Knappe aaron @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Knappe aaron @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:47

Beste bokkers,

Het is alweer een tijdje geleden dat er een topic van Aaron was. Daarom vond ik dat het wel weer eens tijd werd.
Afgelopen winter heb ik weinig op aaron kunnen rijden, dit kwam omdat ik een afwijking aan mijn knie heb en er in de winter met die kou erg veel last van heb gehad.

Aaron is een 16jarige haflinger ruin. Het is een schat van een pony. Toen ik aaron 4 jaar geleden kreeg, kon hij eigenlijk niets. Hij was zadelmak maar dat was dan ook echt het enige. Als je een rechte lijn probeerde te rijden ging dat niet, het leek net alsof hij dronken was. In het begin was ik nog niet echt een hele serieuze ruiter. Ik ging liever gewoon een rondje hobbelen en lekker rijden. Aaron was heel erg gewend om kei hard te mogen crossen in de bossen enzovoort. Dit merkte je ook ontzettend aan hem. En nu nogsteeds, het is een erg voorwaartse haflinger. Nadat ik aaron een jaar had, ben ik begonnen met lessen te nemen, en merkte ik dat hij alles snel oppakte en graag voor je wou werken.
vorig jaar April zijn Aaron en ik begonnen met wedstrijden te rijden. Ik was wel benieuwd wat Aaron in zich had! In de winter reden wij geen wedstrijden. Sinds kort zijn we weer begonnen met springwedstrijden. En de voor de eerste dressuur wedstrijden zijn we ook weer goed aan het voorbereiden!
Aaron en ik zijn nu dressuur B+11 en Springen B+16 en L+1, afgelopen zaterdag heb ik me eerste L wedstrijd gehad. En voor zo'n eerste keer L en dan gelijk een winstpunt ( tussen allemaal 'sport pony's') was ik best tevreden! :D

Punten waar ik op moet letten:
*rug recht
* vooruit kijken
*niet voorover vallen!

Er waren niet veel foto's gemaakt. Ik heb alles alle 2 de kanten op gereden. Alleen niet overal zijn foto's van!

Nou genoeg verteld! Hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat jullie van me pony vinden, en hoe hij loopt!
Tips zijn altijd welkom maar hou het wel vriendelijk!

Groetjes Liz

Duke

Re: Knappe aaron @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:06

Leuke haf zeg! Mooi rank ook! Ik vind wel dat je hem wel erg kort houdt. Hij mag wel wat meer achterhand gebruiken en wat minder op de voorhand rijden. Dus voor wat losser laten en dan proberen van achteren naar voren te rijden.

Anne_Pieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:48

Mooie Haflinger!!
Bij de 1na laatste foto zit je een beetje met een kromme rug, maar voor de recht ziet het er netjes uit!! :j

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:15

Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in de L. Jullie zijn erg leuk samen :) Tips die ik nog heb zijn je handen iets hoger en dichter bij elkaar dragen en het neusje van je knappe pony mag je er wat meer uitrijden. Veel succes in de L!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:25

Ik vind dat je pony in een strakke houding loopt, en dat je hem te kort in de hals hebt. Probeer hem er meer uit de rijden, zodat het plaatje fijner word. Maar het is wel een leuk dier! :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:30

Wat een leuke pony heb je! Het lijkt op een aantal foto's dat je pony op je handen hangt, maar dit kunnen momentopnames zijn. Mocht dit wel het probleem zijn kun je dat het beste op lossen van achter, veel naar voren rijden, overgangen! Succes! :)

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:05

hee liz!,

Leuke foto's! zorg er idd voor dat je de achterhand er goed actief bij houd, kan natuurlijk ook aan het moment van wanneer de foto is liggen want aron is meestal wel actief! succes verder!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:54

Ja aaron is idd heel erg actief, waardoor ik hem ook heel erg moet inhouden.
Ik heb wel momenten dat ik me handen naar voren schuif, maar dan neemt hij vaak een loopje. Vind het zelf lastig om hem met ze neusje eruit te rijden en inhouden tegelijkertijd.
Maar bedankt voor de tips!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:49

liz schreef:
Ja aaron is idd heel erg actief, waardoor ik hem ook heel erg moet inhouden.
Ik heb wel momenten dat ik me handen naar voren schuif, maar dan neemt hij vaak een loopje. Vind het zelf lastig om hem met ze neusje eruit te rijden en inhouden tegelijkertijd.
Maar bedankt voor de tips!

Het is maar een tip, maar probeer dan eens veel wendingen te rijden. Slangevoltes, en korte wendingen. Zo haal je de snelheid eruit. En moet hij zich meer concentreren op wat jij vraagt en op het stabiel blijven in de wending. Dan zal hij ook beter zijn achterhand gaan gebruiken. En als zijn achterhand krachtiger wordt/is, zal hij meer gaan dragen.
Ook gebroken lijnen. En dan niet één keer op de lange zijden, maar een paar keer kleine gebroken lijnen achter elkaar. In de galop kun je dat ook doen (dan wel één gebroken lijn per lange zijde). Dit remt de snelheid.

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:25

bedankt voor de tip! Ik ga er aan proberen te werken!

rolling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:45

ik vind het kort in de hals zoals eerder gezegd.
probeer iets meer uit te schuiven

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:32

Leuke haf :)
Ik herken je verhaal. Ik rijdt zelf ook een halfinger die nu de basis bevestigd krijgt & die heeft ook de neiging om zo kort in het lijf te worden.
Probeer hem langer en lager in te stellen, veel te draaien (voltes halve baan, achtjes, slangenvoltes) en hem daarbij ook te helpen (dus niet vasthouden maar begeleiden). Ik denk dat wanneer je dat doet hij ook een stuk actiever in het achterbeen zal worden.
Let er zelf op dat je recht zit, want volgens mij heb je de neiging om lichtjes scheef te gaan hangen.

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:50

Netjes!
Je geeft zelf al aan waar je op kan letten ;)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:12

Jeetje, wat een knap ding zeg! <3
De dingen waarop je moet letten zijn al aangegeven!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 14:55

Haha Bedankt! Het idd een lekker dier! Zowel van zn innerlijk als uiterlijk haha.

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:28

Wat een leukerd!
Alle punten zijn aangegeven.. erg he dat geld zoeken hihi!
Nee mooie haf ook, dan zou ik ook zo kijken!
Veel plezier samen!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:56

Is echt een mooie haflinger. Goed voor het been houden, maar ook zorgen dat hij luistert naar een ophouding ho is ho en dan moet hij op jou wachten. Als een ophouding beter doorkomt wordt de aanleuning minder zwaar.
Het beeld is al mooi

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 09:01

Dankjewel!
Bedankt voor te tip.
De aaleuning is opzich niet te zwaar. het gaat al steeds beter met zn neusje er mer uit krijgen!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:06

Hoi Liz! Mooie foto's hoor, knappe man is het.
Ik zou hem voor iets meer ruimte geven, je handen iets hoger dragen, en wat dichter bij elkaar, en je ellebogen mooi in je zij, ze steken nu af en toe wat uit. Probeer hem ietsje meer op je zit te gaan rijden, dus je mag wel wat maar je schouderbladen naar elkaar toe brengen. Gaat het wijken ook goed?
Succes!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:20

Nee het wijken lukt nogsteeds niet helemaal.. hij vind wijken voor het linkerbeen nog al lastig. en dan heeft hij nog wel eens de nijging om te gaan stijgeren, of te galloperen. voor het rechterbeen gaat het wel goed. Hij vind het erg lastig, maar beetje bij beetje leert hij het wel! :)