Digo@work debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Digo@work debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:06

Hallo,

Omdat ik zelf wel reageer op andermans HAWs vond ik het wel zo toepasselijk om open te staan voor commentaar op mijn eigen fouten/verbeterpunten. Dus vandaag in het mooie weer aan de slag gegaan.

Daarbij wil ik nog 2 dingen opmerken.
- Ja het lijkt alsof veel scheef is gefotografeerd, maar het loopt ietsjes af en het lint is helemaal scheef!
waardoor het beeld dat er scheef gefotografeerd wordt nog versterkt. (de donderbruine palen zijn overigens wel recht).Overigens is de onderste rij lint verwijderd.
Er is beiden zijden evenveel gereden, maar door de mooie zon is tegen de zon in fotograferen niet te doen.

- ik rijd normaliter niet op gras en durf niet volluit te gaan...maar dit wordt volgende week of die week erop RIJBAK *\o/* ! Ik wilde natuurlijk wel testen of het te doen was met 19,5 x 38,5 m met zo'n groot paard. Vandaar de home made letters.

Het rijden viel overigens tegen. Ik krijg hem al een tijdje niet lekker aan het lopen. Ik zelf ben zo'n ruiter die o.a. de teugels niet met een constante 'druk' vasthield. Dus soort van vast, los, vast, los zeg maar. Hier heb ik zo hard aan willen werken, vooral om geen gemixte signalen af te geven. Dat Digo hierdoor wat meer is gaan hangen of er onderuit wilde en komen omdat dat voorheen blijkbaar ook lukte.

Ik weet donders goed dat ik gewoon flink met tempowisselingen aan de gang moet en lekker alleen iets meer dan het teugelgewicht moet rijden. Schouders onstpannen en lekker op mijn kont gaan zitten. Eerst ontspannen daarna de rest. Maar ook door het ontbreken van een rijbak, en niet in de buurt kunnen rijden helpt niet echt..
Heb elke week les bij vereniging en 2x in de maand prive les. Maar als je te weinig rijdt, zit het paard natuurlijk ook niet te popelen of ff te doen wat je wilt. En gelijk heeft ie :D

Sinds 5 april Broeze de tandjes heeft gedaan gaat het weer wat beter.

De tweede reden dat ik de foto's toch plaats is dat mijn startkaart binnen is en de rijbak er gaat komen. Dus geen excusses meer! Ik moet (mag) aan de slag! Dus dit is een mooie gelegenheid om met HAWS te beginnen.

Digo (mijn once in a lifetime paard)
Bijna 7
KWPN
00 seven x Osmium
1.74m vierkantsmodel.
heeft zelf wedstrijdervaring voorheen bij oude eigenaar L1 startgerechtigd

ikzelf... tja. :geen wedstrijdervaring en met nog o zo veel verbeterpunten. Die ik zo makkelijk herken op eigen foto's of andermans foto's, maar onder het rijden klaarblijkelijk duidelijk weer minder. :o zucht.
Startkaart binnen, maar nog geen coupon die de deur uitgaat.
Heb overigens geen voorlezer...nog mensen die dat leuk vinden in omgeving Hengelo gld?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
geen idee wat dat binnenbeen daar doet..

4.
Afbeelding
ik ben wel geneigd mijn buitenhand te hoog te houden, hier focus ik me zo op, dat ik vervolgens weer een strenge binnenhand heb. Ik moet het toch leren zien als een totaalpakketje.
Neusje er meer uit.

5.
Afbeelding
mijn handen, zo ver uit elkaar. Hier was ik me nog niet van bewust. Neusje er meer uit.

6.
Afbeelding
tja wat klopt hier wel aan. Paard valt uit elkaar. Is gespannen, niet vanaf schoft naar beneden. Ik denk ook dat die beugel gaatje langer kan.

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
te weinig sprong, teveel voorhand en zit te ver naar voren.

9.
Afbeelding
zitten op je kont!

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
klein beetje wijken. Hij wil zich normaliter wat bol maken naar de kant waar hij naar toe moet wijken. Met een duidelijke buitenteugel, stopt hij liever of loopt bol langzaam door.
Omdat het rijden niet zo lekker ging, het hierbij ook maar gelaten. Ik ken mijn vriend inmiddels, dat ik nu ook weet op bepaalde momenten dingen te laten voor wat ze zijn. Eerst lekker opbouwen.

