Broadway (Gribaldi x Ferro x Inspekteur) Eindelijk van mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Broadway (Gribaldi x Ferro x Inspekteur) Eindelijk van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 23:03

29 Juni 2010 ben ik Broadway nadat hij 6 weken onder het zadel was gaan doorrijden voor de eigenaar Op dat moment was Broadway 4 (Hij is van 06-06-2006, voor de mensen die niet wakker zijn onder ons: het getal van de duivel :')) & inmiddels meet deze knappe man 1.74.
Het doel was uiteindelijk: Broadway verkopen.
Ik ben alleen zo ontzettend verliefd geworden op het gekke dier dat ik na lang wikken en wegen hem zelf gekocht heb _O-
Broadway is een ontzettend gevoelig dier, ik rijd hem ook absoluut zonder zweep of sporen. Als ik nu af en toe mijn hak wel eens gebruik omdat hij niet naar mijn zin reageert op mijn kuit heb ik af en toe al een gek onder mijn kont _O-
Nee, hij is héérlijk gevoelig, helemaal naar mijn hand & ik ken hem door en door :D hij blijft ook op dezelfde stal staan als nu dus het kan niet beter :n

29 Mei hebben we ons eerste ''wedstrijdje''.
Broadway is inmiddels nog maar een keer onder het zadel op vreemd terrein geweest en deed dit prima.
29 mei rijden we de Romisan cup in Heesch, soort van Pavo-cup idee. Wij doen mee voor de ervaring en verwachten 0,0 :)

Broadway door Sjoert als 3-jarige:
http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... 1304286916
http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... 1304286953

Al met al, durf ik ons gerust B-niveau waardig te noemen.

De punten waar we tegen aan lopen zijn:

* Niet wegvallen over de rechterbuitenschouder
* Ontspanning, lang-laag & recht
* Op het moment hebben we het tempo wat omlaag geschroefd omdat ik met zijn ruime gangen het erg lastig vind mijn hulpen op een juiste manier uit te voeren, wanneer ik dit niet doe raakt Broadway in de war en dat is wat we niet willen hebben. Broadway is namelijk erg werkwillig en wil hard voor je werken, maar hij moet het uiteraard wel snappen! Op het moment dat hij het niet snapt sluit hij zichzelf af en kunnen we samen niks meer ;)

Vandaag hebben we het tempo weer wat omhoog kunnen gooien, aangezien ik lekker zat en na de laatste les mijn hulpen enigzins normaal als automatisch kan gaan uitvoeren zonder te denken: ''oh oliebol, nu doettie dit.. wat moest ik nu ook alweer doen?" :')
Al met al zijn we de laatste 3 weken weer ontzettend vooruit gegaan. Hij komt steeds beter op 4 benen te lopen en steeds makkelijker van achteren uit! :)

Mijn excuses voor de slechte kwaliteit, de eerste foto's zijn van vandaag en door iemand anders gemaakt en de tweede zijn van de dag van de koop en van een filmpje.

1. Afbeelding

2. http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... 1304286047
We zijn op de linkerhand voornamelijk bezig met buiging, hier zie je ook aan mijn linkerbeen dat ik hem tegen mijn buitenteugel aandruk. Iets te fanatiek :=

3. http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... 1304286098
Hier mist hij net dat stukje buiging door zijn lijf en komt hij voor ook wat omhoog. Vind 'ie erg lastig! :j

4. Afbeelding
Braaf paard :))

5. Afbeelding
Ik ben zó ontzettend blij met dít beeld! :j

6. Afbeelding
Klein pasje verruimen

7. Afbeelding
Wat een héérlijke galop heeft ie toch :D

8. Afbeelding
Pasje verruimen

9.Afbeelding
idem

10. http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... 1304286330
idem

11. http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... 1304286616

12.Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

16. Afbeelding

17. Afbeelding
Stukje van achter er onder rijden

18. Afbeelding

19.http://i790.photobucket.com/albums/yy18 ... 1304286806

20. Afbeelding

karlijn1985

Re: Broadway (Gribaldi x Ferro x Inspekteur) Eindelijk van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:28

Wat leuk dat je hem uiteindelijk zelf gekocht hebt! Zal de vorige eigenaar vast ook wel waarderen!
Het is een ontzettend knap dier zeg!

Omdat ik commentaar moet geven:
Let er op dat je niet mee valt naar voren met halsstrekken en dat je paard niet op de voorhand valt.
Wat meer buiging mag ook wel.

