21 jarig Meisje@ M1 work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

21 jarig Meisje@ M1 work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 18:13

Gisteren is NonaWen weer langs geweest met haar fotocamera en heeft weer prachtige plaatjes geschoten :j :D Even wat info vooraf;

Meisje is een 21 jarige merrie (Beethoven x Sebastiaan uit de Winckenburg stam)
Op concours starten we in het M1 en niet onverdienstelijk, de laatste 2 wedstrijden nog 3e en 4e
Naast de rek en strek oefeningen van de dressuur gaan we ook lekker het bos in en nemen we héél af en toe een sprongetje.

Afbeelding
ik begin altijd aan een lang teugeltje, en vervolgens altijd lekker voorwaarts neerwaarts

Afbeelding

Afbeelding
Zo ook in draf

Afbeelding
en haar mooie koppie <3

Afbeelding
fijne aanleuning, wel in contact maar lekker los (zie mijn hand)

Afbeelding
vervolgens gaan we wat rek en strek oefeningen doen zoals voltes, wendingen en schoudervoor

Afbeelding

Afbeelding
tussen door natuurlijk even halsstrekken wat in dank werd afgenomen :D

Afbeelding
en dan gaan overgangen rijden en schakelen waardoor ze ietsje harder aan het werk moet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even doorsluiten....

Afbeelding
En dan weer vooruit.

Stiekem ben ik toch trots op mijn 21 jarige meisje, ze houd het nog goed vol en heeft er nog plezier aan :j En als afsluiter nog even haar strakke beentjes :D
Afbeelding

Punten waar ik aan moet werken;

Niet voorover vallen en meer op mijn achterste gaan zitten :+
voor me uit kijken,
handen rechtop
schouders naar achter.
Kortom niet zo in mijn paard willen kruipen :D

saskiakefie

Re: 21 jarig Meisje@ M1 work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:15

Wat bedoel je met doorsluiten?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 18:23

terug rijden en op het achterbeen zetten, dus met je been wat meer oprijden en van voor opvangen waardoor ze meer gaat dragen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:24

saskiakefie schreef:
Wat bedoel je met doorsluiten?
Ik weet wel wat de TS er mee bedoelt maar hoe leg je dat uit... Gewoon dat ze hem verzameld rijd dus mooi de achterhand er onder.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:26

oow, mooie uitleg maar dat zie ik niet. Ik zie een in de krul getrokken hoofd met spanning.
Mooi paard, mooie combinatie maar probeer niet de focus zoveel op het hoofd te leggen. Ik vind dat het ook geen licht contact is met de mond.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:27

goede fotos! alleen mag je je handen iets meer sluiten

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:33

saskiakefie schreef:
oow, mooie uitleg maar dat zie ik niet. Ik zie een in de krul getrokken hoofd met spanning.
Mooi paard, mooie combinatie maar probeer niet de focus zoveel op het hoofd te leggen. Ik vind dat het ook geen licht contact is met de mond.
Ik vind het wel meevallen hoor! Vind het wel een fijne foto. Hij zwiept wel iets met z'n staart maar dat kan komen omdat hij het wat moeilijk vind om zo verzameld te lopen.
Verder vind ik niet dat de TS hem te streng rijd qua hoofd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:36

saskiakefie schreef:

Daar ben ik het ook niet mee eens hoor! Wat dat betreft sluit ik me aan bij Pebblesther :j .

TS, leuke foto's en fijn dat je je paardje zo fit kunt houden! Veel succes nog verder!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:38

Ik vind het er goed uit ziet. en je geeft zelf goed je punten aan.
ik zie toevallig dat ze voor een dubbele lip op haar ijzers heeft mag ik misschien vragen wat daar de reden voor is? :o

edit: ik wilde even nog zeggen dat ik het niet eens ben met het stukje van in de krul trekken met spanning enzo. vind eigenlijk dat je vriendelijk rijd.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:45

*weg.. verkeerd gelezen!

Ts: Mooie combi! het mag nog iets meer gesloten worden!

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:50

Mooie foto's. En wat fijn dat een paard op deze leeftijd nog zo fit oogt en het zo goed doet. Goed beenwerk ook nog.

Ik vind eigenlijk wel dat je een behoorlijke straffe hand hebt op sommige foto's. Niet op alle. Ik heb dan ook de indruk dat dit niet steeds het geval is. Dat moet ook wel, want je paard kan wel mooi zijn neusje uitschuiven als je dat vraagt aan de langere teugel.

Maar je kunt zelf nog eens kritisch kijken, om er achter te komen op welke momente je wel straf inkomt met vooral je binnenhand. Als je dat er uit weet te krijgen, kan het alleen maar beter worden.
Ik zie op de foto's waar ik je hand streng vind bijvoorbeeld ook dat je op die momenten je elleboog ook naar buiten draait en je hand platter hebt (nier rechtop zoals het hoort). En dan draai je als het ware een beetje met je arm en komt er te veel druk op de binnenteugel.

Bij de foto waarop jij zegt: "even doorsluiten" is dit heel erg goed te zien. Kijk maar eens wat het bit op dat moment bij de mond doet.

Nu weet ik dat in "the heat of the moment" als je druk bezig bent, dit iedereen kan overkomen (het is bij jou nl niet structureel), dus als jij er achter komt op welke momenten je dit doet en je hier meer release in kunt krijgen, zul je zien dat het beter wordt.
Nu kantelt het paard ook af en toe licht in het hoofd, dat zal dan ook verleden tijd zijn. Misschien dat je jezelf een op video op kunt nemen en juist hier eens op kunt letten dan.

Succes!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 19:31

Dankjullie wel voor het commentaar. In de krul trekken vindt ik wel een erg sterke term, en ik kan je vertellen dat dat echt niet het geval is. Het klopt wel dat ik wat meer gewicht in de binnenhand heb, laten we zeggen dat dat een overblijfsel is van een zeer verkeerde instructeur 10 jaar geleden. Die komt opduiken als mijn paard wat sterk wordt (en nee dat komt niet omdat ik terug trek). Ik rijd veel overgangen naar voor en weer terug, stap galop, halt galop en daar wordt mijn paard soms erg heet van. En dan krijg je zo'n plaatje als van "even doorsluiten" .

De staart is inderdaad actief, dat komt omdat mevrouw het moeiljk vindt. Het ijzer met dubbele lip heeft ze omdat ze een scheur in hoef heeft die wat moeilijk dicht groeit.

Maargoed overwegend leuke reacties, waarvan de meesten het een vriendelijk plaatje vinden, daar ben ik blij mee, want dat vindt ik het aller belangrijkste :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:33

aha oke! was gewoon nieuwsgierig! ga vooral zo verder. en je weet waar je aan moet werken!:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:50

Omdat je al eerder hetzelfde topic hebt geopend op RIJ-ITP, hier een slotje.
Crossposten is niet toegestaan zoals je in de regels kunt lezen.