Pas geleden heb ik al een topic geopend in RIJ-itp over Moon. Maar er zijn laatst weer foto's gemaakt van het rijden en die plaatjes wilde ik jullie niet onthouden.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1471919 dit is het andere topic voor meer informatie.
We zijn dus pas 1,5 maand bezig samen en het lijkt allemaal alleen maar vooruit te gaan. Ondanks dat hij wel eens kuren heeft, wat meer en deels uitproberen is en geen gemenigheid, gaat het de goede kant op. Ongeveer 2 weken geleden ben ik begonnen met de galop, die nog niet bevestigd was. Het is nu nogsteeds niet goed genoeg, maar het begint er steeds meer in te komen. We zijn vandeweek ook voor het eerst naar buiten geweest met een stalgenoot en dit ging helemaal goed, hij keek nergens van op. Ik ben ontzettend trots op hem om wat hij met zijn 4 jaar al laat zien.
Commentaar mag, daarvoor staat het ook hier in HAW. Let er wel op dat we pas 1,5 maand bezig zijn, hij pas 4 jaar is en het niet mijn eigen paard is.
Nu eerst even mijn eigen puntjes die me al zijn opgevallen en waar dus eigenlijk geen commentaar op gegeven hoeft te worden, tenzij er goede tips voor zijn.
- Handen rechtop
- Geen rare knik in mijn linkerpols (ik heb geen idee hoe het komt, heb er wel last van als ik hem recht buig, tips zijn welkom)
- Voeten naar binnen draaien (Echt schandalig..)
- Onderbeen meer naar achter en zelf meer voorin het zadel gaan zitten
- Rechtop blijven zitten en vooruit kijken in plaats van naar de grond
- Op mijn kont blijven zitten in galop
Als iemand nog iets nieuws ziet, graag melden dan kan ik verder werken aan mijn houding. Nu ik alles zo lees, is het wel heel erg.. Nog veel te oefenen dus
Met Moon ben ik niet bezig met de nagefelijkheid, hij loopt eigenlijk uit zichzelf op deze manier, ik ben bezig met overgangen rijden en het wakker maken voor het been. Daar hoef ik dus geen commentaar op
Nog even wat dingetjes over Moon (het Oranje paard, gezien de kleur
)Naam: Moon
Geslacht: Ruin
Hoogte: ruim 1.60
Leeftijd: 4
Ras: Paint
Niveau: Geen (we trainen voor de F3)
En dan nu.. De foto's!

Lekker actief! (Maar mijn houding
)

Trots op hem

Wees een beetje lief voor ons! Maar commentaar is welkom!

)