Ontspanning en buigzaamheid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindyTH

Ontspanning en buigzaamheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:06

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-03-24 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

SimoneX

Re: Ontspanning en buigzaamheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:09

Ik volg dit even want heb hetzelfde probleem met mijn paard maar dan op links.
Gisteren een osteopaat laten komen omdat ik dacht dat ze vast zat en dat was
inderdaad ook zo, op verschillende punten. Daar is ze dus voor behandeld.
Wellicht geeft dat verbetering maar dat weet ik nog niet want moet een paar
dagen stappen en longeren. Wel vind ik nu al dat de buiging op links nu prima
gaat :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:14

ik zou eens kijken of je naast je paard met een kaptoom bezig kunt , geeft ontspanning , en als hij het goed oppakt kun je ook daarmee de buigingen op rechts oefenen, ik zou eens kijken of hier topics over zijn waar jij informatie uit kunt halen.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:16

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-03-24 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Re: Ontspanning en buigzaamheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:44

je moet zelf heel erg ontspannen maar dat weet je wel neem ik aan. Mijn paard vind het moeilijk om naar links te buigen. Ik zei dit tegen mijn instructrice en die zei dat het komt dat ik teveel met rechts doe dus dat hij stugger wordt op links. Dit is onbewust gebeurt en misschien is dit bij jou ook wel zo. Vraag hem meer door op de kant wat moeilijk is en met de andere teugel probeer je hem zachter te maken door zachtjes wat te spelen met je vingers ;)

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:08

Ik heb hier ook last van gehad. Wat bij mij ontzettend heeft geholpen is rechtrichten, en een nogal lastige oefening in de galop, namelijk: als je galoppeert op de moeilijke hand, de binnenteugel compleet ontspannen (niet loslaten, dat heeft geen zin). Je paard mag er niet op gaan hangen zegmaar. Dan ga je proberen de buitenschouder er meer in te plaatsen, door je binnenbeen naar achteren te leggen en de achterhand naar buiten te brengen. Ondertussen hou je je buitenteugel tegen de hals. Hier werd mijn pony stukken leniger van en het heeft ons erg geholpen!

Edit: de eerste keer zal dit een rotoefening zijn, voor jullie beiden, maar naarmate jullie er meer handigheid in krijgen, zal het steeds beter gaan!