Stilstaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:22

Hallo Allemaal,

Ik rijd in de carrouselgroep bij ons op de manege en ik rijd daar standaard op dezelfde
pony en dit gaat eigenlijk de hele proef goed, tot de eindgroet...
Op het einde staan we tussen F en K met 8 op een rij (met hoofd richting de A) en dan groeten we, nog geen probleem,
maar ik sta dan helemaal links aan de buitenkant en na de groet moeten we van binnen naar
buiten rechtuit wegstappen en dan uitkomen op de linkerhand met 2en (ik moet dus achteraan aan de binnenkant uitkomen)
Nu is het zo, dat als de eerste ruiter wegstapt, de pony waar ik op zit dan gelijk ook begint met lopen,
hij pakt het bit vast en begint te lopen, niet hard ofzo, maar het lukt me gewoon niet om hem stil te laten staan.....
Ook rijd ik er vaak op in de gewone les en dan gaat het stilstaan ook erg lastig als er andere paarden in beweging zijn,
zolang de rest stilstaat staat hij ook stil, maar als de anderen voorwaarts gaan wil hij ook voorwaarts gaan.
Heeft iemand tips/ideen wat ik kan proberen om hem wel stil te laten staan? (het is dus een manegepony)

Alvast bedankt!

Memories

Re: Stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:09

Lastig! Vooral goed zwaar gaan zitten druk/ophouding op je teugels en weer wat toestaan als hij stilstaat. Vraag anders of je het in de gewone les wat mag oefenen, misschien heeft je instructrice ook nog tips voor je?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:40

In de gewone les hebben we nu een invaller, en die geeft niet echt tips waar ik wat aan heb...

amybee7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:54

Hmmmm, inderdaad lastig. Probeer inderdaad zwaar te gaan zitten, houd je handen laag en probeer ook te ontspannen. En dan denk ik dat je gewoon zoveel mogelijk moet oefenen met halthouden. Probeer anders terwijl andere op de hoefslag draven, tijdens de les, om je paardje op de middenlijn stil te laten staan. Misschien als je dat blijft oefenen beseft ie dat ie niet mee hoeft te gaan en natuurlijk meteen belonen als ie stil blijft staan!

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:01

Dat laatste lijkt mij ook een goed id!
Als dat ook niet lukt, kun je er natuurlijk nog afstappen en eerst aan de hand leren wat stilstaan is, terwijl de rest doorloopt.
Daarna kun je er dan weer op en het proberen als je erop zit, eventueel met iemand ernaast. Uiteindelijk moet hij het kunnen op de hulpen van de ruiter, dus zonder helper.
Heel veel succes!

rhea4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:57

Aan de hand stilstaan werkt denk ik ook het beste en vooral belonen, belonen en nog is belonen!

Mistral_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:39

Zwaar gaan zitten, je stem gerbruiken en ontspannen,
Je kan inderdaad zoals hierboven al werd gezegt eerst aan de hand proberen :)
Succes!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:03

hij loopt waarschijnlijk aan omdat hij graag voor op wil lopen. de makkelijkste oplossing is mischien om in het midden te gaan staan dat hij als 1e aan kan stappen. het is een stukje controle dat je mist bij je pony, je moet er veel mee oefenen.
succes er mee ;)