Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) is dit zomaar nooit op de weg of met druk verkeer of als er echt iets aan de hand is.
Mijn merrie heeft er een handje van: 9 motoren zijn prima, de 10e is vals met grote rode ogen en wil haar opvreten. Zelfde met putdeksels, struikjes etc. Dona85 schreef:De eerste keer dat hij er echt vandoor ging ben ik nadat hij gestopt was afgestapt om hem rustig te krijgen (stom ik weet het)
de 2e keer ben ik rustig door gaan stappen (waren nog niet thuis)
de laatste keer ben ik eerst gaan stappen, toen lekker laten draven en toen heb ik hem nog een behoorlijk stuk laten galopperen totdat hij goed moe was.
Apple schreef:Waar doet hij het? Doet hij het op het asfalt of doet hij het als je in een relatief 'veilige' berm bent
gipsyboy schreef:ga beginnen om aan de hand naar buiten te gaan, hoofdstel om en lekker langs de weg lopen.
zodra er iets ''engs'' aankomt vrachtwagen of motor, laat hem stilstaan en kijken ernaar.
Sonja schreef:Als hij er bang voor zou zijn, dan ging 'ie bij die eerste twee motoren ook wel rennen lijkt me...
Apple schreef:Zit er misschien buiten een dominantieprobleempje?
Pluttersput schreef:je bent dus in alle gevallen naar huis gegaan ? = beloning !

Rust is het belangrijkste in deze, rust en vertrouwen.
ff longeren voor je weggaat kan dan mss ook helpen. Maar idd alles met rust, en nooit omdraaien, hoe dan ook erlangs gaan. Ook niet te snel afstappen, als je het onder t zadel kan opvangen dan dat liever, omdat anders jouw afstappen een beloning op zich kan worden voor hem

.