L1 debuut van maybe!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bamsie

L1 debuut van maybe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 09:51

hallo!

vorige week vrijdag heb ik samen met maybe op de onderlinge wedstrijden voor het eerst een L1 proef gereden, en het was gelijk raak! 2e plaats met 186 punten.

maybe was die dag slecht op het been, en onder het tempo, mede door de zware, losse bak. dat heeft ons ook punten gekost.

over maybe:
maybe is een welsh/arabier van 20 jaar, en is nu 2,5 jaar in mijn bezit. we rijden voornamelijk dressuur met buitenritten en af en toe een spring lesje. we rijden geen wedstrijd, ook nooit gedaan.

waar ik zelf aan moet werken:
hakken uitdrukken, recht zitten, vooruit kijken en voorwaarts rijden.

maybe heefd soms moeite om los te komen, en dan heb ik de nijging om met mn binnenhand te vragen/druk te geven, en vergeet dan helemaal om mijn buitenhand er aan te houden. hier ben ik nu veel op aan het oefenen. ook met doorzitten hebben we nog moeite, ze gaat dan heel erg versnellen of heel erg dribbelen...

hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding
ja een lach moet er wezen!
Afbeelding
en dan nu weer even inspannen :o
Afbeelding
pasje wijken, helaas geen mooie foto hiervan
Afbeelding
gebroken lijn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier was ze heeeeeeel traag }:0
Afbeelding
groeten
Afbeelding

dat waren ze, ik zou graag tips willen!
sorry dat de foto's niet heel duidelijk zijn :(:)

groetjes!!! :)
Laatst bijgewerkt door bamsie op 23-04-11 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Re: L1 debuut van maybe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:56

ziet er leuk uit.
het valt me alleen op dat je op veel fotos streng met je binnenhand bent.
probeer ook op te letten dat je je tenen in de beugels houd en denk aan je kapstokjes ;)
succes verder!

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 10:00

ja dat is ook nog een aandachtspunt inderdaad! ik heb een strakke binnenhand en een losse buitenhand, moet dus andersom zijn :+

anna101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:34

je pony is nog niet vlot aan het been, been is weg! plaats achterhand er nog niet goed onder. Wel zit je goed op je kont! Ga veel bezig met tempowisselingen!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:09

dat slecht voor het been zijn moet dr wel uit te trainen zijn, hoevaak neem je les? ik vind het er verder leuk uitzien, toch al een hele leeftijd zo voor dat paardje van je. succes met je debuut.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 20:02

Ze liep gister in de les al een stuk voorwaardser, door veel tempo oefeningen inderdaad! En dan gaat ze vanzelf ook wat meer van achter naar voor, dus daar zit al vordering in :)

Ik les 2 keer per week ;)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 20:24

Ik rijd trouwens ongeveer 10 jaar

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:50

dan komt dat vast wel goed met jullie! tempowisselingen is altijd goed voor een paard wat niet goed reageerd op het been. zelf maken wij zon paard wakkerder door de zweep dr bij te pakken en zo wakker maken. dus tikje achter de kuit.