Prive les op Kilaeue iki zijn we klaar voor de B ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lauwtjuhh

Prive les op Kilaeue iki zijn we klaar voor de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 23:26

Afgelopen donderdag had ik prive les op mijn paard.
22 mei heb ik een onderlingen wedstrijd in de B
Door trailerproblemen heb ik haar niet officieel kunnen starten terwijl we wel een startkaart hebben liggen :(

Ik zit af en toe iets te ver naar voren daar wordt aan gewerkt
Verder mag ik kiki nog wel wat meer naar beneden rijden er wat meer doorheen..
En ik moet wat meer op mijn handen letten.

Tijdens de les houden we kiki veel bezig en zijn we ook met het nagefelijk bezig.
We rijden veel overgangen en letten veel op het rechtrijden.
Kiki is een paard met een hele grote trukkendoos die je echt voor moet blijven..
Denkt zei aan a dan moet jij al aan d denken anders neemt ze een loopje met je
Verder zijn we er mee bezig dat ze beter op mijn been reageerd en direct en zijn we de proef aan het oefenen

Nu ben ik benieuwd of jullie mij klaar vinden voor de B
En waar ik nog aan moet werken en verbeter punten

Kiki is een 13 jarige merrie
keur,pref, sport merrie
heeft met de vorige eigenaar Z gelopen.
Ik ben gezamelijke eigenaar van kiki samen met lindy.

Foto's staan niet op volgorde
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sica op 11-05-11 13:15, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Informatie toegevoegd op verzoek TS

dressagelady

Re: Prive les op Kilaeue iki zijn we klaar voor de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:32

Wat een knap koppie zit daar op zeg, leuk aansprekend paard :) Waar werk je met haar aan in de les? Naar mijn mening mag ze er van voor nog meer doorkomen, je zit er nu net een beetje 'tegenaan'. Denk erom dat je een knik in je ellebogen houdt en je handen mag je iets hoger plaatsen.

Ik vind je cap trouwens een beetje raar zitten, die mag meer naar voren worden gekanteld! Succes samen!

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 23:35

Heb het er even bij gezet dat zijn idd mijn verbeterpuntjes :D

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 00:17

Wat een leukerd! :D
Ga wel mee met het commentaar van dressagelady. Wel wil ik je nog mee geven dat je meer moet zitten, je bekken kantelen :) Dan vind ik het wat netter ook, je houding. :)

Het ziet er goed uit, maar t is er inderdaad net tegenaan, jullie mogen allebei net ff iets meer geven/nemen van elkaar :)

p.s. wat betreft je cap, die mag volgens mij wat meer naar voren, hij zit erg naar achter.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:40

Heeey!

Dat is Lindy haar paardje :D Ze ziet er goed uit!
Ik vind het er opzich netjes uitzien maar ik vind dat ze veel meer door haar hals mag komen, ze houd strak boven vast en zo lijkt ze niet lekker ontspannen, voor een onderlinge wedstrijd is het oke denk ik maar bij een officiele zou je het denk ik niet redden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:55

niet voor officeel in de B??? is dat niet een beetje overdreven??

vind er leuk uit zien hoor

probeer wekelijks les te nemen
cap strakker, hakken uitdrukken, handen meer dragen, bij foto 3 zie je dat je buitenteugel loshangt die mag juist meer langs de hals, binnenhand is wat streng

en gaan met die banaan

succes ;) en vooral veel plezier

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:00

Leuk paard! En leuke combi!! Ik denk dat je een hoop genoemde verbeterpunten meeneemt als je minder druk op je knieen legt (je lijkt op alle foto's te knijpen) en meer uit je onderbeen en bekken gaat rijden.

Maar starten zou ik zeker, Succes!!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:36

Jenny_S schreef:
niet voor officeel in de B??? is dat niet een beetje overdreven??

vind er leuk uit zien hoor

cap strakker, hakken uitdrukken, handen meer dragen, bij foto 3 zie je dat je buitenteugel loshangt die mag juist meer langs de hals, binnenhand is wat streng

en gaan met die banaan

succes ;) en vooral veel plezier

Ja sorry maar als ik officieel zou starten dan moet het toch super zijn! Ik vind haar nog niet mooi door de hals en lijkt me dat dat gewoon helemaal goed moet zijn voordat je officieel start. Dat komt heus wel goed en voor de rest is het ook heus wel netjes hoor!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:38

Ik meen dat in de B je paard nog niet eens nagefelijk hoeft te lopen

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 09:42

Ja mijn knieen daar ben ik me van bewust, als ik er aan denk dan druk ik mijn hakken uit maar zodra ik weer met iets anders bezig ben dan verwaterd dat. lang maken en niet steunen op de knieen is mij een bekend commentaar.

cap zag ik idd ook al dat die niet lekker op mijn hoofd zat. wat kunnenn foto's toch heerlijk verduidelijkend zijn!

bedankt voor de tips.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 09:44

[quote
[/quote]

dit doe ik al wekelijks heb altijd een uur prive les.
mijn zusje heeft daarnaast ook nog een half uur prive les in de week.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:46

Lindy1982 schreef:

Maar als je zelf op wedstrijd wil gaan dan wil je dat toch perfect hebben lijkt mij??? Maar ik heb ook niet gezegd dat ik het slecht vind ik zeg alleen wat ik denk en wat ik zou doen. En het komt echt wel goed hoor!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:49

Dusss, ik denk dat het voor veel mensen juist goed is om kilometers op het wedstrijdterrein te maken, met het commentaar van de jury kun je dan thuis gericht aan de slag :j

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:50

dressagelady schreef:
Dusss, ik denk dat het voor veel mensen juist goed is om kilometers op het wedstrijdterrein te maken, met het commentaar van de jury kun je dan thuis gericht aan de slag :j

Daar heb je ook weer gelijk in ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:55

Dussss schreef:
Lindy1982 schreef:

Maar als je zelf op wedstrijd wil gaan dan wil je dat toch perfect hebben lijkt mij??? Maar ik heb ook niet gezegd dat ik het slecht vind ik zeg alleen wat ik denk en wat ik zou doen. En het komt echt wel goed hoor!

