Als ik aan het stappen ben, probeer ik niet tot een heel klein beetje met mijn kuiten hem voorwaarts te krijgen.. Als hij dan een beetje voorwaarts is, probeer ik hem naar draf te krijgen. Maar zonder zweep werkt het gewoon bijna echt niet.. En dat vind ik een beetje jammer en ik wil er alles aan doen om met een gewone kuitdruk hem aan het draven te krijgen. Want nu gaat het een beetje alsvolgt; Kuitdruk, geen reactie, been geven, geen reactie, nog harder been geven, geen reactie, nog harder been geven, geen reactie, zweep erbij. En hij loopt. Maar zo wil ik het niet, hij moet gewoon van mij bij het eerste beste been dat aan zijn buik komt weg draven..
Ik heb les met mijn pony, en ik moet zoveel mogelijk van de mond afblijven. Hij moet eigenlijk met een losse teugel metheen weg kunnen draven. Maar het lukt me niet, en ik heb nu wel tips. En ze zegt ook wel dat hij in 2weken gewoon goed aan mijn been kan zijn. Maar ik zie er nu zeg maar tegen op om weg te draven. Omdat hij of halverwege stil valt, of al moeilijk begint te doen als ik weg wil draven.
Ik moet ook wel een stuk meer consuqenter worden. Draven is draven, en niet zeggen als hij stopt. Ooh ik wilde eigenlijk tochal gaan stappen.. Neee door draven. Maar dat is allemaal zo moeilijk, en netzoals gister dan heb ik les en lukt het allemaal voor geen meter.. En dan kan ik zo boos worden op mezelf

Naja, weet iemand misschien hoe ik met mijn pony kan gaan oefenen dat ik de baas ben, en dat hij goed aan mijn been is?
Thank you!
Zo controleer je eigenlijk of je paard ook echt wat geleerd heeft van de correctie die je gegeven hebt.