Redkin @ L2 wedstrijd (BE)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redkin

Redkin @ L2 wedstrijd (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 12:23

16 april heb ik met Redkin meegedaan aan een LRV wedstrijd op 't Overdijk, waar hij gestalt staat.
We zijn gestart in de L2 tussen allemaal echte dressuurpaarden. (ik ben niet aangesloten bij LRV dus moest ik niet in B1 starten).

Hier en daar zitten er wel wat foutjes in maar hij was nog maar 3 weken terug in het werk, na een blessure.
Hij heeft toen 1 maand stil gestaan. Toch ben ik heel blij met het resultaat want in het begin van de week ging hij er gewoon van door in galop en hij had toen ook lang stil gestaan.

Mijn aandachtspuntjes:
- mijn voeten en benen

SofieBeau

Re: Redkin @ L2 wedstrijd (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:07

ik reed daar de dag erna mee :)

Ik mis vooral veel impuls in je proef, je moet ook meer gaan afwerken :)

B afwenden om te gaan halthouden/achterwaarts wend je veel te vroeg af. Bij de middendraf moet je meer gaan verruimen in plaats van versnellen. Probeer dit te oefenen met kleine stukjes zodat hij hierin sterker kan worden.

In het wijken moet zijn achterhand meer mee, probeer hem rechter te houden door meer te begrenzen met je buitenteugel.

jammer dat je voltes 10 m niet goed zijn van vorm ( eerste te groot, tweede valt hij naar binnen) want daar heb je wel fijne aanleuning en stelling :)

In de stap is hij mooi ontspannen en laat hij zijn hals goed vallen, maar hij blijft niet taktmatig.
halsstrekken moet veel meer, neus mag naar kniehoogte. probeer meer van je been naar je hand toe te rijden (niet alleen in het halsstrekken, maar altijd in je training, dit is meestal een oorzaak van het zwakke halsstrekken)

galop is mooi ontspannen, maar ook hier weer veel te weinig impuls en daardoor wat taktverlies, heel goed zichtbaar bijvoorbeeld bij je overgang naar rechtergalop (hij mag eigenlijk over het algemeen meer gaan galoperen zoals hij doet op de cirkel in middengalop)

Ik vind je overigens wel netjes zitten en je paard heel mooi ontspannen en stil in de aanleuning lopen !

hoeveelste was je dan uiteindelijk geëindigd? :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:26

Probeer idd op je benen te letten. Ze liggen veel te ver naar voren, dit geef je zelf ook al aan. Probeer je hakken onder je heupen te hebben en deze vanuit je heupen uit te drukken.

Ik vind dat hij in de galop wat meer sprong mag hebben, en ook goed op je billen blijven zitten en een opwaartse beweging maken en je binnenbeen er goed aanhouden voor de sprong, en m goed om je binnenbeen laten buigen. zo kun je de sprong vergroten zodat het er wat mooier uit zal zien.
Verder een leuk paardje, wat waren je punten? :)
heel veel succes nog met de wedstrijden

Redkin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:20

Ik had 58,5 % in totaal voorlaatste plaats , maar er zat een verschil van 2,5 % tussen beiden jury's .
Bij de ene jury laatste plaats (12) , bij de andere een achtste plaats.

@sofiebeau
Ja dat bij B afwenden is echt wel mijn fout hoor, maar rechtdoor rijden is echt mijn sterkste kant niet(vb tussen E-B of A-C :D , de puntjes dat je aan geeft daar ben ik het volledig mee eens. Niet te vergeten dat hij nog maar net in het werk was en dat de proef er snel snel moest ingedrilt worden :-) En kheb nu eenmaal geen dressuurpaardje :)

@sharonaa_:De galop was vooral een probleempje, kvoelde hem gaan onder mij (valt nie op in het filmpje) hierdoor had ik wat probleempjes om op mijn poep te blijven zitten, maar normaal is dit geen probleem.
Mijn benen liggen enkel goed bij mij , als ik zonder beugels rij.

Keesface

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:00

Ik vind dat je netjes zit en je paard ook een nette houding heeft in de proef en dat hij daar ook mooi constant in is.
Het viel me echter wel op dat het wijken niet gaat hoe het moet zoals ook door SofieBeau wordt aangegeven.
En bij de middendraf zie ik hem alleen harder gaan i.p.v. verruimen. Misschien kun je proberen om hem voor iets meer bij je te houden en hem met jouw beide benen toch actiever vanuit de achterhand te krijgen?
Ik hoop dat je er iets mee kunt! :)

Redkin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 23:06

Dank je voor de tips :-) Ik probeer er iets met de doen , spijtig genoeg zit er op mijn paard niet de knopjes zoals op een normaal paard :p Speciale handleiding voor nodig :p