Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wolferus schreef:Ik denk dat ze het even niet meer snapt en dat ze alleen maar in de war raakt van je been en zweep.
Hou er gewoon even mee op en vaag de galop een paar x niet van haar, vraag het dan een paar keer aan de longeerlijn en beloon uitvoerig bij elke sprong. Als ze het dan weer doet kun je het weer rustig proberen onder het zadel en alleen met stem.
Hoop dat je er wat aan hebt
RianneP schreef:Wolferus schreef:Ik denk dat ze het even niet meer snapt en dat ze alleen maar in de war raakt van je been en zweep.
Hou er gewoon even mee op en vaag de galop een paar x niet van haar, vraag het dan een paar keer aan de longeerlijn en beloon uitvoerig bij elke sprong. Als ze het dan weer doet kun je het weer rustig proberen onder het zadel en alleen met stem.
Hoop dat je er wat aan hebt
Ik had eerst ook geprobeerd met zo minmogelijk beenhulpen want eerst deed ze het wel,
daarna dacht ik laat eff een paar dagen niets doen maar als ik ga longeren doet ze het ook nie dan springt ze ineens om en gaat ze de andere kant op

Lydian schreef:RianneP schreef:
Ik had eerst ook geprobeerd met zo minmogelijk beenhulpen want eerst deed ze het wel,
daarna dacht ik laat eff een paar dagen niets doen maar als ik ga longeren doet ze het ook nie dan springt ze ineens om en gaat ze de andere kant op
Als ze omspringt heeft ze er dus geen zin in. Wees duidelijk de baas, nu kan ze doen wat ze wil. Dus geef haar even flink op haar donder, geen gekloot. (Even niet echt netjes gezegd..) Gewoon inderdaad rustig aan, even jullie vertrouwen weer een beetje opbouwen. Daarna gewoon met alle geduld aan de longe laten galopperen, met een duidelijke (stem)hulp. Als dat goed bevestigd is, kan je diezelfde (stem)hulp ook onder het zadel gaan gebruiken. Maar haar absoluut niet opjagen!
Succes
mariska32 schreef:Lydian schreef:Ik ga er van uit dat het paard van de TS, net zoals ze zelf zegt, alles beheerst. Dit paard is dominant.
of kan het gevraagde niet.....
lindsey_pony schreef:hey rianne,
heb je al geprobeerd om er een ander paard voor te zetten die goed kan galopperen. Net als wat wolvenrus zij als ze het niet snapt. dan kan een ander paard helpen hoop een reactie te krijgen en als je het probeer hoe het gegaan is lindsey
Henkjan schreef:Heel veel been geven, blijven lichtrijden. Desnoods even iemand met een longeerzweep in het midden die hem het laatste zetje kan geven. Je kan eventueel ook een klein sprongetje maken en daaruit doorgalopperen.
RianneP schreef:Ik heb sins een kleine 3 maand een eigen paard. ze is 4 jaar bijna 5 en kent eigelijk alles wel. ik longeer haar eerst 10 minutten en dan ga ik rijden op heb egin gingen we eerst aan longeer touw draven en na een weekje proberen te galloperen. dit ging steeds per dag beter. toen ging ik los rijden in een stuk afgezet weiland. en ging ik los stappen en draven, galop deden we nog aan longeertouw.
maar sins 2 weken vertikt ze het om te galloperen. ik geef veel been gebruik zweep maar ze reageerd nergens na maakt haar nie uit.
ik vind dit eiglijk niet leuk meer want wat ik ook doe en probeer het lukt gewoon niet.
hebben jullie tips? of iets?
Nu heb ik nog een probleem, ze wil niet meer aandraven, hoe meer been ik geef het maakt haar allemaal niet uit, gebruik ik zweep en tik ik op kont dan gaat ze stil staan probeer ik zonder been en zweep en veel met steemgeluid helpt allemaal nie!!.
Alvast bedankt,
lindsey_pony schreef:hey rianne,
heb je al geprobeerd om er een ander paard voor te zetten die goed kan galopperen. Net als wat wolvenrus zij als ze het niet snapt. dan kan een ander paard helpen hoop een reactie te krijgen en als je het probeer hoe het gegaan is lindsey
FLIP123 schreef:Wees vooral duidelijk naar je paard toe.
Harder draven ben ik geen voorstander van, dan is het voor het paard des te moeilijker om in galop aan te springen.
Zorg bij het aanspringen dat je je binnenhand opent ( hierdoor kan het achterbeen naar voren gaan en kan het paard aanspringen) Geef 2 x been geen reactie een tik op de kont. Blijf dit ook herhalen in andere gangen. Wanneer hij/zij naar het been luisterd beloon je. Zorg altijd dat je je stem gebruik bij de overgangen, zo maak je het voor jezelf makkelijker.
Heb je geen filmpje van het rijden, stap draf en galop. Ik kan jou wel tips geven maar wil graag eerst weten hoe je rijd en wat je goed doet of wat er verbeterd moet worden.
RianneP schreef:FLIP123 schreef:Wees vooral duidelijk naar je paard toe.
Harder draven ben ik geen voorstander van, dan is het voor het paard des te moeilijker om in galop aan te springen.
Zorg bij het aanspringen dat je je binnenhand opent ( hierdoor kan het achterbeen naar voren gaan en kan het paard aanspringen) Geef 2 x been geen reactie een tik op de kont. Blijf dit ook herhalen in andere gangen. Wanneer hij/zij naar het been luisterd beloon je. Zorg altijd dat je je stem gebruik bij de overgangen, zo maak je het voor jezelf makkelijker.
Heb je geen filmpje van het rijden, stap draf en galop. Ik kan jou wel tips geven maar wil graag eerst weten hoe je rijd en wat je goed doet of wat er verbeterd moet worden.
Ik heb wel filmpjes maar niet op pc toen ging het juist goed, ik zal kijken of ik met mobiel een filmpje kan maken en laat ik wel even zien, het kan gewoon niet mijn houding zijn want eerst deed ze het wel, ze zit ok veel met bit te klooien zou ze iets met tanden hebben? miss wisselen of haakjes of doppen op kiezzen? ik weet het nie