--

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

--

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:31

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 14-04-22 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yoniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:33

leuk paardje (:
hakken uitdrukken , & ik kan je filmpje niet zien :s

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:42

ik zou als ik jouw was je beugels 1 of 2 gaatjes korter doen, ik heb het idee dat ze nu te lang zijn waardoor je zo met je benen beweegt.

Ik vindt wel dat je heel erg zaagt op het filmpje! het bit en jouw handen gaan continu van links naar rechts en weer terug.. neem je buitenteugel er meer aan en als ze dan tegen je hand in komt kun je met je binnenhand kneden..

MichellexH

Re: KWPN'er Rosa moest weer eens aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:13

ik vind het er wel netjes uitzien.
net als wat Yoniii zei; je hakken wat meer uitdrukken.
en misschien je handen wat meer omhoog.
op foto 4 liggen ze op het zadel, of het ligt aan de foto, kan ook. :P

horshe1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:19

Het ziet er op zich wel netjes uit maar het paard loopt te veel op de voorhand. daar valt gelukkig veel aan te doen.

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:31

Ziet er fijn uit, ik ga mee met het bovenstaande comentaar en heb zelf ook nog wat, in de hoeken heb je nog een beetje weinig stelling en buiging probeer (als je op de linkerhand rijdt) linkerstelling aan te nemen en dan met je linkerkuit haar naar buiten te duwen als het goed is gaat ze zich dan een beetje buigen. op de rechterhand moet het uiterraad andersom (je kan dan ook met je binnenteugel kneepjes geven) :)
als ik het fout zeg of niet goed uitleg zegt iemand dat dan??? :P

succes! leuk paardje <3

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 09:40

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 14-04-22 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:30

Ziet er leuk uit hoor! :j

Probeer inderdaad je handen wat stiller te houden in draf, ik vind overigens wel dat je ze netjes op de plaats houdt.
Rosa loopt inderdaad wat op de voorhand, dat ze overbouwd is maakt het dan natuurlijk nog net iets lastiger om hier aan te werken maar je bent duidelijk al een heel stuk op weg! +:)+ Lekker tempowisselingen en overgangen gaan rijden zodat die achterhand er nog iets meer onder komt!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:58

Dat ziet er al goed uit Ester :)

Om je wat tips te geven om Rosa wat soepeler te maken: houd d'r bezig :D
Het is wat flauwtjes, wat voltes en overgangen, maar Rosa is niet écht aan het werk. Ze wordt ook wat vervelend in de aanleuning. Als Olympus niet lekker loopt krijg ik altijd om mijn kop van m'n moeder dat ik te veel focus op de aanleuning en daardoor alleen wat voltes rijd en verder niks doe om het goed op te lossen. Maak het haar eens 'moeilijk', slangenvoltes met wat overdreven stelling of juist contrastelling, een keer een overgang naar stap middenop of een schijnovergang. Door een S van hand veranderen is ook een goede oefening, buigen, rechtstellen en weer de andere kant op buigen.
En maak gebruik van de hoeken, ook weer om je binnenbeen heen buigen, daarna eventueel een pasje wegrijden, terugrijden en weer die buiging om je binnebeen vragen.
Volte 15 meter is ook een goede oefening om te controleren of je haar tussen 2 teugels en benen hebt, als dat niet het geval is valt ze namelijk meteen over de buitenschouder naar de hoefslag :)

Rosa kan wel wat oefeningen toch? Wijk eens van de hoefslag af in stap, in plaats van naar de hoefslag toe, dat is te makkelijk :D Achterwaarts (of halthouden) en daarna wegdraven vraagt ook om een actieve achterhand.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:09

Ziet er netjes uit hoor vind je rijden ook 'vriendelijk' ogen.
Maar je geeft aan dat Rosa moeite heeft met voltes dat ze wegvalt over de schouders.

Ik zie je in het filmpje onwijs veel over de hoefslag heen huppelen.
Als je paard moeite heeft met voltes, figuren op wat voor manier dan ook. Ga dan van die hoefslag af, rijd 2e hoefslag, veel figuren zoveel en zo gek je ze maar kunt verzinnen maar ga in ieder geval van die hoefslag af denk dat, dat een hoop zal schelen ;)

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:40

Ik zie dat ze nogal gemakkelijk op haar voorhand loopt,
in dit topic althans.

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:05

Ziet er leuk uit, je beugels zou ik een gaatje korter doen..

xx

ManonL18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:15

ik denk dat alles al gezegt is. Maar over all vind ik het er netjes uitzien hoor!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 16:00

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 14-04-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Raiinboww

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:03

Leuk paardje, maar inderdaad, probeer je hakken iets meer uit te drukken. Ziet er verder erg fijn uit..

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:01

Ik vind het een vriendelijk beeld geven. Je hakken mogen inderdaad uitgedrukt, maar dat is al gezegd. Verder valt me op dat je met lichtrijden wat ver achterin je zadel terecht komt. Ik denk dat je makkelijker kan zitten en ook je benen stiller kan houden als je wat meer in het midden van je zadel gaat zitten en je tijdens het lichtrijden echt op laat gooien door je paard. Let er daarbij dan goed op dat je je bekken kantelt. Ik vind het overigens best meevallen hoor hoe je benen bewegen, dat kan veel erger. Je paard mag nog wat actiever vind ik, maar jullie zijn zeker op de goede weg. Heel veel succes en plezier samen, ik vind jullie prettig om naar te kijken :)