Lichtrijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Lichtrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 23:51

Hallo allemaal,

Ik kom er niet meer uit en dus alle hulp is meer dan welkom!

Als ik ga lichtrijden en ik kom terug naar zit dan schiet mijn onderbeen een beetje omhoog waardoor het net lijkt of ik hem een por geef.. Ik heb al zoveel geprobeerd, ook rijden zonder beugels maar ik vind het heel erg moeilijk om dan licht te rijden en ga dus automatisch doorzitten..

Heeft iemand wat tips voor me? En je mss ook tips om dit te oefenen zonder op mn paard te zitten??

Thankz iig !

_KellyAV

Re: Lichtrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 06:40

Ik begrijp het niet helemaal maar ik denk dat je meer je hakken moet gaan uitdrukken en je daar
Een beetje op gaan focussen maar je paard moet wel gewoon voorwaarts lopen. Je zou het kunnen
Oefenen als je de trap op loopt. Als je dan op een trede stapt doe je dat zegmaar op de bal van je voet
En druk je je hak naar beneden dat je een beetje veert ;). En heb je les? Wat zegt je instructrice ervan?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:23

Ik denk dat je je evenwicht nog even goed moet leren houden tijdens het lichtrijden.
Je zou eens zitlessen kunnen gaan nemen. Ik denk dat dat heel nuttig voor je is. Je paard loopt dan aan een longe, dus jij hoeft zelf niet te sturen, en je kan dan allemaal oefeningen krijgen om die je helpen om dit probleem op te lossen.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 16:48

Thankz,, k zal het eens proberen.. Ja ik krijg les maar mn instructeur zegt dat het vanzelf wel komt.

Hoe kan je oefenen om vanuit je knieen te lichtrijden? Ik doe het wel eens met mn bekken kantelen als ik omhoog kom en weer terug als ik terugkom maar is dat wel goed?

hake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:33

Probeer eens zonder zadel te rijden!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:18

hoe lang rijd je al?
want als je nog niet zo lang rijd komt het inderdaad vanzelf wel.
je kunt ook bier viltjes tussen je zadel en je knieen doen en dan gewoon gaan rijden, en dan dus zorgen dat de bierviltjes blijven zitten.
ook dan is weer de kunst om niet te veel te gaan klemmen met je knieen.

PromisexLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:20

Je moet denk ik gewoon je hakken naar achteren drukken en proberen met de bewegingen van je paard/pony mee te gaan. Dan komt het gewoon vanzelf. Maar hoe kan je onderbeen dan omhoog schieten?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:53

Ik rij idd nog maar n half jaar op mn eigen paard,,, daarvoor manege en paard van mn ex n keertje of wa in de week.. komt ook niet echt omhoog maar het lijkt wel n schommel ofiets.. kan het moeilijk uitleggen..