Moet eerlijk bekennen dat ik de "mooiste" foto's had uitgekozen maar nog genoeg om aan te werken en toch paar "mindere " foto's.
Even over Floor. Floor is niet van mij maar van een vriendin. Ik ben Floor in 2009 bij gaan rijden toen mijn vriendin zwanger was van haar eerste kindje en ben door blijven rijden. Niet meer wekelijks maar wanneer ik kan ga ik er een keer een rondje op doen.
Ook ben ik in die periode een keer wezen kijken met Floor bij een oefenwedstrijd en heb toen plots ook meegedaan.
Verder is Floor onbekend met wedstrijd. Rijden dus B dressuur.
Floor is een fries die toch wel een "kop " erop heeft en als er spanning is dan is het moeilijk eruit te krijgen en maakt ze zich enorm sterk in de nek.
Rijd haar niet heel vaak.
Ik kwam dan ook de bak binnen en gelijk boem dit is eng. Het heeft minuten geduurt voor ik haar achter in de bak had en rond gekregen heb met hulp van mijn vriendin en nog een vriendin. Die zijn uiteindelijk maar aan het einde van de bak gaan staan.
Zelf ben ik met mijn eigen paard L1 dressuur op het moment maar dat paard ligt er helaas even uit.
Waar we tegen aanlopen:
- ze kanteld het hoofd met regelmaat,
- Stelling is soms ver te zoeken
- spanning
- rechter galop springt ze vaak moeilijk aan. In eerste proef overkruist en tweede zat ze wel goed maar kost veel moeite. Gaat echter al beter want nog geen 2 maanden geleden sprong ze nog helemaal niet goed aan
meet Floor:

Zo kwam ik dus binnen

Zo liep ze erna even maar was helaas een moment.

dit was wel in de proef

Dit was dus rechts aanspringen in eerste proef.

Hier moet ik op mijn kont blijven zitten

Ik was zeer blij dat ik de eerste proef rond gekomen was en uitgereden heb. Koste enorme moeite en was echt trots op Floor.

Hier het kantelen van het hoofd

Goede rechter galop in tweede proef

kanteld hoofd weer volgens mij was dit inzet of tijdens grote volte hals strekken
Nou dit waren ze. Hoop dat jullie beetje lief zijn voor me.

, maar wat je kunt oefenen zijn overgangen. Sluit 'm van voren wat meer op en rijd heel veel overgangen zodat je paard SNEL wordt. Automatisch gaat 'ie dan ook meer aan elkaar lopen.