1e wedstrijd met Lucky graag tips !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ashleylucky

1e wedstrijd met Lucky graag tips !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:58

Hee,
Ik had maandag 2e paasdag mijn 1e onderlinge wedstrijd van de club.
Ik ben super tevreden.
Sommige zullen misschien wel denken wat ziet het er bagger uit maar voor lucky en mij is dit echt super.
Normaal laat hij mij op vreemd terein alle hoeken even zien !
en vandaag heb ik even met inrijden 2 a3 x een staking gehad door stil te gaan staan maar hij is er niet vandoor gegaan.
voor het jury hokje liet hij ook nog eens een mooie staking zien wat voor een 3 zorgde, hij zal wel gedacht hebben moet hier toch laten zien wat ik kan :=
er zaten van mijn houding zijn kant wel veel fouten in !
ik ben dus har aan het werken aan mijn verbeter punten ;).

Oja lucky loopt niet aan de teuegel maar da vind ik nu gewoon nog niet belangrijk zolang hij lekker ontspannen loopt ben ik gewoon blij.
Nou is hij indd niet altijd gespannen maarja wat wil 1e keer op wedstrijd !
Alles is dan ook nog verre van gied maar dat hij nu zoo rustig bleef is togh een hele vooruitgang voor ons.
uiteindelijk ben ik 2e geworden met 186 :D

even wat over mijn pony
Luck Boy||Luckyy||net 8 jaar||Isabel/Palomino bont||SuperLekkerLiefeEigenwijzeBoef||Grasmonster

Mijn puntjes
Beugels langer dat heb ik nu ook
Benen stiller houden
rustigere draf

voor de rest vul maar aan :o

foto's komen zoo :o

Filmpje van het proefje

ineminne96

Re: 1e wedstrijd met Lucky graag tips !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:39

Hey !
mijn opmerkingen zijn :
Op het moment dat hij aan de poort gaat stilstaan snok je wel echt heel erg hard in zijn mon. Op sommmige momenten hangen je teugels door en op soms ben je erg streng, op voltes en andere figuren mag je hem best wel wat meer inbuigen, maar voor de rest : goed dat je het belangerijk vind dat hij zich ontspant !
je komt er wel !

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:27

Gefeliciteerd met je 2e plek!
probeer dat staken op te lossen met je benen en probeer je hand gewoon ontspannen te houden, want als jij je hand gewoon ontspannen houdt, wordt de spanning niet groter en is het sneller opgelost. verder vind ik het er echt netjes uitzien!
succes!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:37

Hhhm, wat me vooral opvalt is, het volgende:
Pony staakt.
Jij trekt een hand helemaal daar achter, en blokkeert hem daarmee. Je moet je hand naar buiten doen, wijzen, niet naar achter trekken want dan kan je pony nergenst heen. Hij blijft dan ook braaf staan. Waarop jij hem een lel met de zweep verkoopt. Niet echt eerlijk (zo komt het over op je poown).
Bij staken, handen openen en been, geen reactie idd een tik, maar geef 'm de kans om ergens heen te gaan!

Verder ziet het er idd ontspannen uit hoor, lekker doortrainen, puntjes op de I, alles net wat strakker en dan lekker verder met de wedstrijden he. :)

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:38

inepeet schreef:
Hey !
mijn opmerkingen zijn :
Op het moment dat hij aan de poort gaat stilstaan snok je wel echt heel erg hard in zijn mon. Op sommmige momenten hangen je teugels door en op soms ben je erg streng, op voltes en andere figuren mag je hem best wel wat meer inbuigen, maar voor de rest : goed dat je het belangerijk vind dat hij zich ontspant !
je komt er wel !

inderdaad maar zo hard trek ik noet hoor ik geef hem ophoudingen want anders gaa hij gigantisch bokken!
en indd ik wed een beetje krielig van dat hij stopte omdat het nog zo goed ging en ik ook best zenuwachtig was.
Maar voor de rest bedankt voor je reactie en tips

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:39

Gypsy schreef:
Hhhm, wat me vooral opvalt is, het volgende:
Pony staakt.
Jij trekt een hand helemaal daar achter, en blokkeert hem daarmee. Je moet je hand naar buiten doen, wijzen, niet naar achter trekken want dan kan je pony nergenst heen. Hij blijft dan ook braaf staan. Waarop jij hem een lel met de zweep verkoopt. Niet echt eerlijk (zo komt het over op je poown).
Bij staken, handen openen en been, geen reactie idd een tik, maar geef 'm de kans om ergens heen te gaan!

