Waventy m2@ work in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Waventy m2@ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 13:23

Hallo,

Wavy gaat hard vooruit, en ik ga hierin een klein beetje mee :Y)
Vergeleken met vorig jaar is het echt een wereld van verschil. We zijn nu vooral bezig aan de lengte buiging en dan toch actief door blijven draven, wat zo nu en dan toch nog echt moeilijk is.
Momenteel starten we in het M2. Hebben hier nu 5 winstpunten.
Ik hoop van de winter het Z1 te kunnen starten, maar dan moeten we nog hard oefenen.

Ben vooral bezig om zelf meer naar de hand toe te rijden en niet terug te werken. Een super sterke rechterhand is nog wel sterk, maar al minder.

Afbeelding
losrijden

Afbeelding
een poging tot travers op de volte.. pff dat blijft erg moeilijk

Afbeelding
schouderbinnenwaarts

Afbeelding
inzet middengalop, die hard vooruit is gegaan.

Afbeelding
en wat meer terug, pff ook hierin vooruit blijven kijken en rijden ;)

Afbeelding
De vogeltjes zaten vandaag op de grond ipv in de lucht

Afbeelding
En zo zag het er vorig jaar uit

Afbeelding

Afbeelding

We weten we moeten nog veel leren, maar het begin is wel gemaakt.

Groetjes

popcornlover

Re: Waventy m2@ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:46

Wauw wat een verschil vergeleken met vorig jaar zeg! Ziet er al een stuk beter uit, probeer alleen nog op je onderbenen te letten, dat je deze niet te veel naar achteren legt.

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:48

soo, je kan het verschil duidelijk zien!
lekker door oefenne dan komt het helemaal goed.

probeer je onderbenen niet te ver naar achteren te leggen.
en let op dat je paard niet achter de LL gaat lopen. dat lijkt op sommige foto's zo..

saskia_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:52

complimente voor de vooruitgang! erg netjes.. Maar mag ik misschien vragen waarom je over bent gegaan op een lage neusriem? :o Just asking ;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:55

saskia_goldy schreef:
complimente voor de vooruitgang! erg netjes.. Maar mag ik misschien vragen waarom je over bent gegaan op een lage neusriem? :o Just asking ;)

Ik stelde me dezelfde vraag. :Y)
Voor de rest zit er erg veel vooruitgang in. Inderdaad wel zelf goed op je houding letten en dan gaat je paard vanzelf beter lopen.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 11:53

saskia_goldy schreef:

thnx allemaal, het voelt ook allemaal wat makkelijker en soepeler.

Ik ben overgegaan op een lage neusriem omdat wavy heel erg de neiging had om zijn kaak vast te zetten door zijn mond open te zetten en dan naar voren weg te steken.
Dit doet hij met de lage neusriem niet. Wissel het ook nog wel af, hoge en lage, en merk dat het met de hoge nu ook beter gaat.
Maar hij loopt hier gewoon lekker op, dus zolang dit lekker gaat, blijven we hier ook zeker mee doortrainen.

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:27

Ja, ik zou ook zeggen: werk aan je lengtebuiging en probeer hem/haar wat ronder te rijden. Ik denk dat je ook nog wat aan je verzameling moet gaan werken, want dat moet in het Z-1 echt voor elkaar zijn!! Veel succes verder, je rijdt hem vriendelijk! +:)+

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:31

Goed dat je zo kritisch bent op jezelf, maar je mag ook best trots zijn.
Je hebt je paard toch heel fijn voor elkaar en blijft zijn belang voorop stellen. Good work! :)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:51

Wat een leuk paardjes zeg ^^.

Vind het er lekker en helemaal niet vervelend uitzien, gewoon oefenen en inderdaad op je eigen punten letten.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:21

Ik zie een hele vooruitgang vergeleken met vorig jaar. Op de recente foto's vind ik wel dat het lijkt alsof je streng bent met je handen Je geeft dit zelf ook al aan, dus probeer daar op te letten. Veel succes!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:58

Je bent echt super vooruit gegaan!
Super om te zien ik zou zelf ook wel zo snel vooruit willen gaan! :j

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:56

Thnx allemaal. Het voelt ook echt beter.
Loop er niet meer aan te trekken en Wavy begint nu zelf te lopen ipv dat ik iedere pas moet helpen.
@ Niceee, hoe bedoel je? Aangezien ik nu veel minder streng ben met mijn handen dan vorig jaar.
Waar baseer je dat precies op? Mijn rechter hand is idd nog wat streng, maar volgens mij op de recente foto's al minder. Maar ieder zijn idee natuurlijk.
Zou het fijn vinden als je kon vertellen waaraan je dat ziet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:29

Het ziet er een stuk beter uit dan vorig jaar, maar ik mis nog wel een stuk basis (van jouw kant). Het lijkt alsof je lichaamsdelen niet zo fijn samenwerken als zou kunnen.
Probeer, wanneer je terug rijdt, ook je bekken te gebruiken & jezelf lang te maken ipv terug te werken. Ook zou ik graag eens lang en laag rijfoto's zien, want ik denk dat je lengtebuiging door dat te oefenen beter zal worden :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:35

