Amigo bij de ponyclub @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Amigo bij de ponyclub @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 22:21

Haaaai :wave:

Vandaag was het heerlijk weer en bedacht mijn vader foto's te maken :)
Ze zijn dit keer wél goed gelukt :')

Amigo is alweer 11 jaar, ruin en heb hem nu +/- 1,5 jaar.
We dressuren voornamelijk maar springen toch wel zo'n 1 of 2x per week en als ik het weekend geen wedstrijd heb rijd ik ook zo'n 3-4x per week buiten.
Op dit moment zijn wel B+5 en we pakken al wat dingen van het L mee, zoals wijken en middengalop.
Dit gaat erg goed, hij pakt het snel op en gaat met sprongen vooruit sinds we les hebben van iemand anders (dus niet diegene die les geeft op de ponyclub).
Ik ga dus alleen maar naar de ponyclub omdat ik het gezellig vind, ik ga volgend jaar ook naar een andere omdat dit niveau een beetje te laag ligt (geen wedstrijd gerichte lessen, bange kinderen, (half) beginners, jonge kinderen)
We hebben nog wat moeite met middenstap, hij moet dan meer zakken maar dat lukt nog niet helemaal, en in middendraf komt hij soms tegen de hand :) .
Ikzelf moet naar voren kijken en mijn tenen naar binnen draaien, hier ben ik mezelf ook wel van bewust :)
Owja, en hij heeft een neus-netje omdat hij heel gevoelig is met vliegjes, dan gaat hij steeds raar schudden, nu niet meer :)

Hier dan de foto's :D
Ik heb geen warmrijd foto's, omdat ons pap geen zin had om de hele les foto's te maken :))
Veel foto's op de linkerhand, we hebben natuurlijk ook op de rechterhand gegalopeert maar dat waren mislukte foto's of foto's van veraf :)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. meer op mun kont blijven zitten :=
Afbeelding

5. dit vind ik een fijn beeld :j
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding.

8. Prethoofd :')
Afbeelding

Ik had trouwens springschoentjes aan omdat hij een wondje in zijn koot heeft die hij steeds opentrapt tijdens het rijden :)

Groetjes Anne!

Anne_Pieter

Re: Amigo bij de ponyclub @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:59

Ziet er netjes uit!
Bij een paar galop foto's vooral, probeer daar iets meer je tenen naar binnen te draaien.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:08

Dat ziet er al best netjes uit. Verbeterpuntje zijn je handen, je hebt ze bijna helemaal open en draagt ze plat. Probeer ze mooi rechtop te dragen en je hand wat meer te sluiten. Verder vind ik dat het erg fijn en ontspannen uit ziet. Op de foto's vind ik je paard wel een beetje schraal ogen, maar dat kan ik mis hebben hoor. Succes samen!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 18:43

Dankjewel :D

Ja hij is wat schraal maar hij krijgt nu meer hooi en over een tijdje mag hij ook een paar uurtjes op het gras :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:21

Ziet er opzich al netjes uit. Probeer je handen meer te gaan dragen, tenen naar binnen en naar voren kijken inderdaad.

Misschien een handig tipje voor je midden stap, ga oefenen met in draf en galop dat je pony je hand gaat volgen, dus doe jij je handen meer naar voren, moet je pony ook meer naar voren of meer omlaag. Als dat goed gaat kun je dit in stap gaan oefenen, en gaat het waarschijnlijk stukken beter. Dit heeft teminste wel bij mijn pony geholpen. Succes ermee :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:11

Bedankt! :D
In draf zakt hij al stukken beter, in galop nog niet, daar zijn we hard op aan het oefenen :)

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:00

Ziet der netjes uit anne :) !
Tips zijn al gegeven , waarom heb je eigelijk zon netje op bij amigo ?
enn , ik heb dezelfde springschoenen als jou denk ik :P .

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 19:29

Danjullie :D

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:35

Netjes!
Je geeft zelf al de dingen aan die je kan verbeteren ;)

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:50

blijf letten op je voeten. Doordat jij je tenen naar buiten komen je knieen los van je zadel. Verder ziet het er ontspannen uit.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:23

Idd vooral op de galop foto's...
Wist niet dat het zo erg was :=

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:52

jullie zijn een leuk stelletje bij elkaar:D
eigenlijk is het commentaar wat ik had al gegeven door anderen:p

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 21:38

Hihi dankjewel :D

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:04

ik vind het een fijn beeld geven, leuke rijlokatie zo in de zomer lijkt mij! ziet er gezellig uit. Vind dat je je paardje leuk aan het lopen heb, en het meeste commentaar heb je zelf al gegeven. Confronterend zulke foto's he?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 16:36

Dankje :D
ja dat wel! wist helemaal niet dat mijn tenen zó erg waren :))
is wel gezellig ja :j maar ik ga er stoppen want de lessen is helemaal niks... word onder mijn niveau gegeven en ik krijg zeg maar 'geen aandacht' in de zin van ze zegt niks tegen mij in de les, behalve als ik iets vraag dan zegt ze ff iets en gaat weer verder..

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:31

Niceee schreef:
Dat ziet er al best netjes uit. Verbeterpuntje zijn je handen, je hebt ze bijna helemaal open en draagt ze plat. Probeer ze mooi rechtop te dragen en je hand wat meer te sluiten. Verder vind ik dat het erg fijn en ontspannen uit ziet. Op de foto's vind ik je paard wel een beetje schraal ogen, maar dat kan ik mis hebben hoor. Succes samen!

ziet er netjes uit hoor! dit ^ is precies wat ik ook zag! maar niet super storend ofzo hoor! hopelijk heb je snel weer iemand gevonden die je meer aandacht kan geven, dat is wel zo leuk!
succes!

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:02

Dat ik jullie hier nog tegen kom zeg, net nog gezien. Ging de les vandaag beter??

_Amigo schreef:
Dankje :D
ja dat wel! wist helemaal niet dat mijn tenen zó erg waren :))
is wel gezellig ja :j maar ik ga er stoppen want de lessen is helemaal niks... word onder mijn niveau gegeven en ik krijg zeg maar 'geen aandacht' in de zin van ze zegt niks tegen mij in de les, behalve als ik iets vraag dan zegt ze ff iets en gaat weer verder..

Handen rechtop, tenen vooruit en houding (zitten in je zadel) mag netter, Amigo is een leuke pony!!
Schat jezelf ook niet te hoog in wat betreft niveau, een goede basis is het belangrijkst ;)
Beetje jammer dat je zegt dat de lessen niks voor je zijn, je zou er veel van moeten kunnen leren. Misschien moet je het is bespreken met diegene die je les geeft, dan kun je het daar samen over hebben.

Tot op kamp!!

Muis88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:04

Ziet er leuk uit leuke combo :D
En indd beter je tenen naar binen doen in de galop en goed op je handen letter verder leuk zo :D

niekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:16

Hartstikke leuk paard! Alleen 1 tip ; Probeer je hakken iets meer uit te drukken! :)
Voor derest leuk paard. :D