Paard lastig langs de bakrand en door de hoek te rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dieke94

Paard lastig langs de bakrand en door de hoek te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 10:24

Nieuw topic met alle vragen apart omdat de vorige rommeltopic genoemd werd >;)

Mijn eigenwijze lieve meid vind het erg lastig om netjes langs de bakrand te lopen laat staan dat ze netjes door de hoeken gaat als ik dat wil. Vorige week heb ik in de les samen met mijn instructrice gelet op het hoeken rijden en dat ging aardig goed, nu de randen nog. hebben jullie tips?

/3 /3
Laatst bijgewerkt door Elles op 11-05-11 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onduidelijke topictitel aangepast.

tamary

Re: Tikkie eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:16

Maak het netjes langs de bakrand rijden makkelijker dan er van af willen, dus wijkt ze af rij dan kleine volte en ga vervolgens weer door langs de bakrand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:33

Wees blij dat je paard niet op de automatische piloot aan de bakrand geplakt zit :)
Ook op rechte stukken moet je sturen, tussen je benen en tussen je teugels. Ik zou juist zeggen: kom maar lekker van de hoefslag af juist, en ga rechte lijnen oefenen!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:37

Sonja het kan ook heel vervelend zijn dat ze het niet doen. Dat probleem loop ik nu ook tegen aan ;(.

Maar waarom loopt ze niet langs de bakrand en door de hoeken. Is ze scheef (dan kan ze ook niet makkelijk door de bocht) of regeert ze niet op je binnenbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:40

Een paard maakt slechts gebruik van de mogelijkheden die de ruiter 'm geeft, en zal bij keuzes altijd de keuze maken die hem zelf het beste uitkomt... ;)

Paard is niet eigenwijs; ruiter begeleidt onvoldoende.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:47

Sonja schreef:
Paard is niet eigenwijs; ruiter begeleidt onvoldoende.

Of paard snapt niet wat de bedoeling is en gaat in protest/staak.

dat ze het voor henzelf het makkelijkst maken snap ik zeker. Daarom vraag ik wat er aan de hand is. Dan kan je naar een oplossing gaan zoeken.

Maar een vraagje waar is de omheining van je bak van gemaakt. Stroomlint, hout, of wat anders. Hier gaat het al stukken beter als het een houten omheining is want stroomdraad betekend au en daar kunnen ze al wat meer afstand van nemen uit zichtzelf.

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:55

momo_lover schreef:
Sonja het kan ook heel vervelend zijn dat ze het niet doen. Dat probleem loop ik nu ook tegen aan ;(.

Maar waarom loopt ze niet langs de bakrand en door de hoeken. Is ze scheef (dan kan ze ook niet makkelijk door de bocht) of regeert ze niet op je binnenbeen

Ze reageert nouwelijks op binnenbeen, als ik een keer goed stevig prik wil ze een paar passen hoefslag nemen, daarna niet meer. ze doen het inderdaad ook alleen op de rechterhand (de kant die voor haar moeilijker is als links).

In de bak is het hout/metaal/ijzer of iets, in de wei stroomlint maar daar heeft nooit stroom op gestaan...

Bedankt voor je reactie, ik ga vanavond naar les, dan vraag ik of mijn instructrice me wil helpen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:35

Probleem zit hem dus in gehoorzaamheid op de hulpen en scheefheid :)

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 20:51

Vandaag gewerkt aan aanleuning en ze ging maar één keer tussen K en H van de hoefslag!
Volgende les werken we aan het maken van een mooie ronde volte in draf, in stap is het een makkie (mits je je concentreerd), in draf wordt ie een beeetje :o hoekig :D

Bedankt voor jullie reacties!