chagal 1ste keer @ work op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

chagal 1ste keer @ work op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:40

hoi bokkers! /3

vorige week vrijdag kreeg ik te horen dat mijn tante om privé reden (verder niet erngstig voor de nieuwschierige bokkers :+ ) haar paard niet meer kan rijden voor ongeveer 7 maand. maar ze wou wel erg graag dat haar paard beweging krijgt dus had ik gezegt dat ik hem wel wou rijden en dat ik dat wel erg leuk vond. :D zelf had ik verder nog nooit op haar paard gereden dus moest er wennen, ook aan het zadel want rij zelf met veelzijdigheidszadel en dit was een dressuurzadel hihi. maar was erg tevreden over de eerste keer op chagal. ik had mijn bodyprotector nog wel aan en reed aan de longeerlijn omdat het nog een erg jong paard is (volgens mij 5 jaar) en hij nog graag eens actief weg wil springen. zelf was namelijk de eigenaar der ook wel paard keer afgegooid (ze heeft het paard ook nog maar iets van 10 weken).

maar genoeg geklets wat veer info nog:
nou ja ik rij chagal op deze foto's voor de 1ste keer (25 april) en ben nog niet echt op een niveau aan het rijden omdat ik nog net wat meer een band wil hebben en gewoon nog een beetje aan elkaar moeten wennen want ik rij zelf op een pony van 1.42m en chagal is hoger als 1.60m dus dat is wennen.

waar ik op moet letten:
- niet zo streng in de hand.
- geen stoel zit. (maar moet ook aan zadel wennen)
- tenen naar binnen.
- iets meer ontspanning
- chagal loopt ietsje achter de lootlijn.
- geen geld zoeken hihi.

wees a.u.b niet te streng want wat ik al veel vaker heb gezegt dit is de 1ste keer op chagal en we moeten bijde nog erg wennen. :D

1 - ik heb teveeeel druk ik moet chagal hier veel meer los laten
Afbeelding

2 - mijn benen moet hier echt aan gewerkt worden. chagal zijn voeten werk vind ik wel prachtig!! <3
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5 - tenen naar binnen.
Afbeelding

6 - tenen naar binnen.
Afbeelding

nogmaals wees aardig! want sommige bokkers zijn erg streng en wij zijn samen nog beginners, en moeten nog erg wennen! ;)
bedankt! /3

_Lisaa_

Re: chagal 1ste keer @ work op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:47

Wat minder streng in de hand ben ik het erg mee eens,
maar dat geef je zelf ook al aan!
netjes hoor, mooi paardje!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:50

Goed hoor! Gewoon rustig verder werken, komt wel goed! ;)
Mooi paard trouwens!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 19:09

heel erg bedankt! ben ook super blij dat ik chagal mag rijden hihi. :D

@_Lisaa_, daar heb ik ook erg veel moeite mee ook bij mijn eigen pony heb ik dat ook erg veel. maar ben daar natuurlijk ook weer hard op aan het trainen. :) hebben jullie misschien daar nog tips voor hoe ik kan zorgen dat ik niet zo streng in de hand ben ?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:07

Prachtig paard! Ik zou veel meer loslaten, maar ik begrijp dat je nog een beetje houvast zoekt aan de teugels :D Komt goed!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:37

Inderdaad meer loslaten, laat maar lekker voorwaarts neerwaarts komen. Maar snap dat je nog wat afwachtend bent op een nieuw paard. Mooie combie hoor! Komt vast goed :)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:25

het komt wel goed met jullie, ziet er super leuk uit!
is ook super leuk paard trouwens echt waar! <3
meeste commentaar is al gegeven, en het omhoog kijken komt vanzelf wel. ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:33

Leuk paard hoor en jou rijstijl valt best wel mee, zo beroerd zit je nu ook weer niet! Dus niet zo hard zijn voor jezelf!
Je herkend je eigen fouten en dat is al heel wat!
Krijg je wel les van je tante?? Dat is voor zowel jou tante als voor jou denk ik fijn, omdat je dan op een lijn komt te zitten.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 19:46

@aerdenhout1
ja krijg wel les. eerst als we hem los rijden zijn we eerst aan de longeerlijn en dan krijg ik erg veel tips en als we dan los gaan gaat ze nog meer mee helpen. want zei heeft het paard eerst ook gereden dus die weet een beetje hoe het allemaal gaat en wat chagal overal mee bedoelt. :D dus andwoordt op je vraag: ja ik krijg wel les van mijn tante. :)

Iedereen bedankt voor de reactie's!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:05

Het belangrijkste om te leren dat je niet zo streng in de hand moet zijn is tijdens het rijden
het continu tegen jezelf blijven zeggen.

