vorige week vrijdag kreeg ik te horen dat mijn tante om privé reden (verder niet erngstig voor de nieuwschierige bokkers
) haar paard niet meer kan rijden voor ongeveer 7 maand. maar ze wou wel erg graag dat haar paard beweging krijgt dus had ik gezegt dat ik hem wel wou rijden en dat ik dat wel erg leuk vond.
zelf had ik verder nog nooit op haar paard gereden dus moest er wennen, ook aan het zadel want rij zelf met veelzijdigheidszadel en dit was een dressuurzadel hihi. maar was erg tevreden over de eerste keer op chagal. ik had mijn bodyprotector nog wel aan en reed aan de longeerlijn omdat het nog een erg jong paard is (volgens mij 5 jaar) en hij nog graag eens actief weg wil springen. zelf was namelijk de eigenaar der ook wel paard keer afgegooid (ze heeft het paard ook nog maar iets van 10 weken).maar genoeg geklets wat veer info nog:
nou ja ik rij chagal op deze foto's voor de 1ste keer (25 april) en ben nog niet echt op een niveau aan het rijden omdat ik nog net wat meer een band wil hebben en gewoon nog een beetje aan elkaar moeten wennen want ik rij zelf op een pony van 1.42m en chagal is hoger als 1.60m dus dat is wennen.
waar ik op moet letten:
- niet zo streng in de hand.
- geen stoel zit. (maar moet ook aan zadel wennen)
- tenen naar binnen.
- iets meer ontspanning
- chagal loopt ietsje achter de lootlijn.
- geen geld zoeken hihi.
wees a.u.b niet te streng want wat ik al veel vaker heb gezegt dit is de 1ste keer op chagal en we moeten bijde nog erg wennen.

1 - ik heb teveeeel druk ik moet chagal hier veel meer los laten

2 - mijn benen moet hier echt aan gewerkt worden. chagal zijn voeten werk vind ik wel prachtig!!

3

4

5 - tenen naar binnen.

6 - tenen naar binnen.

nogmaals wees aardig! want sommige bokkers zijn erg streng en wij zijn samen nog beginners, en moeten nog erg wennen!

bedankt!
hebben jullie misschien daar nog tips voor hoe ik kan zorgen dat ik niet zo streng in de hand ben ? 
en waar je aan moet werken, hoef ik niet te zeggen want dan val ik in herhaling bij mijn medebokkers en jouzelf