Vandaag hadden we weer les na een week of 3. Er was een paar keer iets tussen gekomen en het was dan ook weer hard nodig want ze begon weer een beetje terug te vallen.
Voordat ik jullie de foto's laat zien zal ik een korte samenvatting geven over Ellie (bijnaam, zo noem ik haar vanaf nu even El-Fluego is zo onhandig. ;p) van vroeger tot nu.
2,5 jaar geleden kwam Ellie als 5-jarige bij mij. Ik kwam van een shet af en Ellie kon bijna alles al, een goede leerpony, maar zeker niet gemakkelijk. Het eerste jaar was het nog helemaal niks en waren we meer bezig om een combinatie te worden. Het jaar erna (april 2010) begonnen we met B wedstrijden om wat ervaring op te doen. We waren er nog lang niet klaar voor maar ik wilde zó graag. Het hele jaar sukkelde we door met kleine ups en grote downs. Het was steeds nét geen winstpunt want Ellie liep (en loopt nog steeds wel) liever met haar hoofd in de sterren. Ik had enkel groepsles toen. In ongeveer 10 wedstrijden hebben we 1 winstpunt gereden. Toen ik bij de laatste wedstrijd van het jaar wéér net geen winstpunt haalde was ik er helemaal klaar mee. Ik besefte dat als ik zo doorging het altijd zo zou blijven. Dus ik ging privé-lessen. Die lessen lieten nog even op zich wachten dankzij vorst en wat lichamelijke problemen van Ellie (die nu helemaal zijn opgelost). Zodra het weer kon zijn we hard aan de bak gegaan en iedere les ging het een stuk beter! Eigenlijk gaat het sinds mijn eerste les heel lekker en ik baal iedere keer weer dat ik niet véél eerder begonnen ben met les. Nu zijn we weer rustig aan het beginnen met wedstrijden.
We zijn al een heel stuk vooruit gegaan maar zijn er nog lang niet. Ellie is nogal een stresskip en dan werkt niet echt mee op wedstrijd. Verder is de nageeflijkheid nog steeds een probleem.
Punten waar we tegen aanlopen zijn:
- Mijn houding, handen moeten rechtop en ik moet niet zo naar voren duiken. Ook mijn benen willen nog wel is de verkeerde kant op gaan.
- Nageeflijkheid zoals ik net al zei
- Opzij gaan voor mijn been
- De galop, daar maakt ze zich ontzettend sterk en het lukt me nog niet zo goed om het op te lossen maar ook dat wordt met de week beter.
(ik heb natuurlijk ook in-en uit gestapt!)
Nou dat was een hele lap tekst, hier dan eindelijk de foto's:
Beginnen met oppakken, ellebogen in een knik en benen lang houden!

Wakker maken. Over deze foto ben ik tevreden! Behalve mijn eigen houding dan.

Mag meer stelling

Hier komt ze er een beetje uit. En mijn hand

Overgang naar stap, hier vind ik mijn hand een stuk beter. Wel een beetje uit elkaar gevallen

En weer wegdraven. Hier ben ik ook tevreden over.

Galop, tja.. gewoon nog niet goed.

Begin halsstrekken

En tot slot een foto van onderlinge wedstrijd waar we 2e werden.
Hier is ze nog donker wat baas stiekem toch een stuk mooier vind.

Nog een ding over mijn handen: Ik ben er totaal niet streng mee mocht dat zo lijken, ze staan alleen constant in die positie.
Kom maar op met die tips!
Groetjes!
) mooi recht en je handen vallen mee.
Zorg er alleen voor dat je de teugels wat korter neemt.