Naja ik zie liever dit op ontspanning dan de paarden die gedwongen worden en in de krul worden getrokken

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:59

Lindy1982 schreef:

Naja ik zie liever dit op ontspanning dan de paarden die gedwongen worden en in de krul worden getrokken

Tuurlijk dat is logisch, maar doordat ze zo loopt vind ik het juist niet heel ontspannen omdat ze zich boven vast zet. Maar nogmaals ik heb niet gezegd dat het slecht is ik zou er alleen nog verder aan werken totdat het goed gaat en dan pas gaan, maar ik ben dan ook een perfectionist wat ook niet altijd goed is ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:59

De B staat voor Beginnend hè, da's niet voor niks! Je moet ergens een keer beginnen, en met alle onderdelen een 6 heb je al een winstpunt hè :Y) :)*

Tuurlijk, het is ook nooit goed genoeg en je moet altijd blijven verbeteren, maar als je pas op wedstrijd zou mogen als alles perfect gaat zou het errug rustig zijn op de wedstrijdterreinen :D

Puntje van aandacht: let op je rug, die hou je vaak iets te hol, waardoor je niet goed je bekken kunt kantelen waardoor je vooral in de galop niet goed mee kunt zitten in de beweging. Vraag eens in je instructeur of je ook eens een (deel van) een les aan zitles kunt besteden. Dus beugels weg, teugels los en aan de longe en ZITTEN. :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:48

Lindy1982 schreef:

Maar toch krijg je ineens geen wp als je paard het niet doet.

Jullie zullen niet voor gek staan in de B, maar persoonlijk zou ik nog heel even wachten.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:50

Rijerijerije schreef:
De B staat voor Beginnend hè, da's niet voor niks! Je moet ergens een keer beginnen, en met alle onderdelen een 6 heb je al een winstpunt hè :Y) :)*

Tuurlijk, het is ook nooit goed genoeg en je moet altijd blijven verbeteren, maar als je pas op wedstrijd zou mogen als alles perfect gaat zou het errug rustig zijn op de wedstrijdterreinen :D

Puntje van aandacht: let op je rug, die hou je vaak iets te hol, waardoor je niet goed je bekken kunt kantelen waardoor je vooral in de galop niet goed mee kunt zitten in de beweging. Vraag eens in je instructeur of je ook eens een (deel van) een les aan zitles kunt besteden. Dus beugels weg, teugels los en aan de longe en ZITTEN. :)

Tuurlijk kan niet alles perfect gaan, is logisch maar wat ik wel vind is dat de basis toch wel een mooie aanleuning is en dat dat ook dressuur is snap je.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:15

Wat me opvalt:
foto 12, je zadel helt achterover. Kan dus zijn dat de boom te smal is.
foto 1 t/m 3, teveel binnen teugel. De buitenteugel hangt op de ene foto ook los.
Verder denk ik dat je best B kunt starten hoor.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:03

Pesoonlijk zou ik pas B starten als je paard klaar is voor de L.
Anders kan het keer op keer teleurstellend zijn wanneer je net met de hakken over de sloot het haalt.
Zelf zou ik ook wat meer het paardje er door willen zien lopen voordat je start!
Maar goed keuze is aan jou natuurlijk!
Lekker zo doorgaan!

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:27

leuk paard en het ziet er heel vriendelijk uit :D
idd aandachtspuntje dat ze er nog wel wat meer doorheen mag, misschien dat je dat kan oplossen door hem goed voorwaarts te houden en je handen wat rechter op te zetten en eens een ophouding maken ofzo zodat ze je hand opzoekt. Paard kan het prima dus het komt vast wel goed maar je mag wel wat gedurfder rijden :)) voor de rest kan je altijd gaan starten, je hebt niks te verliezen en je leert er een hele hoop van (ik iig wel ;) )
succes ermee!

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:53

Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen nog geen officieel starten. Zelf heb ik dit wel gedaan want ik dacht ook b is beginend maar je wordt er wel op afgerekend als je paard niet voldoende of onrustig nageeflijk loopt. Ook als je paard nog niet voldoende actief is rij je nog geen winst (tenmiste ik niet). Wel leer je er veel van en heb je punten om aan te werken, dat is wel fijn. Ik zou nog lekker doortrainen en als de puntjes op de i zijn gaan starten.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:49

Ik ga mee met Elise95, het ziet er keurig uit, maar om antwoord te geven op je vraag: nee, ik vind jullie nog niet officieel B-waardig.
Hiervoor loopt je paard nog te weinig nageeflijk, dat willen ze (ondanks dat het Beginnend heet..) toch wel zien in de B paarden.

Maar ik zou zeker die onderlinge starten als je de mogelijkheid hebt! Dan hoor je wel van de jury wat ze ervan vinden :)

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:06

de mogelijkheid om onderling te gaan starten die heb ik inderdaad!! ben nog nooit op wedstrijd geweest dus verwacht er ook niet zo heel veel van eigenlijk haha. we zullen zien.

en ik heb er steeds meer plezier in om haar te rijden dus denk dat het helemaal goed komt!