Waventy wat Niceee bedoelt is niet dat ze ziet dat je je rechterhand naar je toetrekt maar je kantelt
hem (en zet door dat kantelen je pols op "slot") Vind dit beeld al veel fijner.. maar zie toch liever een
filmpje :o

Vind het heel moeilijk om vanaf een foto een beoordeling te maken. Ik kan zo niet goed inschatten hoe
het rijden voor jou "voelt" (dat heb ik met zien rijden wel)

Hij lijkt(kan het op foto slecht beoordelen) wat sprongverlies te hebben in galop.. hij moet echt bergop
en neus er meer uit. Hij moet omhoog galloperen ipv in jou hangen en te diep gaan waardoor jij weer
op jouw beurt je handen vast zet...

Leuk paardje vind ik het :)

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:38

Jullie zijn goed vooruit gegaan in 1 jaar. Ziet er erg vriendelijk uit hoor.
Ik zie 2 verbeterpunten voor de komende tijd:
let er op dat je in de galop je binnenbeen niet te ver naar achter legt. dat is een verwarrende hulp. ik zie op de foto's dat je het in de draf niet doet.
en de 2e: voor het M2 en vooral het Z mag je paard nog wat meer gaan dragen van achteren. Zakken in de achterhand zeg maar. Dit kun je onder andere stimuleren door zijwaartse gangen zoals SB te trainen en wat stukje in draf en galop meer terug te rijden. Meer de verzameling op te zoeken. Dit zal vooral in het begin best zwaar zijn, en een actief achterbeen behouden zonder traag te worden is vaak lastig in deze oefening, maar je zult zien dat je paard daar wel sterker van zal worden.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 14:55

Ja mijn benen zijn echt een ramp!
Daar moeten we nog hard mee aan de slag. Ook mijn houding. Ik vind het zelf erg moeilijk om mijn onderrug los te laten, en daarmee werk ik mijn paard flink tegen.
Maar de hoelahoep is niet voor niets uitgevonden ;)

Hij moet inderdaad meer gaan zitten, hier zijn we in de les ook mee bezig. vooruit terug en dan echt terug. Blijft een lastig punt omdat Wavy een wat hoog kruis heeft. Maar niets is onmogelijk..
Laag en diep mag ik hem eigenlijk niet rijden, hiermee komt hij teveel op de voorhand en wordt het moeilijk om hem bovenin te plaatsen.
Zal het eens in de les aangeven.
Thnx voor de tips

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:31

dat van dat niet teveel laag en diep rijden kan ik me prima in vinden. hoewel ik persoonlijk een voorstander ben van je paard over de rug (laag en diep) losrijden ben, is het niet voor alle paarden in alle fases van de africhting een juiste methode. vooral paarden die nogal graag op de voorhand duiken hebben er baat bij om meer horizontaal (dus wel de bovenlijn rekken) los te rijden en van daaruit vrijsnel in de oprichting te gaan rijden. daarin natuurlijk wel regelmatig van houding wisselen om te controleren of hi ook nog wil zakken en niet in een hoge houding zichzelf vastzet.
Gaat vast helemaal goedkomen, dat zul je zien :-)

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:34

Mooi paard!
Ik zou alleen soms erop letten dat je je handen niet te hoog houdt, dan is er geen rechte lijn meer van de mond van je paard naar je elleboog ;)
Verder ziet het er goed uit!

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:30

Jullie zijn al goed gegroeid. Het ziet er veel beter uit. Voor de Z is de verzameling heel balangrijk en daar zou ik nu al mee beginnen. Wat eerder genoemd is laag en diep ben ik wel een voorstander van. Mijn paarden reageren daar heel goed op als ik dat een 20 min doe kan ik ze beter rijden en zijn ze veel losser.

ga zo door dan kom je er wel

dsw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:15

leuke foto's. waarom rijd je op beide neusriemen? of zijn dat oudere fotos

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 19:35

We zijn hard met de verzameling bezig. Hij wil dan nog wel eens achter het been kruipen, dus ook weer aan het werk om hem flitsender voor het been te krijgen. We blijven bezig ;)

@ DSW die foto's met de hoge neusriem, zijn foto's van een jaar geleden.

love_jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:16

gaaf paard! op sommige foto's zit je niet helemaal rechtop? en je handen mogen soms ietsje lager en je benen zwieberen een beetje als ik het zo mag noemen probeer ze iets meer naar voren te doen (niet al te ver) dan zit je vanzelf ook iets meer naar achter. veel succes en Z1 gaat echt wel lukken hoor!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:30

Je gaat super vooruit meid! Ben trots op je!
Probeer in het terug zitten je lang te houden, rechte rug, benen lang maken en met je zit en benen hem terug en oprijden. Door middel van naar beneden te kijken en in elkaar te duiken ga je teveel klemmen en voren regelen.
Wanneer staat je Z-debuut gepland? :D

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 19:38

Bedankt voor de tips.

Saskia, thnx, hoop in oktober/november het Z te kunnen gaan starten.
Jij hebt het toch eerder gepland of niet?

Groetjes Lara