Na lang twijfelen heb ik toch besloten de foto's te plaatsen.
Sinds kort rijd ik een Friese merrie van ongeveer 8 à 9 jaar jong.
Gisela is een prachtige merrie van Tsjerk.
Ze is al een maand of 3/4 niet onder het zadel geweest, vanwege gebrek aan ruiter/amazone.
Gisela is fijn te rijden, en ook erg ontspannen vaak, al is het vertrouwen van haar kant vaak nog ver te zoeken.
Dit zijn de foto's van de tweede(of derde?) keer erop.
Het gaat steeds beter.
Ze is alleen gespannen als ik wat te vaak rijd. Dan wordt het al gauw serieus en dat vind ze moeilijk.
Dan is alles opeens eng, en dan weet ik dat ik haar even een paar dagen niet moet rijden.
Vaak laat ik haar op de lange zijde nog wat te hard lopen, dit kun je ook op de foto's zien.
maar dit gebeurt gauw, omdat ik haar dan ontspannen heb, op de korte zijde is vaak vanalles te zien, waardoor ik-zelf ook gespannen ga zitten. dit is eruit op de lange zijde.
Ohja! Als ze ontspant geef ik haar vaak zoveel mogelijk teugel, om de ontspanning te stimuleren, maar dat is vaak iets de veel
.Verder zijn de beugels nu twee gaten langer gemaakt, dit was even zo 'kort', omdat ik anders niet stabiel genoeg zat.
Ook vind ik het goed dat er spanningfoto's tussen zitten, want ik denk dat je daar het meeste van kan leren, en ik verwacht van jullie eigenlijk wat tips om de spanning steeds stukje bij beetje minder te maken.
De spanning wordt wel steeds minder, dus daar ben ik blij om.
Wees een beetje lief voor me?
Let Op!
Op de foto's was ze dus erg gespannen, dit komt denk ik puur omdat ik haar dan wat te vaak rijd. Ik ben me hier dus ook van bewust.
Op alle foto's rust een copyright, dus gelieve de foto's NIET te kopiëren.
1)

2) Hier kun je goed zien dat ik haar te hard laat gaan

3)

4) Ook hier kun je goed zien dat ik haar te hard laat gaan, maar ik ben wel erg blij met dit voetenwerk.

5) En hier is weer duidelijk te zien dat ik de teugels teveel van me af 'gooi'.

met een friesje 
), probeer je armen ongeveer tot je ellebogen langs je lichaam te houden en verder zou ik zeggen, ga zo door
)