Maar dit commentaar is meer omdat ik iets 'moet' zeggen! Verder ziet het er keurig uit, ga vooral zo door!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:58

Wat ik als eerste zag was dat je hem veel te veel teugel geeft als je hem zijn hals laat strekken.
Laat hem leren op zijn eigen benen te lopen.. Een hele fijne galop heeft ie! Lekker opwaarts :D Probeer zelf tijden de galop in het zadel te blijven zitten, en niet voor over te kantelen! Veel succes verder! :D

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:49

Jaaaa eindelijk de "officiële" aankondiging op bokt :D *\o/*
Jullie zijn ook zo'n leuk stel samen

tip; niet voorover vallen dus meer vanuit je bekken gaan lichtrijden

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:11

LoveLoes schreef:
Wat ik als eerste zag was dat je hem veel te veel teugel geeft als je hem zijn hals laat strekken.
Laat hem leren op zijn eigen benen te lopen.. Een hele fijne galop heeft ie! Lekker opwaarts :D Probeer zelf tijden de galop in het zadel te blijven zitten, en niet voor over te kantelen! Veel succes verder! :D

Ik zie nergens een paard dat teveel teugel krijgt? Ik zie overal lichte verbinding tijdens het halsstrekken en geen loshangende teugels die echt in bogen hangen? Maar dat kan ook aan mij liggen. :)

@TS: Hartstikke mooi paard, rij hem lekker zo ontspannen door want het ziet er lekker ontspannen uit :j!

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:34

LoveLoes schreef:

heb je het over foto 4 en 5? Zo ja dan zou ik nog even doorleren want dat hoort zo. Zo rijd je namelijk een paard fatsoenlijk over de rug ;) Ik rij zelfs met mijn Z2 paard iedere training zo lang en laag tussendoor, dat is de basis en het is echt een beloning voor ze als ze zo de rug mogen gebruiken door de ruiter. Daarnaast leren ze zichzelf juist dragen als ze zo lopen :Y), gebruiken ze hun rug optimaal en leren ze de hand volgen.

Ik vind de foto's een erg mooi beeld geven! Rij je hem ook af en toe zo mooi laag in de galop?

Omdat het moet: denk eraan om recht te blijven zitten! (zie foto 1). Verder vind ik het een erg net beeld. Erg fijn om te zien dat er ook nog ruiters zijn die hun paard tot op de grond laten uitzakken :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:54

Wat heerlijk om mijn (vergeten in de OP te zetten) belangrijkste aandachtspunt terug te lezen: rechtzitten :') wie o wie heeft dat bedacht? _O-

In galop rijd ik hem 9 van de 10 keer zo uit! :D de volgende keer zal ik daar ook een foto van laten maken ;)

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:07

Wat leuk zeg! Ik zag je topic toen ik nog een paard zocht, naja volgens mij had ik mn oude nog (zoiets?) dus ik kan het me nog goed herinneren.
Erg leuk dat je hem zelf hebt gehouden!

Dat bovenste had ik gereageerd, was fout. Dus vanwege HAW, fijn om te zien hoe laag je 'm lekker laat. Blijf wel recht zitten!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:23

Dankjedankje! Ik ben ook zo onwijs blij met hem! Ik ken zijn voorgeschiedenis, ik ken hem inmiddels door en door, en hij staat ook helemaal naar mijn eigen hand! Ik denk dat ik geen betere keus had kunnen maken :D

Ik ben zo onwijs trots op mn manneke :=

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:21

Hoi hoi Bambi! Volgens mij weet je het al van me, maar ik vind het ontzettend leuk dat je hem hebt kunnen kopen. Het is zo'n kanjer!
Omdat het moet: ik heb het idee dat je je benen wat te ver naar achteren legt waardoor je gaat scharen en dus voorover kiept. Verder vind ik het een heerlijk beeld! :9

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:51

Nou weetje wat het vaak is..

Ik zit in feite vrij aardig.. maar op het moment dat Meneer besluit wel heel erg snel reactie te geven (en dus erg fijn na te geven en ook meteen zn hoofd naar beneden brengt, ben IK niet snel genoeg en kukel ik naar voren :=
Het is al weer wat minder aan het worden, ik zit al weer wat prettiger .. maar ik ben er nog lang niet zal ik maar zeggen ;)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:53

Ah, op die manier, maar dan komt het wel, toch? Dan heeft het gewoon nog wat meer tijd nodig...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:55

& nu kan ik zeggen dat ik tijd zat heb :D Hij wordt nu in ieder geval niet verkocht ;)

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:25

Veel plezier, leuke combi!
Vanwege Haw - Iets rechter zitten mag wel
Leuke fotos ook en nette stijl!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:16

Heel fijn dier en wat rijdt je hem super!! Mijn complimenten!! Lekker lang en laag en lekker op eigen benen laten lopen.
Tipje, probeer wel je benen/kuiten er licht aan te houden, dan went hij er vanzelf wat meer aan en is het straks ook niet zo'n hele ''shock'' als je perongelijk iets te veel been geeft.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:25

Dat is ook iets waar ik mee bezig ben! Op het moment wordt hij nog enorm loperig bij het lang-laag rijden! :j

Lizaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:13

Gaaf paard *D
Alleen soms lijkt het wel beetje dat je voorover valt maar dat kan ook aan de foto's liggen ; )