Genietend van Tristan zijn we nu samen officieel L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Genietend van Tristan zijn we nu samen officieel L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 14:18

Hallo,

Ik dacht ik plaats weer eens een topic :). Het gaat de laatste tijd erg goed met Tristan. Hij is super braaf, werkt keihard voor me en het allerbelangrijkste is we genieten heel erg samen! Pas zijn we voor het eerst samen naar het bos geweest en dat was echt een droom die uitkwam. Wat heb ik genoten en hoe goed hij zich ook altijd weer gedraag het is zo gaaf! Daarnaast zijn we als grap al een keertje L2 gaan starten zonder enige oefenen en gewoon onze eerste winstpunt is al binnen! Super trots dus! Nu hoop ik toch echt dat we samen ons doel gaan bereiken: het M !

Nou ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik rijd Tris momenteel voornamelijk op ontspanning, omdat die moet leren dat al ik ontspan die niet weer gelijk van de berg af rent maar gewoon netjes in mijn tempo blijft. In stap en draf gaat het erg goed, galop op de lange zijde is nog een ander verhaal.

Afbeelding
Lekker laag en rond rijden.

Afbeelding
Hem goed door de hoeken heen rijden, om hem wat beter gebogen te krijgen.

Afbeelding
Pasje wegrijden

Afbeelding
Pasje wijken en weer rechtmaken

Afbeelding
Wat meer verruimen

Afbeelding
Galopje. Hij komt al veel meer vanuit achteren dan eerst, maarnog wil die hier veelste sterk en lang worden. Hij moet hier echt nog wat ronder

Afbeelding
Na de galop komt die gelijk weer mooi wat ronder en lager, wat we eigenlijk wel leiver en vanuit daar wat meer oprichten. Zo wordt hij in ieder geval niet sterk.

Afbeelding
Middendraf

Afbeelding
Dit is echt een foto waar ik trots op ben. Zelf ben ik nog wel wat te streng met mijn handen.

En Mandy kwam laatst ook nog langs om foto's te maken *D!
En soms pakken we ook een stukje schouderbinnenwaarts mee
Afbeelding
Dit is alleen nog lang niet bevestigd en moet nog meer en beter.

Ik heb eventueel ook nog een leuk filmpje van het rijden die is alleen een beetje lang. Ik plaats later vandaag wel nog een filmpje van het buitenrijden. Dus als er iemand ook nog geintresseerd in het andere filmpje is :).

Groetjes Lysanne

Anoniem

Re: Genietend van Tristan zijn we nu samen officieel L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:22

Ik vind het er erg lauw uitzien, behalve bij de laatste foto, daar vind ik hem wel goed actief met het achterbeen.
Hij mag nog veel meer bij elkaar en ik kan het ntuurlijk niet oordelen zonder film maar ik denk dat hij wat flitsender moet gaan lopen.

Verder moet je goed letten op je houding, je zakt heel erg in. Juist door zelf rechtop te blijven zitten en je zit goed te gebruiken kun je hem beter op de achterhand krijgen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:01

Ziet er leuk uit hoor! Mag soms idd iets feller maar zo over het algemeen vind ik het er fijn uit zien!

Maar meid: ga recht opzitten! Je hebt een super gave knol onder je kont! Wees trots, kijk voor je uit en steek je tieten naar voren :+ Je paard verdwijt heus niet zo maar onder je vandaan hoor haha

Erg leuk paard om te zien en leuke combi samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:02

@ Joolien: flitsend is het volgende stadium.

Voor nu vind ik het gewoon netjes en correct gereden, het enige minpuntje vind ik dat je hem wat op de handrem rijdt.
Ik zou zelf kiezen om hem goed aan de hulpen te zetten, goed voorwaarts te rijden op jouw hulpen, en dan op te vangen, dat ziet er minder lauw uit, maar ik denk vooral dat het ook fijner voelt, je paard komt er dan gewoon iets meer doorheen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:28

Je moet zelf iets meer rechtop gaan zitten :j Weet niet of het in het echt ook zo is, maar misschien iets voorwaatser.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:15

