Dit is mijn eerste topic HAW! Nog nooit echt "gedurfd", Maar ik dacht probeer het toch maar eens

Twilight is 11 jarige ruin die ik nu 1 jaar in mijn bezit heb.
Ik heb nog nooit wedstrijden gereden, maar wil dit wel gaan doen t.z.t.! (eerst een 2e huis verkopen
en dan is er weer geld voor een fatsoenlijke stalling met bak) Ik merk namelijk dat hij erg voorzichtig is in de wei, en absoluut niet alles geeft wat hij heeft.
Niveau is op het moment ongeveer B
Twilight heeft bij zijn vorige eigenaresse M dressuur gereden, en hier zit op het moment ook een beetje het probleem. Omdat hij schouderbinnenwaarts/travers/wijken enz redelijk goed kent, en ik de hulpen daar niet goed van weet
, is normaal recht doorrijden op het moment een probleem. ik heb zelf het gevoel dat ik een gelijke teugeldruk en beendruk heb, maar hij gaat dan toch schuin/wijken o.i.d. Tips hiervoor?Daarnaast wisselt hij ongelofelijk in hoofdhouding in de galop, hij galoppeert als het ware echt mee met zijn hoofd, of dat gevoel heb ik ieder geval...
we hebben natuurlijk ook losgereden, maar hier geen foto's van.
cap is eigen keuze..
De foto's:

Drafje redelijk netjes, mag z'n neus er nog iets meer uitrijden

Ik steek hier mijn benen wat teveel af zie ik nu...

In de bochten vindt ik het erg moeilijk hem actief te houden, hij valt erg terug..

weer iets meer het neusje eruit

Hier probeer ik met mijn binnenbeen hem terug naar de "hoefslag" te krijgen, hij valt vreselijk naar binnen..

Galop

nogmaals

En wat langer laten in de galop

en stil staan, twilight kan de rollkur helemaal in z'n eentje
nee zonder gekkigheid, ook dit is een probleempje, hij gaat altijd helemaal rond staan op het moment dat ik halt houd, maar dan heb ik dus totaal geen druk meer op m'n teugels, dit doet hij altijd..Tips ontvangen we graag! Wel graag goed onderbouwd, daar hebben we het meeste aan
Neusje mag er wel wat meer uit op sommige foto's, en je zou je beugels een langer kunnen maken
Ik zal ook eens met onze camera langs komen