Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
besef je wel dat het een hele verantwoordelijkheid is? trustHim schreef:als je dit zo moet vragen lijkt het me dat jij niet geschikt ben als lesgeverbesef je wel dat het een hele verantwoordelijkheid is?
Sjors493 schreef:ik ga mee met'thustHim'. maar als je hem dan aan een longeerlijn maakt heb je net wat meer te 'vertellen'

Sjors493 schreef:ik ga mee met'thustHim'. maar als je hem dan aan een longeerlijn maakt heb je net wat meer te 'vertellen'
Elanor schreef:Ik zou hier inderdaad niet aan beginnen. Leren rijden moet je doen op een goed opgeleid paard, zodat je eerst de ruiter correct kan leren zitten.
Ik denk dat je ook wat jong bent om iemand te leren rijden. Hoewel je intentie vast hartstikke goed is, denk ik dat je er nog wat ervaring voor mist. Wat je misschien wel kunt doen is beginnen met een 'poetsles' (wat zijn de borstels, hoe gebruik je die), leren opzadelen en hoofdstel omdoen of hoe ze met de pony aan de hand moet lopen of iets dergelijks.
Sjors493 schreef:Sjors493 schreef:ik ga mee met'thustHim'. maar als je hem dan aan een longeerlijn maakt heb je net wat meer te 'vertellen'
en ik zie net op je profiel dat jullie op 10 mei een veulen verwachten, hopelijk ga je dan met die andere aan de gang? ik hoop dat je snapt dat Prinses niet meer veel kan doen i.v.m. het veulen?!
Bubbleee schreef:Sjors493 schreef:ik ga mee met'thustHim'. maar als je hem dan aan een longeerlijn maakt heb je net wat meer te 'vertellen'
Ik snap wat jullie bedoelen
Alleen ik kan hem niet aan de longeerlijn zetten want dan stampt tie vollaan over je heen.
misschien lijk ik omdat ik deze topic heb geplaatst een onervaren ruiter.
maar dat is niet zo. Ik geef al best wel een tijdje les alleen wil graag nieuwe ideeen om de les net iets spannender te maken.
EngeltjeS schreef:Je wil de les spannender maken? Hoe beoel je dit?
Ik zou eerst kijken hoe ze rijdt, en zie wat er gebeurd. De pony zal het niet voor niets doen.
, maar die alles doet om maar bij het gras te komen. Bubbleee schreef:EngeltjeS schreef:Je wil de les spannender maken? Hoe beoel je dit?
Ik zou eerst kijken hoe ze rijdt, en zie wat er gebeurd. De pony zal het niet voor niets doen.
Ik bedoel gewoon iets meer actie erin, niet alleen stap, draf, galop, van hand veranderen, afwenden, volte en dat soort dingen.
Ik weet hoe ze rijdt, kweet wat er gebeurd, maar de pony is echt een eigenwijze, maar die alles doet om maar bij het gras te komen.
spanning genoeg?vonneke schreef:ik ga mee met'thustHim'. maar als je hem dan aan een longeerlijn maakt heb je net wat meer te 'vertellen'

Ik vraag me dan trouwens wel echt af hoe goed ze al rijdt, kennelijk heeft ze de pony nog altijd onvoldoende onder controle. 
Elanor schreef:Wat je nu zegt is wel wat anders dan in je beginpost. Daar zeg je dat ze 'moet gaan leren rijden' en dat jij haar dat moet gaan leren, nu zeg je dat ze al een jaar ervaring heeft en al heel netjes kan rijden en dat jij alleen maar samen met haar gewoon wat nieuwe dingetjes wilt doen.
Ga balkjes lopen, verlichte zit, maak een doorloop-parcourtje, ga gymnastieken, ga 'creatief lichtrijden', ga...
speed101 schreef:nu een vraagje hoe springt de shetlander weet je dat?
is het een paard wat nog weinig inzicht heeft in het springen of neemt hij je makkelijk een oxer van een halve meter breed ?