Het Nieuwe Rijden voor Babs en mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Het Nieuwe Rijden voor Babs en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 23:53

Hoi, leuk dat je even komt kijken!

Omdat ik super enthousiast was over het trainen van vandaag, de foto's die gemaakt zijn en de tips die ik gekregen heb, wil ik dat graag laten zien :D Met dank aan Mliez88 *\o/*
[RT-HAW] Arianna in actie met Baboesjka, debuut op bokt! eerste topic.
[RT-HAW] privéles op Babs (dream of glory x salute) tweede topic.
Hopelijk is er een opbouw te zien in mijn zit en in de manier waarop Babs haar spieren gebruikt ;)

Babs is een KWPN merrie van 10 jaar (Dream of Glory x Salute) en wordt getraind op B niveau. We oefenen daar wijken in stap bij. Ik verzorg haar nu ongeveer anderhalf jaar en ik heb privéles op haar van een gediplomeerd instructrice. Vandaag kreeg ik tips van een vriendin en medebokker en zij heeft foto's gemaakt. Ik wil graag beter op mijn houding letten dus ik laat regelmatig filmpjes en foto's maken als het even kan. In augustus wil ik onderling gaan starten met haar om te kijken hoe ze een proefje doet met mij. Tot die tijd trainen we lekker door om Babs recht te krijgen en om haar lijf sterk in de spieren te krijgen.
Babs spiegelt mij erg in mijn rijden; rommel ik veel met benen en handen, dan wordt zij gespannen en onrustig in de hoofd-halshouding en niet aan het been. Logisch... :Y)
In mijn rijden drijf ik bijna continu en soms moet ik ook veel kneden om haar nageeflijk te houden.
Vandaag moest ik stoppen met drijven. Als Babs stopte met lopen, moest ik flink been en een tik geven. Ook moest ik mijn handen stil houden. Als ze niet naar beneden wilde, moest ik druk zetten met beide handen en wachten tot ze erin zakte. Ik moest ook beter contact met de mond houden. Babs gaat gauw op de voorhand lopen als ik haar teveel teugel geef.
Resultaat: Babs werd super aan het been, goed op de zit terug en weg te rijden, en ze knàlde me er een middendraf uit, ze zweefde!
Om een nog langer verhaal te voorkomen: hier de foto's! Ik zou het super fijn vinden als je wilt reageren op deze foto's.

Instappen.
Afbeelding

Verruimen in draf. Hier word ik blij van!
Afbeelding

Verruimen, ik moet mijn handen meer dragen.
Afbeelding

Verruimen, rechtsom. Verruimen was meestal een hoop geschop, en nu hoefde ik alleen maar mijn benen aan te leggen.
Afbeelding

Mijn benen houd ik netjes, maar de bovenhalsspier is niet zo aangespannen.
Afbeelding

Actief drafje. Ik steek mijn benen gauw af, maar hier houd ik ze op hun plek.
Afbeelding

Gallop rechtsom. Babs valt (zie vorige topics) erg gauw op de voorhand en ze gaat dan heel hard scheuren. Nu zette ze haar been er goed onder.
Afbeelding

Beetje bergop. Ik zet wel mijn armen erg vast!
Afbeelding

En weer in draf. Hier loopt ze mooi bij elkaar.
Afbeelding

Gallop linksom. Mijn binnenhand moet omhoog.
Afbeelding

Achterbeen zit er mooi onder, maar hier loopt ze volgens mij niet helemaal lekker door de hals
Afbeelding

Pasje wijken in stap, hier kruist Babs haar achterbenen. Ik moet denk ik iets meer stelling vragen.
Afbeelding

Dat was het! Zijn we goed bezig? Omdat Babs gauw vastzit in haar schoft en rug, moet ik extra letten op goed ruggebruik. Dat moet natuurlijk altijd, maar ik wil niet dat ze last gaat krijgen uiteraard...

Dat was het voor vandaag! We gaan lekker verder met deze tips. Ik moest erg wennen aan mijn benen stil houden maar het was een verademing! Babs is een paard wat superhard wil werken en geen stap verkeerd doet, ik hoop dat ik haar nog heel lang mag blijven verzorgen en trainen.

Groetjes van mij en Babushka

SIEMxFUNNY

Re: Het Nieuwe Rijden voor Babs en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:18

Wat een enorme verandering zeg, vergeleken met je andere topics. Echt super goed!
Je zit er zelf nu ook veel beter op. En ze zet haar achterhand er keurig onder.

Ik zou zeggen, lekker zo doorgaan :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:23

Wat een verschil! Je paard is echt veranderd! Ze ziet er een pak beter uit! (Zal ook wel een beetje te maken hebben met het feit dat het nu zomer is, geen dikke haar dus :P)
Ik kan niet anders dan besluiten dat je goed bezig bent!
De voornaamste verbeterpuntjes noem je zelf al op.
Doe zo verder ;) Komt vast goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:25

Wat een verschil met je eerdere topics, je gaat echt de goeie kant op +:)+
Ik zou wel oppassen met druk zetten met beide handen om haar naar beneden te krijgen, dat ontaard meesta gauw in trekwerk en een slechtere handhouding (al is dat hier nog niet te zien). In principe moet rustig contact te houden en lekker voorwaarts te rijden genoeg zijn om haar uit zichzelf te laten zakken. Je zal merken dat dat ook veel lekkerder voelt als ze eenmaal goed loopt, al is het in het begin wel raar om voor je gevoel 'niks' te doen :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:03

