Knappe man @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Knappe man @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:54

Hierbij de foto's van Ricci, gister gemaakt.

Ik rijd deze ruin voor iemand anders ( mijn eigen merrie moet ieder moment veulenen ), wedstrijden zitten in de planning.

Ricci is nu 6 jaar, hij heeft de afgelopen 3 maanden stil gestaan, dit was voor mij de vierde keer dat ik erop zat.

Moet heel erg aan mijn houding gaan werken, maar zadel ligt niet helemaal lekker waardoor ik naar voren kukkel en benen naar achter gooi..

Ben vooral bezig met hem lekker op ontspanning te rijden en scherper aan mijn been te maken, hij wilt van voren nogal graag losklappen, daarvandaan soms ook een lager ingestelde hand vanuit mijn kant.

Oja, binnenhandje is er ook weer ingeslopen. Maargoed is voor mij ook een hele tijd geleden sinds ik serieus heb gereden ! ( meer dan half jaar )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wave:

xMarianne

Re: Knappe man @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:58

Ziet er goed uit :) Vooral doorgaan en je hebt een super mooi paard onder je lopen!
één tip: leg je been niet te ver naar achteren, misschien heb je er wel een reden voor maar zoals op die laatste foto's een een aantal galop foto's ligt je been wel heel ver naar achteren ;)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 15:29

@ Marianne ; Klopt :

Charlottte schreef:
Moet heel erg aan mijn houding gaan werken, maar zadel ligt niet helemaal lekker waardoor ik naar voren kukkel en benen naar achter gooi..

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:33

Ziet er netjes uit :) Als ik lekker mag muggenziften zou ik zeggen, span volgende keer je behabandjes iets harder aan, of rijd met een sportbeha want het lijkt me heel lastig als je bandje zo afzakt :) Nou ja, ik zou er toch gek van worden ^^

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:38

Charlotte wat een leukerd :D
Wat leuk ook dat je het rijden weer opgepakt hebt in de zin van wedstrijden willen rijden..
Ziet er netjes uit!!
En om wat te zeggen.. als je zadel lekker ligt,, beugels een gaatje langer..

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 09:11

catzkillz schreef:
Ziet er netjes uit :) Als ik lekker mag muggenziften zou ik zeggen, span volgende keer je behabandjes iets harder aan, of rijd met een sportbeha want het lijkt me heel lastig als je bandje zo afzakt :) Nou ja, ik zou er toch gek van worden ^^

Dankje, klopt inderdaad :)

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:52

Vind het er erg leuk uit zien, zeker omdat hij
ook een tijdje heb stilgestaan. Vind persoonlijk je binnenhand
wel meevallen.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:13

Wat een prachtig paard zeg. Op de laatste foto lijkt hij wel wat in de teugels te 'hangen'. Verder inderdaad zoals je zelf al aangeft rechtop blijven zitten, maar dat valt niet mee in een zadel waar je niet lekker in zit. Veel succces, jullie zijn een mooie combinatie! :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:28

Voor de 4e keer erop naar 3 maanden stil gestaan te hebben, mag je er best trots op zijn dat hij nu al weer zo lekker loopt hoor! Vind dat je hem netjes en ontspannen rijd, zo vanaf de foto's. Maar inderdaad je onderbenen proberen op de plek te houden, maar dat weet je zelf ook wel :) Succes met dit knappe paard iig!

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:59

Het ziet er lekker ontspannen uit! :D

Op sommige foto's trek je je hak ietsje op, en het neusje komt soms wat achter de loodlijn ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:31

Belangrijkste dingen zijn al gezegd ( herhalen heeft geen zin ;) )

Het valt me alleen op dat je wel nog met hem aan de slag moet wbt kantelen in hoeken/bochten!
Volgens mij is hij linksom fijner in de stelling dan rechtsom? (hij lijkt terug te "trekken" waardoor jij
inwerkt met je binnenhand en hij als gevolg gaat kantelen) Foto 4 kun je het kantelen goed zien.

Probeer de voltes wat te verkleinen en hem met je binnenbeen naar je buitenhand toe te rijden.
Je buitenbeen + hand begrenzen de boel en even goed nadenken dat je je binnenhand opzij moet
zetten en even los moet geven.

Zakt hij in de stelling die jij wel gewoon weer hand terugzetten naar de juiste plek. Het kwartje moet
even opnieuw vallen denk ik..

En hij mag imo wat compacter.. achterhand wat meer eronder en van voren wat meer bergop
(maar daar zul je me niet over horen verder want je hebt hem lekker ontspannen lopen en
dat is een stadium verder (het compact rijden dus).. als hij wat verder is en jij er vaker op hebt gezeten)

Je hebt een leuk paard onder je kont geduwd gekregen zeg :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:20

Het zadel ligt niet alleen niet helemaal lekker, zo te zien zit je er ook niet helemaal lekker in. Zijn er afspraken gemaakt om dit te verbeteren?

Vind het een onwijs knap paard wat zo te zien fijn kan lopen!
Als je hem scherper aan je been wil hebben zul je wel op je benen moeten letten, want die liggen op sommige foto's (te) ver naar achteren ;)
Je handhouding vind ik er trouwens best net uit zien hoor! Op sommige foto's ietwat terugwerkend, maar over het algemeen wel mooi recht & met een goede verbinding.
Succes op wedstrijd!

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:53

Mooi!
Ik vind het er goed uitzien, misschien zou je je hakken iets lager kunnen houden/de beugels iets langer doen, maar verder is het goed!