Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kellyyy88 schreef:nee helaas geen ervaring mee.. succes

xx_Kelly_xx schreef:Aan hengstigheid ookal gedacht maar volgens mij heeft ze dat net gehad. Ik laat me verder ook niet imponeren, en ik zal er echt alles aan doen om de kant op te gaan die ik wil, zelf na anderhalf uur.
En in de wei heeft ze inderdaad genoeg tijd aangezien ze daar nu al een tijdje 24/7 instaat. Hoek kan ik niet ergens meeafzetten, maar mischien dat ik daar iets op kan bedenken..
xx_Kelly_xx schreef:@ V_lalala: ik hou het in me achterhoofd, mocht dit gedrag niet verminderen dan ga ik buiten huis kijken of ervaren mensen zoeken die mij kunnen helpen (op wat voor manier dan ook). Alleen bij mij is dit na de wedstrijd begonnen (zondag dus) en ik heb haar vanaf augustus vorig jaar, ze is niet de makkelijkste maar toch een paard waar goed mee te cummuniceren valt (normaal gesproken dan) onder het zadel en in de omgang een vreselijk lieve merrie. Dit gedrag komt bij mij echt een beetje ''uit de lucht vallen''.
Ik ga kijken wat ik met die hoek kan doen, longeerlijn neerhangen, of dat ik aan de longe voltes ga rijden. Ben alleen bang dat als ik die hoek afzet, ze toch die kant op wilt blijven duiken.
Liianne_Acie schreef:Ik zag dat je al had gekeken naar de gezondheid van je paardje. Ook gekeken naar de spieren in de rug etc?
Het lijkt me idd heel erg moeilijk. Al denk ik niet dat dit zomaar verzet is. Misschien is er iets gebeurd in de wei?
Ik weet niet of inmiddels in je les al hulp hebt gehad waar je mee verder komt. Het afzetten van de hoek voorkomt dat ze naar de hoek gaat maar is niet de oplossing denk ik. Als ze dat niet heeft komt er wel iets anders waarmee ze het duidelijk wil maken.
Ze probeert je in elk geval iets te vertellen. misschien dat je het verkeerd van haar vraagt. Sommige paarden kunnen daar heel heftig op reageren weet ik uit ervaring. Heb je zelf misschien te veel spanning, stress of ergens last?
Succes!
superlise schreef:Zeker Esra die erg aan het blèren was? Dat is dan over een week over hoor, die is op het moment over de top hengstig en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Ik denk dat als dat over is, het al een stuk rustiger is in de wei!