Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SIEMxFUNNY schreef:Wat een leuk paardje!
Wat mij vooral opvalt is dat je handen zoals je zelf al aangaf erg onrustig zijn. Ook zit er een knik in je pols. Het kleine stukje waar je doorzit net voordat je aangalopeerd heb je ze veel stiller. Ook in de galop heb je handen veel stiller. Volgensmij gaan je handen mee bewegen met het ritme waarop je lichtrijd. Je benen daarin heb je wel keurig stil !![]()
Ik vind dat je paard erg ingehouden loopt. Zou hem net wat meer voorwaarts laten lopen zodat hij zelf je hand op gaat zoeken ipv dat je met je handen onrustig bent.
Wat zegt je instructrice ervan ?
Goed dat je er mee aan de slag gaat.
ponylies schreef:hmm op zich rijd je netjes maar hou aub je handen stil :S je paardje loopt van links naar rechts met zen koppie, en het lijkt alsof je zit te zagen (is niet zo maar lijkt nu wel)
maar dit punt valt me op bij meerdere paarden dat schudden met het hoofd

,en hij mag wel iets meer door lopen dus meer tempo wat de andere al zeggen een zweepje want hij is echt traag haha
. Succes verder ermee verder vind ik het netjes eruit zien en het een leuke combi

ponylies schreef:nee daarom zeg ik het ook zo
heb je weer iets om aan te werken,
het helpt bij sommige mensen ook om stiekjes om je polsen te doen en die aan het zadel vast te maken

\
shetjessweet schreef:Je handen bewegen inderdaad veel (zie bijvoorbeeld vanaf 0.52 in het filmpje) zoals je zelf ook al zag. Het paard schudt op sommige momenten (met name aan het begin van het filmpje) zijn hoofd van links naar rechts. Nu kan ik niet goed zien of hij dat nu doet omdat jouw handen van links naar rechts gaan of dat het omgekeerd is en jouw handen van links naar rechts gaan omdat zijn hoofd dat ook doet.
Verder zou je wel wat meer stelling mogen vragen (hand verder van de hals af) en hem meer mogen laten buigen om je binnenbeen. Hij buigt soms maar heel weinig. Sowieso mag je je benen wel meer gebruiken.
Ik vind trouwens dat je al ontzettend goed rijdt voor iemand die nog maar twee jaar rijdt. En wat een geweldig mooie paardjes lopen er in je les. De bonte waar jij op rijdt, maar ook die met die aparte bles. Prachtig.

. 

Let er wel op dat je op het goede been blijft licht rijden.
(zie begin van het filmpje) Jeanine93 schreef:Vind het er allemaal wel netjes uit zien voor iemand die nog maar twee jaar rijdt
Er is al genoeg gepost over je handen inderdaad maar wat ik me nog afvraag; ergens in het filmpje gaan jullie allemaal wijken maar ik vind die hindernispaal zo ongelukkig staan. Waarom staat ie daar zo raar? Zie namelijk een paar keer dat je je paard na het wijken er snel tussendoor stuurt.
Je mag inderdaad ook wel wat meer tempo rijden. Rij je met een zweepje? Anders die gewoon een keertje gebruiken als je geen reactie krijgt.
Verder erg leuk paardje