Dank voor jullie positieve reacties! Ik ben snel onzeker over mijn rijden en ik heb bij elkaar een jaar privéles. Gister hoefde ik eigenlijk geen nageeflijkheid te vragen. Alleen soms van mijn beide handen een vuist maken en weer ontspannen. Plukken en trekken - daar ben ik erg op tegen, haha!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:04

Wauw arianna! Dat is een groot verschil! Ziet er echt een stuk netter uit! Gaaf :D
Wel klein beetje met Blijheid mee wbt met 2 handen druk zetten. Ik zit namelijk nog met de brokken van het met 2 handen druk zetten > hangen en trekken van uit har.
Ik veer in stap rustig mee met mijn handen in zijn hoofd hals beweging. Komt hij iets om hoog laat ik mijn buitenhand staan. Dus die veert dan even kort niet mee en dan laat ik hem er tegen aan lopen. Zoals jij zegt vuist maken en daarna weer openen
Nu krijg ik hem eindelijk beetje bij beetje lichter in de hand! Maar nogmaals vind echt een sprong vooruit! :D

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:54

Wat een verschil zeg! Top dat we wat met de tips gedaan hebt! Je zit er zelf nu idd ook veel mooier op! Respect! :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:40

Wat een verschil is dat zeg.
Snap heel goed dat je er blij mee was. :)
In de galop moet je alleen wel op je kont gaan zitten. ;)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:36

jeeeeutje wat zijn jullie in korte tijd vooruit gegaan! echt super joh! je houding is veel beter en Babs loopt ook veel relaxer! :) ik ga mee met de tips die gegeven zijn, maar vooral lekker zo doorgenieten!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:16

Wow, je ziet het verschil in de vorige topics echt wel!
Jullie zijn goed vooruit gegaan. Je houding vind ik ook echt enorm verbeterd!

Op de galopfoto's moet je soms wat meer op je kontje gaan zitten.
Voor de rest ben ik ik helemaal positief! Ga zo lekker door!

Annemiekz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:10

Toppertje! Je bent echt zo veel beter gaan rijden in afgelopen jaar! Je bent nu echt een Anky!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:14

whow wat zijn jullie vooruit gegaan! Ziet er al veel gecontroleerder uit en je zit netjes!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:34

SUper zeg.. jullie gaan echt vooruit!
De puntjes noem je zelf al wel.. Vind het er fijn uitzien!
Ga zo door!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:34

Bloos! Wat een gave reacties! We blijven werken aan de puntjes, handjes naar voren, beentjes stil en dan loopt Babs ook wel ;)

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:21

wow arianna wat een reacties!!!
vandaag ging ook weer top...
ik denk dat ik maar geld moet gaan vragen haha dikke knipoog ;)
kus

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:11

Haha ga jij eens gauw die Orun doen ;)
Vandaag weer toppie gereden met Babsie, ze deed keigoed haar best!
Ben nog wel onzeker over het contact hebben met haar mond, de teugels zijn voor ons doen vrij kort. Volgens de DA moesten we vooral laag rijden. Zou ze geen last krijgen als ze op deze manier loopt?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:59

jee wat een verschil :wow: ziet er goed uit :D
Lekker doorgaan zo echt toppie :j

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:55

Wauw wat een verbetering! :)
Probeer wel inderdaad zoals Romanoff zegt in galop goed op je billen te blijven zitten :+

xZippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:37

Daissos4 schreef:
Wauw wat een verbetering! :)
Probeer wel inderdaad zoals Romanoff zegt in galop goed op je billen te blijven zitten :+

:j
~Ziet er erg netjes uit!

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:43

Zoheee!! Wat een verandering, echt goed! +:)+

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 17:33

Dank jullie! :D Doet me goed!
Ik vind het lastig om op mijn billen te blijven zitten ja, ik moet voor mijn gevoel overdreven met mijn onderlijf meebewegen. Ik ga nog een keer mezelf laten filmen, dan kan ik ook zien hoe Babs en ik bewegen tijdens het trainen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:41

Ziet er netjes en vriendelijk uit! :j Ik heb je eerdere topic(s?) niet gezien, dus kan het verschil niet zien.

Viel me wel gelijk op dat je bij mijn beste vriendin (eigenaresse van Malibu) op stal staat, paridon toch?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 21:00

Dank je tante Trien! We staan inderdaad op Paridon, deze winter stond Babs bij Malibu op het land. Echt een gouden Tinkie is dat!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:05

Oh wat grappig zeg! :D
Jaa Malibu is echt erg leuk, als ik haar samen met anneke zie <3 .

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:30

allereerst: leuke combinatie!
Arianna1983 schreef:
Ben nog wel onzeker over het contact hebben met haar mond, de teugels zijn voor ons doen vrij kort. Volgens de DA moesten we vooral laag rijden. Zou ze geen last krijgen als ze op deze manier loopt?

Wat is de reden dat ze van de DA lag moest (medisch neem ik aan?)
En welke tips had je van je medebokker gehad, want dat zette je er niet bij? (of ik heb er overheen gelezen)