Vanmiddag was mijn buurmeisje mee om een paar foto's te maken van het rijden. 2 maanden geleden had ze ook al foto's gemaakt, maar ik vind dat Annie en ik weer erg vooruit zijn gegaan in die 2 maanden en het was tenslotte heerlijk weer vandaag!
We hebben nu 11 winstpunten in het L1, die we in 5 wedstrijden bij elkaar gereden hebben. Aankomend weekend gaan we voor het eerst L2, ik heb deze stap vrij snel genomen omdat Annie frij groot is en met doorzitten net iets makkelijker bij elkaar te rijden is. Ook doet ze alle oefeningen voor het L2 prima en krijg ik ook van veel andere mensen te horen dat we het L2 zeker aankunnen

Over Annie;
Haar wedstrijdnaam is Anytime
Merrie
1,75 m
6 jaar
Ojee x troje (eigen fok, maar haar opa is Calvados)
Annie is springgefokt, waar ook mijn passie ligt. Het is de bedoeling dat we ook officieel gaan springen, maar vanwege omstandigheden is dit nog niet gebeurd. Meestal rij ik met mijn springzadel, maar omdat de dressuur ook erg belangrijk is en we ook wedstrijden rijden rij is meestal 2/3x in de week met mijn dressuurzadel.
Ik ben met Annie vooral bezig met het sluiten en haar op haar achterhand te plaatsen. Hierbij wil ik haar wel lekker voorwaarts en los in de hand houden, gelukkig lukt dat erg goed en loopt ze voor mijn gevoel echt heerlijk op het moment!
Ik moet zelf wat beter rechtop gaan zitten, dit is altijd een groot probleem van mij en moet ook echt me best ervoor doen. Vooral met lichtrijden heb ik graag mijn schouders naar voren en zit ik nogal krom, met doorzitten gaat dat al een stuk beter. Ook heb ik mijn linkerhand niet rechtop en steek ik deze iets af. Door een beperking aan mijn linkereleboog kan ik deze niet meer optimaal gebruiken, ook kan ik hier minder druk en kracht op dragen, waardoor ik hem (zoals ook op de foto's te zien) nog wel eens wat afsteek, maar dit vang ik dan wel op met mijn been.
Nou genoeg gekletst, hier de foto's!
(ik heb uiteraard ook los gereden)
1.

2.

3. pasje verruimen

4.

5. pasje wijken

6.

7. Hier zie je dus duidelijk dat ik mijn rechterhand er beter bij heb dan mijn linkerhand en deze nog wel eens afsteek

8.

9.

10. Wel mooi beengebruik, ze zou alleen iets korter mogen in de hals.

11. pasje versnellen

12.

13.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden

Groetjes Dewi