Verder ziet het er idd ontspannen uit hoor, lekker doortrainen, puntjes op de I, alles net wat strakker en dan lekker verder met de wedstrijden he. :)

Wat ik net zij in mn vorige eractie ik was wat zenuwachtig du het werd een beetje veel waardoor het ook nog lekker voor de jury gebeurde,
Maar super bedankt voor de tip !

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:40

0kki schreef:
Gefeliciteerd met je 2e plek!
probeer dat staken op te lossen met je benen en probeer je hand gewoon ontspannen te houden, want als jij je hand gewoon ontspannen houdt, wordt de spanning niet groter en is het sneller opgelost. verder vind ik het er echt netjes uitzien!
succes!

Dankjwel :D

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier nog de foto's ik kan ze helaas niet meer invoegen

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:46

Probeer, als hij gaat staken, het eerlijk op te lossen. Je trekt nu je hand extreem naar achteren, waardoor je pony waarschijnlijk nog meer gefrustreerd raakt. Gewoon je hand naar voren en gaan met die banaan. Als ik jou was zou ik dat staken dus op een vriendelijke manier afleren, dan kan je daarna weer aan andere dingen werken.

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 06:39

Chocomelll schreef:
Probeer, als hij gaat staken, het eerlijk op te lossen. Je trekt nu je hand extreem naar achteren, waardoor je pony waarschijnlijk nog meer gefrustreerd raakt. Gewoon je hand naar voren en gaan met die banaan. Als ik jou was zou ik dat staken dus op een vriendelijke manier afleren, dan kan je daarna weer aan andere dingen werken.

okee dankjewel ;).

Heeft iemand verder ook wat aan mijn houding etc op te merken ?
Want heb nu wel genoeg tips over het staken :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:43

Je pony loopt ver over zijn tempo, wat je zelf ook al aan gaf in je O.P.
Hij zet gigantisch zijn rug vast en pas na het hals strekken ( dan zijn je teugels wat langer) komt er wat minder spanning.
Kijk eens goed naar zijn staart, die is doorlopend aan het zwaaien, na het hals strekken word dat al minder, dat duid vaak op een rug probleem.
Veel meer vw nw leren rijden, wat moet je in je les doen als hij zo druk word?
Een osteopaat is misschien ook wel eens goed voor je pony, maar dan moet ook bij jou de knop om, anders werkt het niet.

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:17

aerdenhout1 schreef:
Je pony loopt ver over zijn tempo, wat je zelf ook al aan gaf in je O.P.
Hij zet gigantisch zijn rug vast en pas na het hals strekken ( dan zijn je teugels wat langer) komt er wat minder spanning.
Kijk eens goed naar zijn staart, die is doorlopend aan het zwaaien, na het hals strekken word dat al minder, dat duid vaak op een rug probleem.
Veel meer vw nw leren rijden, wat moet je in je les doen als hij zo druk word?
Een osteopaat is misschien ook wel eens goed voor je pony, maar dan moet ook bij jou de knop om, anders werkt het niet.

oke ik heb er geenproblemen mee dat je comentaar geeft maar geef dan ook even tips!
Hij is al helemaal na gekeken en heeft nergens last van hij zwaait met z'n staart vanwege spanning!
ik rijd nu veel tempowisselingen en laat de teugels alleen op contact
hij ontspand zich nu veel en veel meer.
het is goed geweest voo rmezelf dat ik gefilmd ben want nu weet ik ook mijn werkpunten!
Ik ben juist met de ontspanning bezig en wil dus niet druk op de teuegls hebben voor het nw want dan is het net een stuk hout waar ik op zit !

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:58

leuke pony!
ik krijg het idee dat je pony enorm last van de vliegen heeft en daarom steeds staakt.
indien je zeker weet dat dit niet het geval is zou ik je pony toch eens goed na laten kijken want het heeft natuurlijk een reden.
hoe jij reageerd op het staken snapt je pony niets van.
probeer duidelijk te zijn zonder in zijn mond te trekken en te schoppen met je benen.
succes!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:44

Weet je misschien waarom je pony staakt en constant met zijn staart aan het zwiepen is?

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:11

Flaaf schreef:
Weet je misschien waarom je pony staakt en constant met zijn staart aan het zwiepen is?

zoals ik net al zij ja dat weet ik , dit doet hij puur uit spanning ik zij ookal dat in meer met ontspanning bezig ben ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:21

Inderdaad...spanning, dat heb je goed, maar dat is te verhelpen met de juiste instructie!
Want...en dat is niet om l*llig te doen, jij bent de spanning!
JIj moet leren met je paard om te gaan in dit soort situatie's.
En zoals ik op het filmpje zie, is dat nog niet helemaal in orde. Geeft niets, want je hebt er ook hele goede stukken tussen, maar zodra het fout gaat, verstijf jij en vergeet je te rijden zeg maar.

