1e buitenwedstrijd, veel spanning!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

1e buitenwedstrijd, veel spanning!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 16:51

vandaag heb ik mijn eerste buitenwedstrijd gereden , en mn 2e wedstrijd.(1e was een onderlinge)
uberhaupt mee te doen is al een hele overwinning voor mijzelf, ivm ongeluk van vorig jaar.
bandit is trouwens een 5 jarige ruin , die sinds juni 2010 in mijn bezit is , en sinds ongeveer een half jaar proberen we echt intensief te rijden.
bij aankomst kwam hij al heel druk uit de trailer , en bij het losrijden was hij behoorlijk opgefokt , na amper 5 minuten losrijden werd ik al geroepen , ik moest ong.20 minuten eerder starten dan gepland......losrijden mocht het dus niet eens heten.
met een hoop spanning de ring in, de jurywagen was eng , de bordjes waren eng , de vlaggen waren eng....kortom er was een hoop om naar te kijken en om gevaarlijk te vinden.........

het resultaat was 170 punten , en commentaar van de jury waar ik echt wat mee kan, daar ben ik dan ook erg blij mee.
zelf ben ik me bewust van mn handen, voeten, voorover zitten ipv in het zadel , en SPANNING!

Het niveau dat we momenteel hebben is B , en onze probleemgebieden dat zijn de ontspanning (op lokatie) en heb grote moeite om hem terug te rijden ,eventuele adviezen hierover zijn dan ook van harte welkom! ons doel is om meer wedstrijden te gaan rijden ,hopelijk ebt dan ook de spanning weg , en wie weet halen we nog een keer winstpunten..... :)

ik plaats toch een paar foto"s , commentaar mag , graag met tips erbij , en blijf aub wel vriendelijk........

binnenkomen in arbeidsdraf
Afbeelding
Afbeelding

doorzitten op volte
Afbeelding

euh...
Afbeelding

volte links
Afbeelding

verzet...
Afbeelding

en deze spreekt voor zich...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Leo op 02-05-11 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aanvullende informatie toegevoegd

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:57

Nou ik vind het op de foto's enorm meevallen hoor.
Het ziet er rustig en vriendelijk uit, zeker voor de eerste keer!
Dat losrijden kun je voorkomen door altijd ruim op tijd (2 uur vantevoren minimaal) aanwezig zijn en meteen naar de ringmeestar stappen en vragen of er uitvallers ed zijn. Als je niet precies weet hoe lang je moet inrijden om een fijn gevoel te hebben kun je dit testen door hem gewoon mee te nemen op wedstrijd en dan niet starten maar alleen rijden op het losrijdterrein. Dit gaat prima bij buitenwedstrijden.

Anoniem

Re: 1e buitenwedstrijd, veel spanning!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:05

Da's toch wel op de Roosberg of niet? Dan is het niet zo gek dat alles eng was, is ook wel immens groot en druk daar :))

Eerste keer buiten is iniedergeval altijd spannend, maar vind dat het er nog netjes uit ziet! Voor een 'debuut' ook nette punten hoor :j

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:10

even over het losrijden. We hebben het ook een keer meegemaakt dat we aan het losrijden waren en dat er ook veel uitvallers waren. Ze lieten ons de keus om op onze eigen starttijd te starten zodat we ruim konden losrijden. En als we naar onze mening lang genoeg hadden los gereden konden we ook direct starten. We mochten zelf kiezen.
Je hebt wel een leuk paardje. Je handen wat hoger houden, zelf iets rechterop gaan zitten. En genieten. Blijf ontspannen (probeer het althans) en dan komt het wel goed. Vaak genoeg doen en dan word je vanzelf minder gespannen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 17:21

Bizzybijtje schreef:
Da's toch wel op de Roosberg of niet? Dan is het niet zo gek dat alles eng was, is ook wel immens groot en druk daar :))

Eerste keer buiten is iniedergeval altijd spannend, maar vind dat het er nog netjes uit ziet! Voor een 'debuut' ook nette punten hoor :j

is idd op de Roosberg , en dan ook nog eens op koninginnedag met mooi weer.......
moet eerlijk bekennen dat ik het niet prettig vind om zo kort bij de snelweg te rijden, kon de lezer amper verstaan......flinke file en zeer enthousiaste vrachtwagenchauffeurs.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:16

Knappe Bonte Bandit! <3
Ik vind het wel meevallen,ziet er heel fijn en vriendelijk uit! :)
En omdat op HAW rijtechnische reactie moet : Denk aan je handen,ietsje hoger dragen :o

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:40

dankjewel!! :o :D

ben zelf ook niet zo happy met mijn handen, hij was ook zo druk dat ik af en toe zelf even niet wist hoe ik mn handen moest houden , zal eens proberen erop te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:50

rachel_j schreef:
dankjewel!! :o :D

ben zelf ook niet zo happy met mijn handen, hij was ook zo druk dat ik af en toe zelf even niet wist hoe ik mn handen moest houden , zal eens proberen erop te letten.