Ik weet trouwens dat mijn teugels wat korter mogen. Ik zit ook tever naar voren. Het korter maken van teugels versterkt dit. Ikzelf dacht eerst maar eens beter te gaan zitten, alvorens de teugels korter te maken. Of gewoon flink doorbijten? tips?

Toch benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien nog veel meer zien dan ik. Ik zou het dan ook erg op prijs stellen als jullie willen onderbouwen en tips willen geven.
Alvast bedankt.

Anomien

Re: Digo@work debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 21:24

nog niemand?
of ben ik te ongeduldig?

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:27

Ik vind het er wel goed uitzien! <3
Je geeft zelf al punten aan! :j

Veel suc6! *\o/*

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 21:56

JuudKaas schreef:
Ik vind het er wel goed uitzien! <3
Je geeft zelf al punten aan! :j

Veel suc6! *\o/*

dank,.. nog ander punten behalve de zaken die ik heb aangegeven?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:03

nounounou overdrijven is ook een vak of niet _O-
ik dacht na het lezen van je uitgebreide intro iemand achterstevoren op paard te zien zowat maar dit valt toch hartstikke mee?!?!

Ik vind hem al best lekker lopen hoor en denk dat je al gerust eens een wedstrijdje kunt proberen volgende maand.
Je handen heb je nog wijd en op foto 6 waar je zegt dat er veel spanning is, zie je dat ook terug in jouw houding; je heb je hakken daar enorm uitgedrukt bijvoorbeeld terwijl dat op de andere foto's gewoon normaal is. Teugels iets korter en wat meer met toestaande hand rijden, dan zal het er meteen wat anders uitzien denk ik.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 22:06

opisop_shop schreef:
ik dacht na het lezen van je uitgebreide intro iemand achterstevoren op paard te zien zowat maar dit valt toch hartstikke mee?!?!

Ik vind hem al best lekker lopen hoor en denk dat je al gerust eens een wedstrijdje kunt proberen volgende maand.
Je handen heb je nog wijd en op foto 6 waar je zegt dat er veel spanning is, zie je dat ook terug in jouw houding; je heb je hakken daar enorm uitgedrukt bijvoorbeeld terwijl dat op de andere foto's gewoon normaal is. Teugels iets korter en wat meer met toestaande hand rijden, dan zal het er meteen wat anders uitzien denk ik.

dank. Ik ben vaak van het directe.. dus misschien dat het wat overdreven overkomt.
Maar om eerlijk te zijn vond ik de foto's beter tonen dan mijn gevoel was. Er zit best veel spanning in het rijden. Die zie ik in de foto's minder terug.

Toestaande hand heb ik geprobeerd, maar dan neemt hij ook meteen alles. En als ik gas geef, loopt hij weer of achter de teugel of wordt nog zwaarder in de hand. Nog meer overgangen rijden?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:09

wat doet hij dan als je hand voor zet, gaat hij dan helemaal uitschuiven?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 22:15

opisop_shop schreef:
wat doet hij dan als je hand voor zet, gaat hij dan helemaal uitschuiven?

ja maar niet vloeiend. Gewoon met rukjes.
Of snel diep. Hij is ook wel eens bereden door een ander, die gaf aan dat ie zich niet makkelijk lang wilde maken van boven. Ook ten tijde van de koop is me dat verteld (niet door verkopende partij maar iemand die ik mee had genomen). Maar gewoon veel longeren met bijzet zou voldoende moeten zijn... maar goed ikzelf had (en nog steeds wel een beetje) een onrustige hand, dus Digo pakt die ruimte.

Ook als ik die ruimte niet wil geven.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:59

Hey wat leuk foto's van jou en Zandigo. En wat zijn jullie vooruit gegaan!
Je zit er keurig op. Omdat het rijtechnische tips moet bevatten: In de galop (zoals je zelf zegt) meer gaan zitten. Het lijkt ook dat je er in galop iets meer "aan" mag zitten met je been om 'm iets actiever te krijgen.

En verder ...... starten dat paard!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:17

opisop_shop schreef:

Hier ga ik in mee, ik dacht ook van; Nou nu zullen we het krijgen... maar nee joh! Vind het wel dermate oké dat je gerust een wedstrijd kan rijden! :D
Veel succes!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:09

Hij's leuk hoor!! (Kim hier)

Leuk paard! Wat Elvira zegt, meer zitten!

