Omdat ik super enthousiast was over het trainen van vandaag, de foto's die gemaakt zijn en de tips die ik gekregen heb, wil ik dat graag laten zien
Met dank aan Mliez88
[RT-HAW] Arianna in actie met Baboesjka, debuut op bokt! eerste topic.
[RT-HAW] privéles op Babs (dream of glory x salute) tweede topic.
Hopelijk is er een opbouw te zien in mijn zit en in de manier waarop Babs haar spieren gebruikt
Babs is een KWPN merrie van 10 jaar (Dream of Glory x Salute) en wordt getraind op B niveau. We oefenen daar wijken in stap bij. Ik verzorg haar nu ongeveer anderhalf jaar en ik heb privéles op haar van een gediplomeerd instructrice. Vandaag kreeg ik tips van een vriendin en medebokker en zij heeft foto's gemaakt. Ik wil graag beter op mijn houding letten dus ik laat regelmatig filmpjes en foto's maken als het even kan. In augustus wil ik onderling gaan starten met haar om te kijken hoe ze een proefje doet met mij. Tot die tijd trainen we lekker door om Babs recht te krijgen en om haar lijf sterk in de spieren te krijgen.
Babs spiegelt mij erg in mijn rijden; rommel ik veel met benen en handen, dan wordt zij gespannen en onrustig in de hoofd-halshouding en niet aan het been. Logisch...
In mijn rijden drijf ik bijna continu en soms moet ik ook veel kneden om haar nageeflijk te houden.
Vandaag moest ik stoppen met drijven. Als Babs stopte met lopen, moest ik flink been en een tik geven. Ook moest ik mijn handen stil houden. Als ze niet naar beneden wilde, moest ik druk zetten met beide handen en wachten tot ze erin zakte. Ik moest ook beter contact met de mond houden. Babs gaat gauw op de voorhand lopen als ik haar teveel teugel geef.
Resultaat: Babs werd super aan het been, goed op de zit terug en weg te rijden, en ze knàlde me er een middendraf uit, ze zweefde!
Om een nog langer verhaal te voorkomen: hier de foto's! Ik zou het super fijn vinden als je wilt reageren op deze foto's.
Instappen.

Verruimen in draf. Hier word ik blij van!

Verruimen, ik moet mijn handen meer dragen.

Verruimen, rechtsom. Verruimen was meestal een hoop geschop, en nu hoefde ik alleen maar mijn benen aan te leggen.

Mijn benen houd ik netjes, maar de bovenhalsspier is niet zo aangespannen.

Actief drafje. Ik steek mijn benen gauw af, maar hier houd ik ze op hun plek.

Gallop rechtsom. Babs valt (zie vorige topics) erg gauw op de voorhand en ze gaat dan heel hard scheuren. Nu zette ze haar been er goed onder.

Beetje bergop. Ik zet wel mijn armen erg vast!

En weer in draf. Hier loopt ze mooi bij elkaar.

Gallop linksom. Mijn binnenhand moet omhoog.

Achterbeen zit er mooi onder, maar hier loopt ze volgens mij niet helemaal lekker door de hals

Pasje wijken in stap, hier kruist Babs haar achterbenen. Ik moet denk ik iets meer stelling vragen.

Dat was het! Zijn we goed bezig? Omdat Babs gauw vastzit in haar schoft en rug, moet ik extra letten op goed ruggebruik. Dat moet natuurlijk altijd, maar ik wil niet dat ze last gaat krijgen uiteraard...
Dat was het voor vandaag! We gaan lekker verder met deze tips. Ik moest erg wennen aan mijn benen stil houden maar het was een verademing! Babs is een paard wat superhard wil werken en geen stap verkeerd doet, ik hoop dat ik haar nog heel lang mag blijven verzorgen en trainen.
Groetjes van mij en Babushka
)
ziet er goed uit

.