Wedstrijd debuut van Sandro's Serendipity

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Wedstrijd debuut van Sandro's Serendipity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 11:45

Hoi allmaal!

Na een heel hoop ellende met mijn lieve kansas heb ik besloten om niet meer met hem te starten, ik ben al een tijdje geleden opzoek gegaan naar een nieuw paardje om uit te brengen en mee verder te gaan zodat kenny mag genieten van zijn pensioen.( ik rijd hem nog wel maar ik ben hem nu net weer aan het opbouwen dus we doen lekker rustig aan)

6 weken geleden kwam Sarah bij mij, ik heb haar direct om gedoopt tot sandro's Serendipity, het is een bijna 7 jarige merrie van SandroHit x Rohdiamant. Het is echt een schat maar veel kent ze nog niet. Ook is ze voor ze bij mij kwam veel verhuisd en heeft ze de eerste 4 weken depressief in haar box gestaan, na veel aandacht knuffelen en nog meer vertrouwen kruipt ze nu echt uit haar schulp!

Omdat ze nog nooit is uitgebracht wilde ik graag ervaring op doen en we hadden afgelopen zaterdag wedstrijden op eigen terein. Dat het zo goed zou gaan had ik nooit gedacht. ik ben 1 x eerste geworden in de tweede proef met 185 en ik heb een keer 193 gereden en heb me geselecteerd voor de kuur op muziek die op 28 mei word gereden, daar waren 5 selecties voor en in elke klasse word er die dag kuren gereden. Ik vind het echt super tof om een kuur samen te gaan stellen en om die met haar te rijden terwijl we pas 6 weken een combi zijn! (waarvan ze ook nog 1 week heeft stil gestaan wegens verkoudheidje)

Ik zal nu dan toch eindelijk de foto's maar laten zien, er is ook gefilmd maar die krijg ik niet zo snel online dus misschien later nog bij belangstelling.
Mijn eigen commentaar:
- handen rechtop
- in de tweede proef was ze helemaal leeg dus iets korter losrijden indien mogelijk

we lessen nu 3 keer in de week wat echt heel fijn gaat. over drie weken komt mijn nieuwe zadel. exact dezelfde maar dan in het donkerbruin en 1 maatje kleiner, dit zadel is nog van kansas.

Afbeelding
1. super zenuwachtig!

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13. Vierkant!

Afbeelding
14. wennen aan een rozet, die vind ze erg spannend zo!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:18

Wat leuk joh!! Gefeliciteerd!! Fijn dat het met Kansas toch zo goed gaat weer ineens. Je boft maar...
Start je "aangepast" of niet? Vind het er netjes uitzien, ze zou iets meer op de ll mogen maar vind haar
er erg relaxed uitzien, lekker ontspannen en mooi over de rug. Niet overdreven op de voorhand ondanks
ze soms wat teveel daalt.

Probeer idd wat meer je handen te dragen.. en je benen zouden wat "langer mogen" Je lijkt best wel te
klemmen. (maar ik weet niet hoe dat precies samenvalt met je gezondheid?)

Leuke aanwinst iig!

Anoniem

Re: Wedstrijd debuut van Sandro's Serendipity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:41

Wat een mooi ontspannen beeld zeg, het ziet er echt netjes uit :j
Neusje zou nog net iets meer op/voor de loodlijn mogen, en in de galop lijk je je hand naar je toe te halen in plaats van van de hals af te houden in de wending. Gezien je haar pas net hebt komt dat vast goed :)

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:54

Dat ziet er netjes uit! Probeer indd beter op je handel te letten, verder is het beeld prima!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:21

Wow wat zien jullie er sjiek uit zo samen!! Mooi debuut ook. mag je trots op zijn!

Je teugels een tikkeltje korter en het plaatje is af!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 09:56

Bedankt voor de lieve reactie's!
Ik start nu nog gewoon in de reguliere wedstrijden en de bedoeling is om na de zomer toch wel de overstap te maken naar de aangepaste sport, ik wil wel regulier blijven starten dus dan krijg ik het extra druk ;)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:10

Wat een mooie foto's zeg, jullie beginnen echt een mooie combi te worden! :+:
Btw, Anna heeft je nog niet gemaild, aangezien ze niet weet wat ze erin moet zetten...

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:20

Hi Talitha, leuk om te lezen dat je weer een fijn paardje hebt gevonden. Ik kwam toevallig op je topic en dacht he die ken ik! Weet je toevallig nog wie ik ben? Van stal uit Leimuiden? Je hebt in de tussentijd al een aantal paarden gehad las ik zo, natuurlijk Doerak en Jasmijn die ken ik nog, en Body Guard(?)ook, Kansas en Sandro's Serendipity (stoere naam, hoe kom je erop:O).. Ik hoop dat je met dit jonge mooie beestje nog een poos vooruit kunt!

meisje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:37

Ziet er netjes uit, je kunt niet zien dat jullie pas net een combinatie zijn!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:05

Prachtig paard! En ook een hele leuke combinatie jullie 2!

Het enige wat ik nog mis aan het plaatje is de stelling links om, klopt dit?
Op foto 9 t/m 12 lijkt dit zo te zijn.

Veel plezier en succes bij je volgende kuur!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:45

Let wel op je hakken (weet dat het extra moeilijk is) dat die naar beneden blijven.
Daarnaast mag je je schouders wel iets naar achter doen zodat je een 'holle' boven rug creëert.

Ik vind jullie een erg leuke combi, zou toch niet zeggen dat jullie nog maar 6 weekjes bij elkaar zijn!
Heel succes maar vooral plezier met alle wedstrijden!!
We zullen nog veel van je gaan horen!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:54

leuk paard heb je, je hebt alleen je handen heel erg laag, probeer te ontspannen vanuit je schouders en draag je handen.
wat een mega mooi rijjasje heb je trouwensn

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 18:46

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:28

Vind dat je heel vriendelijk rijd! Inderdaad je benen zijn erg onrustig, maar dat heb je in iedere gang. Probeer als hij goed loopt er echt af te blijven (als je over de AC lijn rijd in stap ben je hem steeds aan het 'duwen').
Probeer inderdaad je hand te sluiten, snap dat je zo min mogelijk in zijn mond wil zitten, en ken het probleem van de open handen (dat is bij mij de reden).
Nogmaals jullie zijn een ontzettend mooie combi!

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:13

Ziet er erg netjes en vriendelijk uit! probeer alleen je handen wat meer te dragen.

wat een prachtig paard heb je zeg <3

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:10

Het ziet er heel erg netjes uit! Voor de tijd dat je ermee bezig bent!
Let op je handen, niet teveel teugel geven en meer dragen, draai je tenen naar binnen en sluit je knieen goed aan op het zadel, maar ach, dit zijn maar schoonheidsfoutjes! Het ziet er super uit!!!

Welk jasje draag jij hier? :o

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:47

Leuk paardje zeg :) ( k moet natuurlijk nog even een tip geven Let inderdaad wel op je handen
Mag ik vragen waar de wedstrijd was :o ?
Laatst bijgewerkt door Sandra5002 op 03-05-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 20:49

dank jullie wel, de wedstrijd was op stal zeinstra te ouderkerk

danique, morgen afwachten hoe ze glimt van het wassen ;)