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:21

aerdenhout1 schreef:
Inderdaad...spanning, dat heb je goed, maar dat is te verhelpen met de juiste instructie!
Want...en dat is niet om l*llig te doen, jij bent de spanning!
JIj moet leren met je paard om te gaan in dit soort situatie's.
En zoals ik op het filmpje zie, is dat nog niet helemaal in orde. Geeft niets, want je hebt er ook hele goede stukken tussen, maar zodra het fout gaat, verstijf jij en vergeet je te rijden zeg maar.

Dankjewel daar heb ikwat aan :D

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:59

hey!!
om te beginnen: mooie pony zeg!
wat anderen al zeggen vind ik ook dat je in de hoek aan bijna het
begin nogal snel geririteerd reageert als je pony even stil staan en
zijn achter been op trekt! minder trekken in de mond zou ook fijner zijn voor je pony,dan genieten jullie alebij van jullie 1rste wedstrijd, maar heb verder geen aandachtspunten waar je op moet letten!
ga zo door

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:05

Commentaar is al gegeven (en herhaald), wat nog niet gezegd is dat je een hele gave pony hebt! Veel plezier er nog mee. :)

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:41

wat een mooie pony zeg. probeer als je aandrijft je benen niet te ver naar achter te doen en je mag ook wat meer stelling vragen in de bochten/figuren. oja een tip, je doet mee met een wedstrijd voor de lol toch? pobeer er ook nog een beetje van te genieten.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:52

De punten van het trekken in de mond zijn al heel veel gezegd dus ik denk dat je daar nu ook wel aan gaat werken.
Maar het viel me wel af en toe op dat je je tenen best ver naar buiten had (vooral in galop) probeer ze naar binnen te houden. Verder was het wel goed. :) En leuke pony!

Succes met verdere wedstrijden! :D

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:19

roos11 schreef:
wat een mooie pony zeg. probeer als je aandrijft je benen niet te ver naar achter te doen en je mag ook wat meer stelling vragen in de bochten/figuren. oja een tip, je doet mee met een wedstrijd voor de lol toch? pobeer er ook nog een beetje van te genieten.

Dankejwel,,,
Zeker doe ik het voor de lol maar daarom wil ik het wel goed doen natuurlijk en nu weet ik hoe ik het moet oplossen en ben dankbaar da jullie allemaal er commentaar op hebben gegeven en ja ik heb zeker genoten.

Alleen kan ik er af en toe niet zo over dat veel kinders op bokt egt alles wel 6 keer herhalen ofzoo !
geef dan een tip ofzoo togh?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:35

Er zitten hele leuke stukjes in, de eerste overgang van draf naar stap doe je netjes, stappen over de diagonaal is veel te gehaast, dan word de pony erg kort in de beweging. Probeer een paar keer, een keer in de maand ofzo priveles te nemen van een goede instructeur, daar leer je vaak erg veel van en kun je de weken ertussen weer vooruit met de training. Het enigste wat me tegenstaat in het rijden zijn jouw benen, voeten veel te ver naar achteren en te veel aansporen, aansporen doe je met kuitdruk en niet met je hak. Verder ga ik mee in het commentaar wbt het staken, schrik natuurlijk dat dit op wedstrijd gebeurt maar probeer het de volgende keer anders op te lossen, jouw pony is erg leuk maar zit wel veel vaster op één kant, linksom lijkt ze veel makkelijker te galoperen dus werk aan de winkel, veel succes verder en je komt er wel.

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:00

bigone schreef:
Er zitten hele leuke stukjes in, de eerste overgang van draf naar stap doe je netjes, stappen over de diagonaal is veel te gehaast, dan word de pony erg kort in de beweging. Probeer een paar keer, een keer in de maand ofzo priveles te nemen van een goede instructeur, daar leer je vaak erg veel van en kun je de weken ertussen weer vooruit met de training. Het enigste wat me tegenstaat in het rijden zijn jouw benen, voeten veel te ver naar achteren en te veel aansporen, aansporen doe je met kuitdruk en niet met je hak. Verder ga ik mee in het commentaar wbt het staken, schrik natuurlijk dat dit op wedstrijd gebeurt maar probeer het de volgende keer anders op te lossen, jouw pony is erg leuk maar zit wel veel vaster op één kant, linksom lijkt ze veel makkelijker te galoperen dus werk aan de winkel, veel succes verder en je komt er wel.

bedankt voor je tips,
les gaat helaas niet lukken mijn moeder is financieel nu even niet is staat omdat te betalen allemaal erg ingewikkeld en heb zelf geen baantje !
klopt dat hij vast zit op een kant, en dat van mijn hakken dat is nu al veel en veel beter heb mn beugels ook al wat langer !!