onderlinge wedstrijd Falstaff dressuur B (flmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphnijntje

onderlinge wedstrijd Falstaff dressuur B (flmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 20:28

Ik ben daphne ik ben 14 jaar oud.
Ik rijd nu 4 jaar paard.
Mijn paard kende ik asl van te voren en reed er afnetoe op .(alleen beetje stappen)
Hij is nu 24 jaar oud.
Maar heeft nog een goede conditie en ik ben net op les bij een nieuwe instucteur.
Ik ben nu voornamelijk bezig emt het rond rijden en mijn paard en ik vinden eht moeilijk om rond en voorwaarts te rijden.
Ik zorg in het begin als ik ga rijden dat hij eerst goed op mijn been reageerd. dan ga ik een beetje stelling vragen om hem wat los te maken en geef kleine kneepjes met mijn vingers.
Ik heb/had een hele slechte gewoonte ''zagen'' nu ben ik dat al heel erg aan eht afleren.
Maar voor de zekerheid ddeed ik hem in me proefje niet ronder vragen.
dit filmpje was maandag met me wedstrijd (onderlingen) ik rij B.
De jury zei als commentaar dat ik hem iets ronder moet gaan rijden verder vonden ze me proefje heel goed gaan.
En ik ben trots op mijn kanjer want we waren 1e. :D

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 28-04-11 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast naar de regels van RT-HAW

kleinvosje

Re: onderlinge wedstrijd Falstaff dressuur B (flmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:30

Het is volgens mij geen filpmje die in de link zit? Daarbij is het ook geen topic dat aan de eisen van HAW voldoet, het past beter bij (J)ITP.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:22

De openingspost is inmiddels aangepast en het filmpje is nu direct werkend, het topic is dan ook weer geopend. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:54

Leuk paardje & gefeliciteerd met jullie prijs!!

Ik vind de galop er niet echt 'lekker' uitzien. Het paard zit dan wel in galop, maar het is net of ie liever in draf wil.
Probeer dus wat meer sprong er in te krijgen!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:36

Het eerste dat me opviel is dat je je paard lekker actief aan het lopen hebt, dat ziet er goed uit :j
Waar je wat meer op kan letten is hoeken rijden. Ik zie geen verschil tussen je grote voltes bij A en C en wanneer je een hoek rijd.
De eerste overgang naar galop had je ook iets beter kunnen voorbereiden. Nu ga je wel doorzitten, maar je paard had de galophulp niet verwacht, en gaat daardoor eerst harder draven en dan pas in galop. Als je hem van te voren iets attenter maakt springt hij waarschijnlijk netter weg, en kan je hem makkelijker in een wat actievere galop krijgen. Tweede overgang was beter :j
Probeer soms je handen nog wat stiller te krijgen, af en toe neem je ze mee op en neer met lichtrijden (bijvoorbeeld als je na de tweede galop terug naar draf gaat)
En last but not least, probeer duidelijk verschil te maken tussen aandrijven met je been en aandrijven met je spoor. Ik zie je nu eigenlijk elke keer je spoor gebruiken, in plaats van je kuit.

Wat ik leuk vind aan je proef is dat je beeld vriendelijk is, je paard loopt actief en je zit hem niet in de mond. Als je er nog net iets meer aan gaat rijden, en nog iets preciezer je onderdelen afwerkt zet je de puntjes op de i.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:47

Flagstaff ziet er goed uit voor een 24 jarige!En je rijdt hem netjes voorwaarts met een stille hand.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:46

leuk paard,ik zou alleen je sporen af doen..je prikt met iedere beweging in zijn buik.
leer eerst je benen eens stil te houden en op de plek waar ze horen..ze zwabberen een beetje..
verder vind ik je paard er wel ontspannen onder.
succes..en ik hoop dat je wat met mijn tip doet!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:46

Wat AdnerB hier boven me zegt kan ik ook wel in komen ja.
Maar gezien hetgeen wat boven je fimpje staat vraag ik me dus af of je het bewust of onbewust doet?
Als het bewust is; is het niet beter om meer op gewoon been te oefenen?

Keesface

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:09

Ik vind dat ie lekker voorwaarts is en dat je een nette proef rijdt. Persoonlijk vind ik het mooier als het paardje inderdaad wat ronder loopt, maar in je OP geef je aan waarom dat is. Je houdt je handen echt netjes, vooral als je die vervelende gewoonte van het zagen net afgeleerd hebt.
Ik vind het ergens wel jammer dat je met sporen rijdt. Inderdaad omdat je je benen niet super stil hebt, maar vooral omdat het niet de bedoeling van sporen is om je paard er voorwaarts mee te rijden. (Toch?)
Maar ja, dat is mijn mening.
Nogmaals; nette proef en gefeliciteerd met je overwinning! :)