En daar voeg ik bij toe, meer vanuit tempo nageeflijk rijden. Hij moet eigenlijk op je pinken al aanleuning hebben. En je handen mogen wat meer naar voren :) :)

Maarre, hij's leuk!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:18

Nog weinig mensen gezien die zich zo indekken bij HAW!
Bij bijna elk plaatje geef je zelf aan wat er mis is, blijft dus niet veel commentaar over voor ons bokkers! Als je weet waar je fouten liggen, ga daar aan werken!
W.B.T de startkaart...ik zou mijn coupons lekker op sturen gaan met die banaan!
In de B kan je geen minpunten rijden en die ga je trouwens ook niet rijden hoor!!!
Lekker oefenen in de B voor het ECHIE!!!
Ik vind het er allemaal niet zo beroerd uitzien!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:18

boemel schreef:
Hey wat leuk foto's van jou en Zandigo. En wat zijn jullie vooruit gegaan!
Je zit er keurig op. Omdat het rijtechnische tips moet bevatten: In de galop (zoals je zelf zegt) meer gaan zitten. Het lijkt ook dat je er in galop iets meer "aan" mag zitten met je been om 'm iets actiever te krijgen.

En verder ...... starten dat paard!

hi!

Ja ik weet dat ik meer vooruit mag, maar zo op het gras met zo'n harde bodem. Die is hier nogal aan de harde kant. En zo met dat lint durf ik niet zo goed.
Ik denk dat juni of juli wel een mooie maand is om te starten.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 23-04-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:19

Mikkk schreef:
Hij's leuk hoor!! (Kim hier)

Leuk paard! Wat Elvira zegt, meer zitten!

En daar voeg ik bij toe, meer vanuit tempo nageeflijk rijden. Hij moet eigenlijk op je pinken al aanleuning hebben. En je handen mogen wat meer naar voren :) :)

Maarre, hij's leuk!

klopt. Maar daarvoor meot ik eerst meer aan die overgangen werken. Als ik daar niet aan werk, lijkt het wel alsof ik zijn hoofd draag. En dan ook meteen met kortere teugels. maar en kan dan nog niet lekker zitten.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 23-04-11 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:26

aerdenhout1 schreef:
Nog weinig mensen gezien die zich zo indekken bij HAW!
Bij bijna elk plaatje geef je zelf aan wat er mis is, blijft dus niet veel commentaar over voor ons bokkers! Als je weet waar je fouten liggen, ga daar aan werken!
W.B.T de startkaart...ik zou mijn coupons lekker op sturen gaan met die banaan!
In de B kan je geen minpunten rijden en die ga je trouwens ook niet rijden hoor!!!
Lekker oefenen in de B voor het ECHIE!!!
Ik vind het er allemaal niet zo beroerd uitzien!

het stomme is dat ik onlangs heb dressuurproeven geschreven in vorden. Bij de kindjes in de B dressuur. Wat ze overigens prima deden. Ik weet hoe het ongeveer gaat. Toch heb ik echt een drempel om eens een keer te gaan. En omdat ik niet lekker aan het trainen kwam. Maar die bak gaat er echt komen.

Tja en mijzelf indekken. Kan heel nochalant zijn maar heb soms wel een handje om streng voor mijzelf te zijn. Noem het maar faalangst. tja en als ik sommige Haws voorbij zie komen met het commentaar...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:56

ik ben trouwens weer fanatiek aan het rijden. Als in half uurtje per keer. Gister les gehad en lekker de tijd genomen. Hij liet zich weer van zijn beste kant zien en kon hem op sommige stukken op zit en op de pinken rondrijden. ... dus er moet maar eens een couponnetje de deur uit.

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:37

Ziet er erg leuk uit! Mooie houding van zowel paard als ruiter

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:29

Ja_nine schreef:
Ziet er erg leuk uit! Mooie houding van zowel paard als ruiter

:o huh. Moet je me in het echt maar eens zien rijden. hahaha zo'n compliment heb ik in tijden niet meer gehad... you have made my day.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:14

Ziet er leuk uit voor een B combi, tenen mogen alleen wel naar binnen anders wordt het een beetje Donald Duckig...
En als je net als bij autorijden wat meer in de verte kijkt, dan ga je vanzelf rechterop zitten!!!
Verder een hele leuke combinatie!

Liianne_Acie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:21

Leuke combinatie!

