El-Fluego @ Les in het avondzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

El-Fluego @ Les in het avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 22:03

Hoi :wave:

Vandaag hadden we weer les na een week of 3. Er was een paar keer iets tussen gekomen en het was dan ook weer hard nodig want ze begon weer een beetje terug te vallen.

Voordat ik jullie de foto's laat zien zal ik een korte samenvatting geven over Ellie (bijnaam, zo noem ik haar vanaf nu even El-Fluego is zo onhandig. ;p) van vroeger tot nu.
2,5 jaar geleden kwam Ellie als 5-jarige bij mij. Ik kwam van een shet af en Ellie kon bijna alles al, een goede leerpony, maar zeker niet gemakkelijk. Het eerste jaar was het nog helemaal niks en waren we meer bezig om een combinatie te worden. Het jaar erna (april 2010) begonnen we met B wedstrijden om wat ervaring op te doen. We waren er nog lang niet klaar voor maar ik wilde zó graag. Het hele jaar sukkelde we door met kleine ups en grote downs. Het was steeds nét geen winstpunt want Ellie liep (en loopt nog steeds wel) liever met haar hoofd in de sterren. Ik had enkel groepsles toen. In ongeveer 10 wedstrijden hebben we 1 winstpunt gereden. Toen ik bij de laatste wedstrijd van het jaar wéér net geen winstpunt haalde was ik er helemaal klaar mee. Ik besefte dat als ik zo doorging het altijd zo zou blijven. Dus ik ging privé-lessen. Die lessen lieten nog even op zich wachten dankzij vorst en wat lichamelijke problemen van Ellie (die nu helemaal zijn opgelost). Zodra het weer kon zijn we hard aan de bak gegaan en iedere les ging het een stuk beter! Eigenlijk gaat het sinds mijn eerste les heel lekker en ik baal iedere keer weer dat ik niet véél eerder begonnen ben met les. Nu zijn we weer rustig aan het beginnen met wedstrijden.

We zijn al een heel stuk vooruit gegaan maar zijn er nog lang niet. Ellie is nogal een stresskip en dan werkt niet echt mee op wedstrijd. Verder is de nageeflijkheid nog steeds een probleem.

Punten waar we tegen aanlopen zijn:
- Mijn houding, handen moeten rechtop en ik moet niet zo naar voren duiken. Ook mijn benen willen nog wel is de verkeerde kant op gaan.
- Nageeflijkheid zoals ik net al zei
- Opzij gaan voor mijn been
- De galop, daar maakt ze zich ontzettend sterk en het lukt me nog niet zo goed om het op te lossen maar ook dat wordt met de week beter.

(ik heb natuurlijk ook in-en uit gestapt!)

Nou dat was een hele lap tekst, hier dan eindelijk de foto's:

Beginnen met oppakken, ellebogen in een knik en benen lang houden!
Afbeelding

Wakker maken. Over deze foto ben ik tevreden! Behalve mijn eigen houding dan.
Afbeelding

Mag meer stelling
Afbeelding

Hier komt ze er een beetje uit. En mijn hand :x
Afbeelding

Overgang naar stap, hier vind ik mijn hand een stuk beter. Wel een beetje uit elkaar gevallen :z
Afbeelding

En weer wegdraven. Hier ben ik ook tevreden over.
Afbeelding

Galop, tja.. gewoon nog niet goed.
Afbeelding

Begin halsstrekken
Afbeelding

En tot slot een foto van onderlinge wedstrijd waar we 2e werden. :D Hier is ze nog donker wat baas stiekem toch een stuk mooier vind. :Y)
Afbeelding

Nog een ding over mijn handen: Ik ben er totaal niet streng mee mocht dat zo lijken, ze staan alleen constant in die positie.
Kom maar op met die tips! :j

Groetjes! :wave:

Love_myhorse

Re: El-Fluego @ Les in het avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:34

commetaar geef je zelf al, handen hoger (dragen), teugels ietjes korter (niet vast zetten bij het zadel) want daar lijkt het nu erg op.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:37

Niet zo negatief hoor!

Het ziet er netjes uit! Met wat werk komen jullie er wel!

Ik vind dat je best een nette zit hebt, je houdt je benen mooi aangesloten aan het paard, zit (op de meeste foto's :)) ) mooi recht en je handen vallen mee. :) Zorg er alleen voor dat je de teugels wat korter neemt. :)

Veel plezier van je knappe pony!

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:25

Leuke combinatie mooie pony. Ziet er netje uit alleen jammer dat je handen wat te ver uitelkaar hebt staan. Maar dat is tegenwoordig de mode ....jammer.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:26

Leuk paardje zeg!
Probeer idd te letten op handen en teugels. Je handen mag je wat meer dragen, en soms lijkt het alsof er een knik komt in je pols? Zoals de laatste rijfoto bij je buitenhand.
En probeer het goede been licht te rijden :D Daar zit je verkeerd namelijk.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 11:50

Nell_ schreef:
Leuk paardje zeg!
Probeer idd te letten op handen en teugels. Je handen mag je wat meer dragen, en soms lijkt het alsof er een knik komt in je pols? Zoals de laatste rijfoto bij je buitenhand.
En probeer het goede been licht te rijden :D Daar zit je verkeerd namelijk.

Bedankt voor de tip! Ja klopt van die knik, dit heb ik eigenlijk altijd al maar moet ik inderdaad echt afleren. :j

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 11:51

Bedankt voor jullie tips! :D

Mistral_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:30

Commentaar heb je zelf al aangegeven :)
Soms mag je net iets meer je hakken uitdrukken,
Mooie pony!!

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:08

wat een leuke pony heb je!
Als je je teugels wat korter pakt, ziet het er nog leuker uit!!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 11:21

Ja ik zie op de foto's inderdaad dat ik mijn hakken meer moet uitdrukken, maar ik had juist altijd het idee dat ik dat veelste veel deed.

En inderdaad moeten m'n teugels wat korten zie ik!

Gister hadden we weer wedstrijd, tweede keer dit jaar. Vorige keer vond ze het erg spannend dus had ik net geen winstpunt. Nu was ze in mijn eerste proef weer zo gespannen en de nageeflijkheid en aanleuning was daarom ver te zoeken. Resultaat was 172. De tweede proef was echt een grote verassing, ze vond het nog steeds spannend maar bleef dit keer keurig bij me, netjes nageeflijk en heel fijn te rijden! We hadden 189 punten, waar ik ontzettend blij mee was!

Algraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:24

Ik vind het er goed uitzien hoor..
Commentaar geef je zelf al en heb hier niet zoveel aan toe te voegen.
Met hard werken kom je er echt wel. Begin ziet er al super uit;)

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:04

Ziet er goed uit!
Let op dat je niet met je handen gaat terugwerken ;)

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:30

Leuk paard, leuke combi!
Teugels mogen wat korter, maar dat is al genoemd.
Handen iets meer dragen, geen pianohandjes!
Veel succes samen gaat wel goed komen.

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:46

blij ontspanning geven in je hand en je handen voor je zadel houden. Verder is het een leuk beeld