Gisteren was er een onderlinge wedstrijd bij de ponyclub en ik vond het een mooie gelegenheid om te oefenen voor de L1.
Wij zijn nu L startgericht en hebben in de B 10 winstpunten. Ik heb 1 keer in de week privéles en 1 keer in de week groepsles bij de ponyclub.
Ze was heel erg afgevallen daarom lag haar vzh zadel er 3 weken op omdat die een makkelijk verwisselbare boom heeft en het dressuurzadel niet goed lag omdat ze smaller was geworden.
Dit was de eerste keer dat ik weer in een dressuurzadel zat, hierdoor liggen mijn benen niet op elke foto even netjes.
2 weken terug werd ik ziek, hierdoor heeft ze anderhalve week rust gehad en alleen af en toe een rondje door het bos gestapt met mijn moeder.
Daardoor heb ik haar dus niet goed kunnen trainen en voorbereiden.
We zijn nu vooral bezig dat ze hetzelfde tempo houd en laag blijft met het wijken.
Ook vind ze het nog erg moeilijk om haar hals te laten zakken en je hand te volgen, dit komt omdat ze met een (te) strenge hand is ingereden.
Commentaar laat ik geheel aan jullie over, maar houd het wel vriendelijk.
Hier de foto's

Klaarmaken en tuig controleren

Losrijden, Feno was hier nog erg gespannen

Nog even wakker maken voor de proef, maar Feno vind het veel leuker om lief te kijken in de camera

Even stil zetten, wachten tot degene voor mij de ring uit was en wat vragen aan mijn moeder (die moest voorlezen)
Nog even een volte voor we beginnen (ik moet wel vooruit blijven kijken)
Oppakken na hals stekken, moeilijk punt voor ons

Wijken, ben ik zeer tevreden mee voor de eerste keer. Maar is nog wel gespannen en ik laat mijn binnen teugel te los.

Volte 15 meter, vond ik erg lastig omdat ze de proef op de wedstrijd zelf hadden
veranderd en in de proef die we eigenlijk moesten rijden zat geen volte 15 meter

Uitstappen door het bos.
Bedankt voor het kijken, een reactie zou leuk zijn!
voor je uit blijven kijken want daardoor ga je ook naar voren zitten(alsof je naar voren kukelt)