Op voltes, kijk je ff snel. "hand LOS!" Rechtuit, in bochten, afentoe ff snel kijken. "En LOS!"
Als je t vaak genoeg blijft herhalen wordt het langzaamaan gewenning (duurt best lang hoor)

Probeer aan te voelen wanneer je kracht zet op het paard.. of wanneer je je armen teveel
spant (ellebogen) Zodra je daar heel logisch en consequent mee omgaat kom je er wel!

Mooi paardje zeg!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 19:26

svdijk86 schreef:
Het belangrijkste om te leren dat je niet zo streng in de hand moet zijn is tijdens het rijden
het continu tegen jezelf blijven zeggen.

Op voltes, kijk je ff snel. "hand LOS!" Rechtuit, in bochten, afentoe ff snel kijken. "En LOS!"
Als je t vaak genoeg blijft herhalen wordt het langzaamaan gewenning (duurt best lang hoor)

Probeer aan te voelen wanneer je kracht zet op het paard.. of wanneer je je armen teveel
spant (ellebogen) Zodra je daar heel logisch en consequent mee omgaat kom je er wel!

Mooi paardje zeg!

super bedankt voor de tips! ik ga ze zeker even gebruiken. :D

meltuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:36

Mooi paardje zeg ! Mag je blij zijn met zo'n toppen (:
Maar idd zoals ik al las lekker voorwaarts laten lopen, zorgen dat hij op zijn eigen benen kan staan en niet steun gaat zoeken via jou armen, want daar krijg je een hangpaardje van :P

Succes !

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 06:05

@meltuttebel
hij is zelf ook wel erg voorwaarts enzo maar ik heb gewoon bij mijn eigen pony best een strenge hand en daarom gebruik ik dat ook bij chagal en daar ben ik juist hard voor aan het trainen om geen strenge hand meer te hebben als ik op het zadel zit. :P

sandrastam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:57

Mooi paardje! Je geeft zelf al je commentaar.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:03

Wat een leuk paard!!
Ziet er al goed uit jullie, maar inderdaad je handen en je zit moet je nog aan werken.
Maar dat is al genoemd en je moest nog aan het zadel wennen ;)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 12:07

ja want dat is een dressuurzadel en zelf rij ik op een veelzijdigheidszadel die neigt naar een springzadel dus dat is echt even wennen hihi. :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:16

leuk paardje,het ziet er best goed uit

probeer jezelf meer te ontspannen,ookal is dit paardje nieuw voor je,je hebt je handen erg strak,en dat wekt ook spanning op bij het paard.
je draait je tenen soms erg naar buiten,daarbij kan je je paard erg irriteren met de spoor,wellicht prettiger om die nog even in de kast te laten liggen

succes

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:00

Snoevie schreef:
leuk paardje,het ziet er best goed uit

probeer jezelf meer te ontspannen,ookal is dit paardje nieuw voor je,je hebt je handen erg strak,en dat wekt ook spanning op bij het paard.
je draait je tenen soms erg naar buiten,daarbij kan je je paard erg irriteren met de spoor,wellicht prettiger om die nog even in de kast te laten liggen

succes

eigenaar heeft liever wel dat ik met sporen rij. ;) maar daar ga ik mee bezig.:D

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:04

probeer hem meer op je zit te rijden dat hij niet zo zwaar in de hand wordt

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:34

@X_Audrey
bedankt! chagal is soms ook nog wel dat hij het tempo overneemt dus dan ben ik veel scheinovergangen aan het rijden. :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:32

hey,,

ziet er netjes uit hoor!!
wat maakt het uit dat je tenen naar buiten wijzen, WIE let daar op??
voor een eerste keer vind ik het er heel netjes uit zien!!
Volgens mij worden jullie wel een leuke combinatie

als ik eerlijk moet zijn vind ik je op deze leuker passen dan op je pony ;)

Veel plezier ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:44

Dit paard past jou heel goed! En zeker met begeleiding van jou tante die hem al goed kent, worden jullie in die 7 maanden vast een top team!! erg leuk paard :j en waar je aan moet werken, hoef ik niet te zeggen want dan val ik in herhaling bij mijn medebokkers en jouzelf ;)