Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

De aanleuning is niet constant, en als ze nageeft/afbuigt blijft ze imo nog erg strak in het lijf (valse knik). Dit zou ik oplossen door haar, allereerst een stuk meer vooruit te rijden en je teugel iets langer laten, zodat ze ook ruimte heeft om te zakken en niet zo opgekropt blijft lopen. Probeer het tempo te regelen met je zit. En probeer haar door de kaak te houden, zodra je merkt dat ze weer omhoog wil komen meteen corrigeren met weerstandbiedende hand en been. Je moet haar voor zijn, zeg maar.Zwartsnoepje schreef:Allereerst vind ik dat je netjes gereden hebt
Je zegt dat je bezig bent haar rustig te houden, maar volgens mij mag alles een stuk actieverDe aanleuning is niet constant, en als ze nageeft/afbuigt blijft ze imo nog erg strak in het lijf (valse knik). Dit zou ik oplossen door haar, allereerst een stuk meer vooruit te rijden en je teugel iets langer laten, zodat ze ook ruimte heeft om te zakken en niet zo opgekropt blijft lopen. Probeer het tempo te regelen met je zit. En probeer haar door de kaak te houden, zodra je merkt dat ze weer omhoog wil komen meteen corrigeren met weerstandbiedende hand en been. Je moet haar voor zijn, zeg maar.
En vooral met losrijden haar niet te kort houden, lekker lang en laag in de hals en dan actief rijden en veel buigingsoefeningen doen. Dan zul je merken dat wanneer je haar voor de proef oppakt, ze een stuk losser in het lijf is.

. Coby schreef:Dat is grappig, dit paard ken ik van 'vroeger'! Ik wist niet dat ze verkocht was aan een manege? Dat dat ze naar een particulier was gegaan. Mooi dat het goed gaat met rijden, want het is/was niet een al te makkelijk paard om te rijden herinner ik mij nog.
Ook ik vind dat alles net wat sneller mag. Volgens mij reageert ze ook niet snel op je been of wel?