Ik zou idd erg letten op je handen niet te breed en ontspannen. Als jij een deel van je lichaam zo spant doet je paard dat ook en zo te zien pakt jou paard dat erg goed over van jou. De beugels hebben een mooie maat om een perfect resultaat te krijgen zou ik je boven benen iets meer naar achteren leggen. Niet te veel spanning in je benen want dan ga je ze van je af steken.

Sommige stukjes zien er overigens wel netjes uit!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:28

Jij bent wel heel hard voor jezelf. B-waardig vindt ik het absoluut. Niet uitstellen dat starten, gaan met die banaan! Verbeterpuntjes geef je zelf al aan.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:41

Je moet je wel realiseren dat jij degene bent die 'm op je hand laat hangen ;) wat nog wel eens wil helpen (zit zelf met een rechtsgebogen Fries + mezelf die sterk worden op links :+ ) om buitenstelling te rijden op de volte. Kleine stukjes zodat de spanning af kan vloeien, en daarna weer terug vragen. Wordt er weer gehangen, dan weer hetzelfde. Heb trouwens niet gelezen of het paard op beide teugels hangt, naar icm stelling op een hand is dit wel een fijne oefening. :) hoop dat je er iets mee kunt!

Ik vind jullie een leuke combi, jullie.redden het wel in de B. Je zou eens een keer zonder paard moeten gaan kijken wat er soms tussen zit, kan goed voor je ego zijn hoor haha :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 20:53

Tendance schreef:
Ziet er leuk uit voor een B combi, tenen mogen alleen wel naar binnen anders wordt het een beetje Donald Duckig...
En als je net als bij autorijden wat meer in de verte kijkt, dan ga je vanzelf rechterop zitten!!!

ja dat klopt maar dit is zonder petrie laars nog erger. Heb van mijzelf beetje korte x pootjes, maar vind het ook nog eens onwijs moeilijk. :o Letten ze toch niet heel streng op?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 20:58

Amaryllis schreef:
Je moet je wel realiseren dat jij degene bent die 'm op je hand laat hangen ;) wat nog wel eens wil helpen (zit zelf met een rechtsgebogen Fries + mezelf die sterk worden op links :+ ) om buitenstelling te rijden op de volte. Kleine stukjes zodat de spanning af kan vloeien, en daarna weer terug vragen. Wordt er weer gehangen, dan weer hetzelfde. Heb trouwens niet gelezen of het paard op beide teugels hangt, naar icm stelling op een hand is dit wel een fijne oefening. :) hoop dat je er iets mee kunt!

Ik vind jullie een leuke combi, jullie.redden het wel in de B. Je zou eens een keer zonder paard moeten gaan kijken wat er soms tussen zit, kan goed voor je ego zijn hoor haha :')

ja dat klopt, maar het zit het ook wel in de frequentie van training. Merk dat wanneer ik lekker aan de slag ga, hij best werkwillig is en makkelijk kan zijn. Maar zoals ik al aangaf, er komt zaterdag een bak. (niet vorige week zaterdag, was vergeten dat het koninginnedag was).

Ja ik kijk wel eens bij de B ruiters, heb onlangs nog geschreven. Vond het allemaal best goed gaan.
En ik heb daar ook veel van geleerd. Maar wil wel een beetje leuk eindigen. Winstpunt hoeft niet perse, maar beetje tegen 180 moet dan wel lukken.

Buitenstelling is idd goede oefening.. wel eens geoefend met instructrice. Dan (misschien verwoord ik het niet goed) zet hij zijn schouders er ook beter onder. ( vooral galop).

Afgelopen dinsdag balkjes gelopen, werd hij lekker soepel van. Al ben ik zelf absoluut geen springruiter... terwijl hij het wel leuk vindt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:33

Knert schreef:
Tendance schreef:

ja dat klopt maar dit is zonder petrie laars nog erger. Heb van mijzelf beetje korte x pootjes, maar vind het ook nog eens onwijs moeilijk. :o Letten ze toch niet heel streng op?

Neej hoor maak je niet druk... Het is gewoon alleen iets netter en verder vind ik jullie een hele leuke combi als je aan de punten werkt die je ook zelf hebt aangegeven, dan komt het zeker goed!
Heb jij ook een zadel waar je de beugels onderlangs kunt doen?
Heel vals misschien, maar dat kan al helpen bij het meer naar binnen draaien van je tenen.