Manege B debuut *filmpje*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Manege B debuut *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 08:39

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst een B proefje gereden, op de manege :) Ik vond dat het wel goed ging, was alleen erg gespannen en omdat ik niet mocht inrijden was het paard waar ik op reed niet echt actief. Ook waren ze vlak naast de bak aan het zagen, wat natuurlijk wat eng geluid gaf :+ Ik had 161 punten, waarmee ik mijn proefje heb gehaald (min. 156 punten), waar ik dan ook wel heel blij mee was voor zo'n eerste keer! En ik was ook erg blij met de 8 voor uiterlijk, daar had ik erg mn best op gedaan O:)

Info over het paard:

Naam: Sicco
Leeftijd: 1 mei issie alweer 21
Ras: Fries x ? (KWPN?)
Ouders: Onbekend
Favo bezigheden: Eten, beginners plagen, knuffelen

Link voor het filmpje (kwaliteit is door Youtube helaas erg achteruit gegaan :\ ) :

http://www.youtube.com/watch?v=oHC2XI7jw1Y

Commentaar mag, maar hou het netjes :)

Marieke_K

Re: Manege B debuut *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:06

Leuk dier en gefeliciteerd met je punten :) Probeer alleen je benen iets stiller te houden, je hakken uit te drukken en op het goede been licht te rijden ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 09:20

Dankje voor de tips :) Ik meende ook al te zien dat ik afentoe op het verkeerde been zat indd :o

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:30

Leuk hoor !
Even een paar dingetjes.
* je goeie been naar achteren doen met aanspringen galop ;).
*benen iets stiller te houden, je hakken uit te drukken en op het goede been licht te rijden ( was al gezegt)
*en bij het hand veradneren op de hoefslag pas een tel doorzitten en niet op de x ;)
Tenzij dit een manege paard is dan leer je het indd zo :o ( niet banketstaaf bedoeld hoor) !

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 09:32

Is indd een manege paard ;) Maar wat bedoel je met het 'goeie been' :o ?
Bedankt voor je tips :)

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:41

Weet je wat op de rechter hand rijden is ?
Zo niet dat is als je binnenhand rechts is rijd je op de rechterhand ;).
Nou dus al jij op de rechterhand aan wilt springen moet je je buiten been naar achter doen en niet je binnen been :D.

Snapje het anders leg ik het gewoon ngo een xtje uit ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:25

Dat snap ik, ik weet best wat links- en rechtsom is ;) Maar bedankt voor je tip, ik wissel het indd nog wel es om ja :=

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:45

UMayDream schreef:
Dat snap ik, ik weet best wat links- en rechtsom is ;) Maar bedankt voor je tip, ik wissel het indd nog wel es om ja :=

Ja je weet het nooit he sommige weten het nog niet dat is niet bedoeld hoor om maar te zeggen omdat jij op een manegepaard rijd want zo bedoelde ik het niet :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 07:53

Haha snap ik ;) Ik vind het ook nog moeilijk hoor, maar gaat steeds beter :=

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:01

Leuk beestje, maar volgens mij mag je de zweep tijdens het proef rijden niet wisselen.
De rest is wel gezegt :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 10:47

Dankje voor je tip, dat mag indd niet geloof ik :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:59

He, daar zou ik ook nog bijna mijn paard gaan stallen.
Ter zake, als je paard ergens naar kijkt zoals zij dus deed in het begin van het filmpje kun je beter wegkijken, binnenbeen en buitenteugel. Jij geeft nu alleen maar meer ruimte om dat te doen, en omdat jij een beetje onbewust meekijkt en naar je paard kijkt geef je ook meer aanleiding om nog meer te kijken.

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:50

Probeer er op te letten dat je je voltes iets netter rond rijdt. En keurig op de letter. Daar letten ze echt op.
Laatst bijgewerkt door Sica op 21-04-11 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote weggehaald

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:28

@Danique_G, haha grappig, tis een gezellige stal hoor :D Bedankt voor je tip, ik ben indd nogal snel afgeleid iets om aan te werken :)

@maxxlover, bedankt voor je tip :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:16

Wat een leuk paardje om te zien zeg, jullie doen het leuk!

Probeer je voltes echt een stuk netter te rijden. Vooral de voltes bij de A en C mag je veel ronder rijden. Je gaat eerst nog een stuk recht over de hoefslag.
Ook mag je inderdaad je zweep niet wisselen, dus probeer hem in de hand te houden waarbij je Sicco nog wel eens bij moet tikken.

Lekker verder oefenen hoor!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:04

Hee, wat leuk, nog een poptaruiter op bokt :D
Nette proef gereden hoor! Dat dekje was zeker van Erna? :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 08:21

@Mir_Horses, dankje voor je tips :)

@KirstenVosje, haha dankje, die was indd van Erna ja :D Jij rijdt toch wel es met je eigen pony mee met de wedstrijden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:01

Ik vind het er leuk uitzien, maar je bent wel heel erg braafjes. Je zit er te afwachtend op, je teugels hangen in boogjes, je paardje gaat nét wat te traag.
Het zou al heel wat schelen voor het beeld als jij je teugels op maat weet te houden en je handen wat meer zou dragen. Zorg ook dat je je hakken goed uitdrukt. Wees concequent in het tempo. Bepaal hoe hard jij wil en zodra het paard langzamer gaat geef je been (met je kuit en niet met je hakken)
Met het van hand veranderen moet je inderdaad pas voor de hoek van been verwisselen. Je brengt je paard uit balans als je dat midden in de middendraf gaat doen.
Ik vind je bovenlijf wel heel erg netjes. Je rug is mooi recht en je deint mooi mee vanuit je heupen.

ashleylucky ik vind dat je een beetje neerbuigend doet tegen manegeruiters. Misschien eens op letten? ;) Er zijn namelijk ook maneges waar gewoon goed lesgegeven wordt.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:45

Leuk gereden :) . Natuurlijk nog leerpunten, maar wie heeft ze niet ;) . En dat hoofd van je paard in het begin :') Wat mij oa erg opviel was dat je beugels aardig ongelijk waren (let maar eens goed op in het filmpje) en dat je elke pas hulpen gaf. Dat laatste is echt niet nodig, zeker aangezien je paard pas reageerde wanneer je dat écht wilde, anders niet :D . Dus lekker je benen stilhouden en alleen vragen als je echt reactie wil. En als je wat vraagt, dat het paard ook daadwerkelijk moet reageren. Wel goed dat je in het begin zo rustig bleef toen je paard spoken zag +:)+

Silkebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:55

Als je kijkt lijkt het soms net of je bij het lichtrijden met je handen afzet in zijn hals, dus de tip is iets meer je eigen handen te dragen, inplaats van te laten leunen.

De 8 voor verzorging heb je verdiend hoor!

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:03

In het begin van het filmpje zie je heel goed dat je je hakken optrekt. Hakken dus beter uitdrukken en misschien je beugels een gaatje korter. Het lijkt nu alsof je op je tenen gaat staan bij iedere pas. Verder inderdaad erop letten dat je niet elke pas drijft. Paard mag inderdaad actiever zijn maar dat is lastig bij paarden die met meerdere mensen een proefje moeten lopen. Verder inderdaad meer op de letter rijden. Dat is al de helft van de winst. Voor de rest nette proef hoor!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 08:47

Allemaal bedankt voor de tips/complimentjes, hier heb ik zeker wat aan :) Ik heb zeker ook nog veel te leren, dus tips zijn altijd meer dan welkom :D !