benen te ver naar voren...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marisz97

benen te ver naar voren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:02

halloew bokt-leden,,

ik rijd elke zaterdag op mijn manege in een les. daar doen we van alles, maar mijn instructrice blijft steeds maar zeggen dat ik mijn benen te ver voor de singel doe, dat is ook wel zo, maar wat ik ook probeer ze blijven te ver naar voren toe steken.
in galop blijven ze wel goed zitten, en met doorzitten ook maar wanneer ik moet gaan lichtrijden gaan ze als ik opsta naar voren,,,

tips???

X

IrisCyrill

Re: benen te ver naar voren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:06

probeer je beugels eens een gaatje langer te maken! je hebt dan minder steun aan je beugels waardoor je bewuster gaat lichtrijden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:15

Een oplossing is om altijd bewust je knieen naar beneden te laten wijzen, zonder dat je de hielen optrekt. Bij lichtrijden ook niet zo denken aan zitten en staan, maar op laten gooien en weer laten zakken. Je hoeft niet ver uit het zadel te komen, als er een vinger tussen kan is het genoeg!
Ook kun je de verlichte zit een tijdje aannemen om je benen goed te plaatsen en dan van daaruit gaan lichtrijden.

joy333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:53

de beugels een gaatje langer maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:58

joy333, het is wel de bedoeling dat je niet alleen herhaald wat er al gezegd is, tenzij je nog wat anders toe te voegen hebt bij de onderbouwing daarvoor.
Dus meteen erbij zeggen waarom een gaatje langer zou helpen en dan wel iets anders dan IrisCyrill zei.

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:59

Een instructrice leerde mij eens om in de draf, in plaats van te gaan 'staan-zitten' te gaan 'staan-staan-zitten'. (Er is wel een naam voor, maar kom er zo even niet op.) Dus twee keer staan en dan weer zitten, enz.
Eerst is dat heel lastig, omdat je je evenwicht waarschijnlijk gaat verliezen (en dus te hard terug in je zadel klapt). De truc hierbij is om NIET aan de teugels te gaan trekken voor houvast, maar juist je benen iets naar achter te leggen voor balans. En zodoende zou je dus de juiste houding krijgen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:05

Probeer ook tijdens het lichtrijden ontspannen te zitten en je hakken uit te drukken. Wat merk je van jezelf wat anders is als je doorzit of galoppeert ten opzichte van het lichtrijden?