Jolien en Crista, jullie hebben helemaal gelijk. Maar wat Yamsha zegt dat is de volgende fase. Vandaag met les hebben we dit zeker gedaan! Zijn we hem scherper en actiever gaan rijden. Maar wat het nadeel is bij Tris, is dat hij vaak veelte sterk wordt en daarom niet los laat en eigenlijk ook niet vanuit zijn rug nagefelijk loopt. Als ik hem echt op ga voeren wordt dit snel het geval. Daarom zijn we weer even wat terug gegaan en hem eerst echt laag en rond dan maar een wat minder wauw paard maar nu laat die braaf los en kan ik ook normaal sturen :).
Je krijgt dan dit:
Afbeelding
Voor het beeld mooi, maar nbuigt alleen achter zijn oren en niet vanuit zijn rug wat we wel willen.

Maar onderhand zijn we hem weer scherp en wat spectaculairder aan het maken :)

En me houding, i know ;( . Jammer genoeg heb ik in het dagelijks leven ook zo'n houding ;(

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:30

Die foto vind ik niet zo super :P Op dat moment moet jij ook loslaten, wat ik je op de foto niet zie doen (is momentopname) Probeer daarmee te werken, pas als jij loslaat, kan hij ook loslaten ;)
Verder vind ik het idd wat al is gezegt: correct, maar laat dus op je strenge handen!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:39

Nee precies, ik moet ook loslaten en dat doe ik nu en kan ik nu omdat hij nu niet meer sterk wordt en dus niet meer wegrennen :) en van de berg af :).

Dus vandaar de beelden nu een heel verschil vind ik nu zelf *D en daarom ben ik er dus blijer mee. En vanuit dit beeld moet die inderdaad nog wat spectaculairder en actiever :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:56

Hmm, het ziet er rustig uit, en da's een compliment, wees niet bang!!

Verder vind ik dat jij er af en toe te gespannen opzit, waardoor je je schouders naar voren/binnen/omhoog trekt (foto van dat pasje wegrijden bvb.). En als het niet gespannen is zie je er een beetje lauw uit. Je paard wekt daardoor de indruk dat hij er niet erg veel plezier in heeft, omdat hij jouw houding aan gaat nemen, dus OF te gespannen en te diep, OF uit elkaar en een beetje een sukkeltje zeg maar.

Ik denk dat je moet proberen te ontspannen, maar wel netjes en actief rechtop blijven zitten. Het zou je wel eens kunnen verbazen, hoe hij een normaal gewenst tempo aanhoudt ipv. te racen. Hoewel natuurlijk alles wennen is.

Verder vind ik het er heel vriendelijk uit zien. En je kan niet alles in 1x "recht zetten", vind dus ook dat jullie lekker bezig zijn!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:58

Hmm ik vind hem af en toe iets teveel duikboot spelen, dat ie teveel naar voren valt.
Hij moet meer actief van achteren gereden worden, zodat hij van voor meer kunt stijgen.
Enkel activeren en van voor wat opvangen en dan lift hij vanzelf.
Ik vind wel dat je 'm vriendelijk rijdt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:49

Probeer hem inderdaad iets actiever te rijden een paar momenten in je rijden, dat hoeft echt niet gelijk het hele halve uur te zijn (weet niet hoelang je rijdt, maargoed). Gewoon kleine stukjes iets meer actie vragen en hem van voren de ruimte geven actiever te gaan. Bedoel ik niet mee losgooien van voor, gewoon je aanleuning houden, maar de druk iets verminderen. En dan gewoon 3 a 4 passen actiever en als hij dan netjes laag blijft die paar pasjes is het prima en rijdt je weer rustig verder. Gewoon steeds wat meer opbouwen dat hij méer van achter naar voren gaat lopen zonder dat hij spanning krijgt.

Ziet er verder vriendelijk uit, en je houding, ja, als je in het dagelijks leven er ook last van hebt, ga ik daar niks over zeggen. Weet het zelf maar al te goed, hoe het is. (heb namelijk een scheve rug, haha)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:00

Tristje :D
Wat is het totaalbeeld veranderd zeg! Veel rustiger en meer ontspannen. :)
Ik zou zeggen, lekker veel gaan schakelen op steeds kleinere hulpen waardoor die ook minder sterk zal worden.
Succes met je topper!