Ik doe het zelf ook altijd als de mijne druk is,maar ik kan goed merken dat als ik mijn handen draag,mijn paard veel rustiger in de mond is :j

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:20

nou als ik jou was zou ik gewoon gezegd hebben dat je nog niet kon rijden omdat je er net opzit.
lijkt me ook niet fijn om zo naast een snelweg te rijden, maar het is echt niet dramatisch hoor.
ga niet scheef hangen in de bochten, kijk vooruit ipv opzij, dat zorgt gelijk dat je al een stuk rechter zit.
komt vast helemaal goed ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:58

Idd mag je gerust 2 uur vantevoren er zijn hoor.
Even op je gemak naar de wc, alles verkennen wat drinken kijken of er iets in/uitgelopen is en dan op het gemak je paard van de trailer afhalen stukje de benen strekken op het gemakje zadelen en jezelf omkleden en op het gemakje losrijden. Ik ben er ook altijd 1,5 uur vantevoren. Ik heb 1x gehad dat ik in half uur/ 3 kwartier tijd mn paard moest opzadelen, mezelf moest omkleden en losrijden tegelijk nou en dat was echt geen pretje ga je niet fijn je 1e proef in hoor!
Dus volgende keer idd lekker optijd gaan dat je zeker ruim de tijd heb, ook mag je op sommige plaatsen eissen dat je op je aangegeven starttijd gewoon mag starten :j

Over de spanning, dat is wennen en nog eens wennen mijn paard heeft de 1e 2 wedstrijden het hele terrein afgestuiterd dat ik mijn proef niet eens is uit kon rijden en die moet je nu zien gaan de rust selve. ;)
Ook handig om volgende keer accomodatie uit te zoeken waar de ringen lekker rustig en niet kijkerig, lawaaierig liggen.

Verder aan rijtechnische tips want daarvoor post ik hier tenslotte; wat mij opvalt is dat je lichaam niet in 1 rechte lijn loopt, benen steken naar mijn gevoel wat naar voren en op sommige ook weer naar achteren probeer daar wat op te letten. Idd je handen dat geef je zelf aan aan tip kan zijn om ze wat korter te nemen kan jij ze wat meer gaan dragen en naar voren uitgeven aan je paard.

Succes ermee heb er de volste vertrouwen in dat het helemaal goed komt want he 170 is helemaal niet slecht voor een wedstrijddebuut!!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:42

Ik kreeg zenuwen van je topic te lezen!
Netjes gereden! De spanning in je zit en handen is zeker aan de omstandigheden te wijten!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:43

Topic met aanvullende info weer open. :)

Dusty2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:32

Waauw je hebt een mooi paard onder je kont :D

Probeer wel om je handen en voeten te denken. ik zie kapstokjes :P en pianohandjes.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:10

Wat heb jij een leuk paard zeg, als je wat meer van huis gaat dan komt die ontspanning ook vanzelf wel :j

Probeer inderdaad netjes je benen onder je kont te houden en je handen te dragen, dan ziet alles er net wat minder strak uit :D

Moet zeggen 2 uur van tevoren aanwezig zijn vind ik nogal overdreven :P Dan hoef ik al niet meer te starten, dan moet mijn paard veel te nodig plassen :P Een uur is prima, direct aanmelden en vragen of er uitvallers zijn en eventueel plassen en omkleden en zadelen, past prima :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:42

het viel mij ook onmiddelijk op dat ik de kapstok bijhad en piano wilde spelen....
we hadden (beide) zoveel spanning dat ik al blij was dat ik hem onder mn kont kon houden (in de galop liet hij ook even een bokje zien om te ontladen) , en dat resulteert zich bij mij idd gelijk in afstekende benen en ik zet mn handen dan vast.

Lizaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:16

Gaaf paard, let wel op dat je niet te veel voor over gaat zitten maar voor de 1e keer buiten ziet het er super uit vind ik

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:36

wauw. mooi paard!
en hij loopt best wel goed. vind ik!
maar misschien meer op jehouding letten. zeker niet dat ie slecht is. maar kleine puntjes.