paard staakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lynns

paard staakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 17:31

Herkent iemand iets in het volgende probleem?
Mijn paard begint net wanneer ze lekker begint te sjouwen, aan het werk is, zeg maar dat hij niet meer voorwaarts wil.
Is dit nu omdat hij niet wil? of omdat er meer aan de hand is? zere rug, of hekel aan spierpijn?
Het begint zeg maar wanneer hij mooi rond en nageeflijk is, en dan zo even door moet lopen.
Wie herkent dit en wat hebben jullie gedaan?
Rijtechnisch gezien dan bedoel ik.

Jenny_S

Re: paard staakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:01

moeilijk inschatten natuurlijk nav een stukje tekst, maar bij mij was het gewoon geen zin meer hebben of denken dat we klaar zijn.
door tempo wisselingen na een paar staprondjes in te voeren weten ze weer dat ze aan de bak moeten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:59

ik denk dat hij last van zijn rug heeft. misschien moet je er eens een sportdierenarts na laten kijken. misschien heeft hij wel last van zijn knieën?
succes er mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:57

Als het uit drakerigheid zou zijn, zou ik staken eerder VOOR het moment van fijn lopen verwachten.

Ontzettend moeilijk te zeggen nav slechts zo'n klein stukje tekst, maar het ZOU iets te maken kunnen hebben met spierverzuring of bv een wervel die bij een bepaalde aanspanning voor een blokkade zorgt.
Heeft je instructeur ook geen idee waar het te zoeken, als hij/zij vanaf de grond meekijkt?
En wat gebeurt er als hij/zij erop kruipt, gebeurt het dan ook? En met longeren?

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:05

Paarden die staken als ze vast in hun lijf zitten....vrij normale reactie. Paarden die staken als ze juist los worden....dan is er meestal wat aan de hand. Maar uit jouw stukje valt niet op te maken of je paard daadwerkelijk goed loopt of dat ze net wat achter het bit kruipt en zich ontrekt aan de voorwaartse hulpen. In dat laatste geval is het vaak rijtechnisch op te lossen. Vergeet de voorkant en eerst weer zorgen dat ze voorwaarts is.