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:21

Wat een stoer paard. Oogt groter dan 1.74 :j

Probeer je hakken wat meer uit te drukken. En je bent geloof ik al wat meer bezig om je paard meer bij elkaar te rijden ivm lang te houden. Laatste foto is een heel mooi plaatje !

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:32

Citaat:
Mij werd ooit gezegd dat je moet rijden alsof je op een doos zit. Als je wil dat 'ie inbuigt zal je met alles wat je hebt (je been & je hand) 'kracht' moeten zetten. Maar niet te hard en je moet meedraaien, anders scheurt 'ie

Ben ik niet mee eens, Zorgen dat je benenbeen lang blijft en hier extra druk op zetten zodat er meer gewicht op je binnenste zitbeenknobbel komt. Dus gewoon op je kont blijven zitten, schouders en bovenlichaam kun je idd mee draaien. Ik vind het er goed en vriendelijk uitzien verder ga ik helemaal mee met lilliputter.
Citaat:
Dat ziet er al fijn uit zeg! Wel een tip. Probeer hem niet te lang te laten Dat mag best, maar dan moet hij wel wat meer zakken en wat ronder worden. Nu loopt hij wat uit elkaar, doordat hij te lang is. Op deze foto's is hij er niet helemaal doorheen en dan worden de spieren niet optimaal gebruikt.