Hij is (dacht ik) 10 / 11 jaar oud. Ti Amo zit zelf denk ik op B – L niveau. Hij heeft nooit wedstrijden of iets gelopen en was 2 jaar geleden een heel ander paard. Lees slof, sporen, geen fijn paard in de omgang. Heel af zie je daar nog wat trekjes van, maar meestal is het echt een super lief paard.
Zelf ben ik geen dressuur wonder. Nooit serieus gedaan eigenlijk, maar vind het leuk om met Ti Amo wat serieuzer te rijden.
Dit was overigens zijn 2e keer ! met een bitloos hoofdstel.
Houdt daar a.u.b rekening mee. Al pakte hij het al voorzichtig goed op. Met bit kan ik hem in de galop meer bij elkaar rijden.
Mijn eigen verbeterpunten aan mijzelf:
Linker been lang laten. Al gaat dat al wel weer beter dan een maand geleden. Ik blijf oefenen.
Linker teugel los laten (die pakt Ti Amo vast) Nu heb ik die teugel wat losser zodat ik er niet makkelijk ‘aan’ kan zitten. Doe ik dat wel dan zit ik gelijk met mijn arm tegen mijn bovenlichaam. Op de momenten dat Ti Amo los laat zijn mijn handen veel beter. De moeilijke punten blijven als hij zich sterk maakt. Al gaat het steeds beter om dan met mijn benen door te rijden, en mijn handen even laten voor wat het is.
Mijn houding vind ik al weer ietsje pietjes verbeterd. Mijn linker hand wordt ook al iets minder streng. Nu nog goed aan mijn been krijgen, vooral in de buigingen. Al met al blijf ik aan mijn houding werken en probeer goed met mijn benen te rijden.
Mijn vorige topic, altijd leuk om veranderingen te zien: [RT-HAW] Na een half jaar weer aan de slag.
Dan de foto’s . Losrijden hebben we uiteraard ook gedaan.
1.

2.

3.

4.

5.

6. Volgens mij ging er hiervoor net een paard aan de kletter in de wei.

7.

8.

9.

10.

11.

12. Ik probeer hier geconcentreerd te blijven

13.

14. Uitdraven.

15. En een complimentje geven dat hij zo goed zn best heeft gedaan

Ik ben weer helemaal klaar voor tips! en eventueel tops