Fenomeen @ oefenwedstrijd L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Fenomeen @ oefenwedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:56

Hallo allemaal! :)

Gisteren was er een onderlinge wedstrijd bij de ponyclub en ik vond het een mooie gelegenheid om te oefenen voor de L1.
Wij zijn nu L startgericht en hebben in de B 10 winstpunten. Ik heb 1 keer in de week privéles en 1 keer in de week groepsles bij de ponyclub.

Ze was heel erg afgevallen daarom lag haar vzh zadel er 3 weken op omdat die een makkelijk verwisselbare boom heeft en het dressuurzadel niet goed lag omdat ze smaller was geworden.
Dit was de eerste keer dat ik weer in een dressuurzadel zat, hierdoor liggen mijn benen niet op elke foto even netjes.

2 weken terug werd ik ziek, hierdoor heeft ze anderhalve week rust gehad en alleen af en toe een rondje door het bos gestapt met mijn moeder.
Daardoor heb ik haar dus niet goed kunnen trainen en voorbereiden.

We zijn nu vooral bezig dat ze hetzelfde tempo houd en laag blijft met het wijken.
Ook vind ze het nog erg moeilijk om haar hals te laten zakken en je hand te volgen, dit komt omdat ze met een (te) strenge hand is ingereden.
Commentaar laat ik geheel aan jullie over, maar houd het wel vriendelijk.

Hier de foto's :D

Afbeelding
Klaarmaken en tuig controleren

Afbeelding
Losrijden, Feno was hier nog erg gespannen

Afbeelding
Nog even wakker maken voor de proef, maar Feno vind het veel leuker om lief te kijken in de camera

Afbeelding
Even stil zetten, wachten tot degene voor mij de ring uit was en wat vragen aan mijn moeder (die moest voorlezen)

Afbeelding
Nog even een volte voor we beginnen (ik moet wel vooruit blijven kijken)

Afbeelding
Oppakken na hals stekken, moeilijk punt voor ons

Afbeelding
Wijken, ben ik zeer tevreden mee voor de eerste keer. Maar is nog wel gespannen en ik laat mijn binnen teugel te los.

Afbeelding
Volte 15 meter, vond ik erg lastig omdat ze de proef op de wedstrijd zelf hadden
veranderd en in de proef die we eigenlijk moesten rijden zat geen volte 15 meter

Afbeelding
Uitstappen door het bos.

Bedankt voor het kijken, een reactie zou leuk zijn! :wave:

NathalietjeB

Re: Fenomeen @ oefenwedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:26

hey ivank...
feno is echt een leukerd..
probeer je paardje niet aan de teugel t kijken ;) voor je uit blijven kijken want daardoor ga je ook naar voren zitten(alsof je naar voren kukelt)
op de eerste foto lijkt t alsof je hand teveel naar je bovenbeen gaat probeer ze altijd voor je zadel t houden.

je wijk foto is apart genomen idd denk om je binnenhand dat die niet slap gaat hangen..
misschien kan je proberen met gewoon thuis oefenen eigenlijk t beginnen met lang en laag over ze rug rijden...
en dat je hem als t goed gaat en hij netjes ontspannen naar beneden loopt wat oppakt van voren en als dat goed gaat dat je hem weer afsluit met lang en laag rijden.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 17:05

Bedankt voor de tip, ik zal erop letten.
Ik heb mijn hand idd bijna bij mijn bovenbeen, mijn teugel glijd dan ook altijd snel uit mijn handen waardoor ik hem daar houd.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:17

Ik vind dat je zelf eigenlijk de verbeterpunten al geeft.
Het wijken is echt super hoe het er uit ziet, alleen je ene teugel moet je er op letten dat ie strak blijft...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:04

Ze mag er net iets meer doorheen vind ik, net iets ronder. Bij het wijken niet vergeten haar kont mee te nemen, maar dat moet natuurlijk nog komen.
Wat een poepiehoofd heeft die, heel schattig :+

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 06:28

We zijn bezig om het wijken te verbeteren, wijken voor links gaat goed, maar voor rechts niet, daar heeft ze een zweep hulpje bij nodig.
Dankjewel :)

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:10

ziet er netjes uit hoor, let op dat je je hakken niet teveel optrekt :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:45

Ik vind dat je nog steeds met een erg strenge hand rijdt.

Op bijna alle foto's heb je je hand gekanteld en erg laag waardoor het lijkt alsof je hem ''rond'' probeert te trekken, dat ziet er niet zo vriendlijk uit! Zeker niet hoe je in het stukje schrijft dat hij altijd is gereden met een té strenge hand. Denk dat als je daar aan werkt + je houding dat het er wel fijner uit gaat zien :j

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 19:24

CoronaLime schreef:
Ik vind dat je nog steeds met een erg strenge hand rijdt.

Op bijna alle foto's heb je je hand gekanteld en erg laag waardoor het lijkt alsof je hem ''rond'' probeert te trekken, dat ziet er niet zo vriendlijk uit! Zeker niet hoe je in het stukje schrijft dat hij altijd is gereden met een té strenge hand. Denk dat als je daar aan werkt + je houding dat het er wel fijner uit gaat zien :j

Ik rijd met een lage/brede hand omdat als ik mijn hand naar boven plaats ze zichzelf op gaat kroppen en gek maken.
Hierdoor maakt ze haar passen niet af, komt in protest, gooit haar hoofd in de lucht.
Ik rijd hier nu dus mee, maar als de ontspanning erin zit gaan mijn handen weer waar ze eigenlijk horen.
Dit had ik eigenlijk even moeten melden in de OP, maar bij deze dus :j