na vele dieptepunten en het overwegen van mijn merrie Zaffra te verkopen zie ik ergens wel een steigende lijn, waar ik persoonlijk trots op ben
Ik heb Zaffra nu bijna 5 jaar waarvan ik een lange tijd schrik van haar heb gehad. ik heb zelf 15 jaar op dit moment en toen ik een jaar of 11 was kon ik echt niet overweg met Zaffra. In de stal/op de weide waren we 2 handen op 1 buik maar vanals het op rijden aankwam ging alles aan duigen. ik wou links zaffra rechts, uiteindelijk kreeg Zaffra d'r zin. ben toen eens hard van haar gevallen (ze galoppeerde dan over mij) en sinds dien heb ik erge schrik van haar gehad. m'n hart klopte in m'n keel enkel al bij het denken dat ik met haar zou rijden. Ik besloot dan maar om haar te verkopen aangezien dat het beste was voor ons beide. Ergens vond ik dat dan erg spijtig dus vond ik dat ik na 3 jaar toch nog eens op haar moest rijden gewoon om het zeker te weten dat ik ze echt wel wegwou.
Ik begon met uitstappen, weekje later echt gereden en nu na 2x echt rijden zijn er een aantal fototjes gemaakt. in de laatste maanden dat ik besloot om haar te verkopen is m'n vriendin met haar beginnen rijden om haar iets of wat ' verkoopsklaar ' te maken.
Uiteindelijk heb ik besloten om Zaffra te houden ! Het klikt weer tussen ons en nu ik ouder ben kan ik beter met haar overweg.
Ons niveau is dus ergens - heel ver weg - onder de B. Momenteel wil ik gewoon dat ze mooi en goed loopt, dus aan springen, .. denk ik nog niet. Natuurlijk gaat het niet altijd goed, en hebben we problemen met de linkergalop.
Telkens ik wil aanspringen ; springt ze juist aan, zet ze 1 tot 3 passen in de juiste galop en wisselt dan automatisch.. Aan de longe doet ze het wel na soms toch een kwartier 'oefenen'. Nu ja er zit wel al verbetering in !
waar ik op moet letten zijn toch wel mijn hakken meer uitdrukken & ik heb soms ook de neiging om met mijn benen te gaan zwaaien & ik durf wel eens voorover te vallen.
Maar ja het was mijn 2e keer rijden sinds 'eeuwen' op haar. Ik heb les ja.
Bedankt voor het lezen , nu de foto's ;
foto's staan zo goed mogelijk op volgorde.
instappen

stelling vragen in stap

diagonaal in stap

draven

volte C-X-C

doorzitten

rechtergalop

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/217044_1775597942018_1001421993_31513420_5534750_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/205545_1775598502032_1001421993_31513423_1356552_n.jpg
verzamelen

Toen linkergalop geprobeert, echter ging dit niet zo heel erg goed, aangezien ze weer maar 3 passen nam en toen wisselde.
Ik heb er niet op blijven oefenen, aangezien ze rap haar aandacht verliest & ik dit makkelijker vind van op de grond. Toen dus nog eens rechts gegaloppeerd.
lichtjes beginnen strekken in draf

Rechtergalop
dit is een moment opname , ze ging net zwieren met haar hoofd, voor de eerste vliegen dit jaar.

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/207493_1775599382054_1001421993_31513430_2430449_n.jpg
& uitstappen met losse teugel

braaf paard

en poseren

bedankt voor het kijken & laat je wat achter ?
mvg Laura x

Ziet er verder ook netjes uit, jullie komen er wel. Veel succes met alles.