Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mlissa schreef:ik zou juist geen ander bit proberen hij moet dit bit in want wat als hij nou het andere bit ook niet aanneemt zit je met een bit je moet het van hem/haar winnen anders wint hij en blijft hij het doen.
Vooral niet proberen om het je paard naar de zin te maken. Je moet het winnen, want stel je voor je zou me teen bit blijven zitten.. (wel eens van marktplaats ofzo gehoord??) Als jouw schoen knelt, dan heb je het ook maar op te soppen zeker?! Geen paardenmond is hetzelfde, dus andere bitten proberen is zeker geen overbodige luxe voor je paard en vaak de moeite waard. Zulke zeken kosten nu eenmaal ook geld. Je laat je zadel toch ook aanpassen tot het goed ligt, waarom dan opeens bezuinigen op zoiets cruciaals als een goed passend en prettig bit (in de zin van de mond is zooo gevoelig). Probeer bitten van stalgenoten (ik weet het niet zeker maar soms laten winkels je ook bitten testen
). Dan is er altijd nog de bitloze optie en inderdaad het stukje gebit laten controleren. Neffesh schreef:Bedankt voor de reacties iedereen
Mijn pony is juist 5 geworden.
Ik zou misschien eens een ander bit kunnen proberen. Ik heb hier nog een gewone watertrens liggen en een iets dunnere watertrens ook. Eenmaal hij het bit inheeft heeft hij er 'precies' geen las van ( kan dat natuulijk niet in zijn plaats zeggen) Hij kauwt er af en toe op en voor de rest ligt het stil.
Hij is eigenlijk redelijk laat om op te leren dus zou het misschien daaraan kunnen liggen ? Dat hij gewoon niet wil of geen zin heeft in een bit ?