Arminius - E7 (BE) proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Didier_n

Arminius - E7 (BE) proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 09:55

Nogmaals op wedstrijd geweest met mijn volbloedje...

Proef is de E7 die men gebruikt in België. We hadden een totaal van 61% en kwamen zo op de 6° plaats terecht van ongeveer een 12-tal deelnemers.
Voor diegene die mijn andere posts nog niet hebben gelezen, Arminius is nu 14 jaar oud en ik heb hem iets meer dan 2 jaar, ikzelf ben 38 jaar en nu ongeveer 2,5 jaar aan het rijden. Dit jaar starten we ook de B-reeks eventing.

De proef in mijn signature is dezelfde als dit filmpje maar reeds een jaar terug. Toen haalden we een 57% dus er is beterschap *\o/* .

Laat jullie comments komen, maar hou het vooral vriendelijk en opbouwend.

Groeten

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:42

Wat loopt ie netjes! :) Vind het er prima uitzien, enigste puntje is het klapperen met je benen :j

Gefeliciteerd trouwens ;)

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:16

Ten eerste: mooi paard! Jullie lijken me een veelbelovende combinatie.

Hier heb ik wat tips:

Het halthouden heeft weinig rust en je paard toont wat verzet wanneer je hulpen geeft om weg te rijden (zie staart).

Het lijkt erop dat jij steun zoekt in je paard zijn mond om jouw eigen houding stil en rustig te krijgen. Wat beter zou zijn is te proberen vanuit een rustige en onafhankelijke zit je handen stiller te houden met een vederlicht en ontspannen contact.

Niet mee gaan duwen met je zit, wat me vooral in de galop opvalt. Tevens is je binnenhand regelmatig te streng. Houdt je handen stil en ontspannen, en probeer onafhankelijker te zitten.

Je beugels lijken wat kort, vooral wanneer je aan komt rijden rond de 3.20 minuten. Zie je zelf ook dat je knieën los komen van het zadel? Houdt een verticale lijn voor je lichaam in gedachten en zorg dat je stil zit, dus niet meebewegen, omdat je altijd later bent in reactie ten opzichte van de beweging van je paard. Effect van meebewegen/meeduwen is dus dat je je paard tegenwerkt en dus remt in zijn natuurlijke beweging.

Je zit ziet er voor 2,5 jaar ervaring heel netjes uit. Je handhouding is verder mooi en je zit goed rechtop en kijkt vooruit de proef. Jullie zijn een mooie combinatie met kwaliteit "in de dop". Zorg echter wel dat je zit dieper en onafhankelijker wordt. Je zult merken dat je handen vanuit dat punt ook minder hoeven te doen, waardoor je paard zich weer beter durft en kan bewegen. Ik zie veel "wil" bij je paardje, alleen heb ik ook het idee dat deze nu wat wordt tegengehouden.

Succes!

SofieBeau

Re: Arminius - E7 (BE) proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:56

Best een mooie score al ! :) Goed gedaan!

Probeer wel te letten op je handen, ik zou je teugels wat korter nemen en je handen lager, gelijker en stiller willen zien.

verder verlies je volgens mij ook punten op je figuren, een cirkel heeft geen hoeken ;) probeer ook in je overgang drap-stap meer impuls te houden.

heel leuk paard, lijkt mij dat hij graag wil werken :j

Keesface

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:48

Ik vind het een nette proef!
Lijkt alleen alsof je erg gespannen zit, waardoor het geheel wat onrustig toont.
En je doet meer met je binnenteugel dan met je buitenteugel. Leek op de volte alsof je het paard juist met de binnenteugel begrensde i.p.v. de buitenteugel.
Denk dat als je daaraan werkt, je score omhoog zal VLIEGEN! :)

Je niveau is trouwens echt netjes voor iemand die 'pas' 2,5 jaar rijdt overigens; respect! Zo reed ik echt niet toen ik 2,5 jaar paard reed.

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:25

ik weet niet of het zo is, maar soms lijkt het alsof je je binnenhand over zijn hals brengt ...
voor de rest echt mooi gereden !

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:30

Ik vind jullie een leuke combinatie. Alleen vind ik het er absoluut niet ontspannen uit zien. Ik vind het ogen alsof je te veel dingen wilt regelen. Je benen klapperen, je handen zijn niet stil in het mond van het paard en je hebt een stuwende zit, hierdoor vind ik het (vooral in stap) er allemaal erg overhaast uit zien.

LoveMyHorseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:34

Als je een beetje meer ontspannen zit gaar je zit ook al wat beter worden. Maar worden de E-proeven voorgelezen ?

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:43

E-proeven mogen voorgelezen worden.

En weet nu terug aan wat te werken...ontspannen lijkt de key message :-)

meltuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:59

Leuke combinatie (:
Maar zoals ik hierboven al wat vaker las, het is fijner voor het paard en zeker ook voor jezelf als het allemaal iets relaxter gaat.
Je hebt nog niet echt een enorme stabiliteit want je beweegt je handen en benen vrij veel, maar dat is natuurlijk niet heel raar als je nog maar 2,5 jaar in het zadel zit !
Gewoon lekker door gaan oefenen, en ook een keertje zonder zadel proberen etc zodat je zit beter wordt.
En blijf gewoon aan je paardje denken (: Want teveel beweging boven op je rug veroorzaakt vaak ook spanning in de rug ( denk aan de veelvoorkomende klachten bij manege paarden )..