Toen zijn we vooral bezig geweest aan ontspanning en naar de hand toe rijden.
Die keer hadden we ene paar daagjes achter elkaar al buiten gereden en toen was
ze aardig relaxed.
[RT-HAW] Toekomstig sportpaard@work! (basis)
Vandaag was ze soms ontzettend gespannen, de lammetjes liepen buiten en die had
ze nog niet vaker gezien + we waren voor het rijden ook even ernaast naar buiten
geweest en dat is voor haar nog erg stressvol. Het totaalbeeld zal dus niet zo relaxed
zijn als de vorige keer maar toch wou ik het met jullie delen.
ALLE TIPS WELKOM, alleen wil ik wel 1 ding zeggen..
Aan mijn holle rug valt helaas niets te doen, Die heb ik van jong uit meegekregen
Ons niveau: +/- B.. het is de bedoeling van de zomer in het L1 ons debuut te maken.
Ik heb [***] overigens pas 3 maanden dus wees een beetje lief.
Stapje met uitgeschoven hand, dit is de reden dat ik vaak erg lange teugels heb, bij een
normaal lijntje gaat ze nog wat achter de ll.

Hier reden we richting de schaapjes en kwam er spanning, ik vroeg eigenlijk stelling aan het
been maar daar had ze geen zin in.

Het vervolgbeeld van de vorige foto: Ik lijk hier sterk in te komen met mijn handen maar voor
de mensen zonder "extra" oog: Mijn teugels waren te lang en om haar enigzins bij me te houden
til ik inderdaad mijn handen naar mijn onderbuik. Het hoort niet.. dat weet ik
Maar als ze in dehals ontspant zouden mijn teugels weer net te kort zijn als ik ze op had gepakt omdat ze hierbij
wat meer uitschuift in de hals ipv zoals op de foto opkropt.
Maar oeeeh.. dat beenwerk

Drafje, zet door de voorafgaande spanning mijn ellenbogen vast

Arbeidsgalopje

Arbeidsdrafje sta moment.. + ze kropte op (schaapjes) Vandaar dat mijn teugels weer "te lang" zijn

Miscommunicatie. Ze zette de kaak vast na de vorige foto. De spanning werd haar even te veel, vandaar
dat ik de teugel laat veren in een waslijn, zodat ze tot bedaren kan komen en zelf weer de hand opzoekt.

O, o o.. mag hier wel meer op mijn kant gaan zitten, lijk wel een negerin

En uitstappen

Buiten met mn mooie meid

De mooie sterke onderhals die we met rijden juist proberen weg te krijgen

Ik "rende" maar met haar mee want mevrouw sleurt me als ik haar bij me probeer te houden,
dit is onderweg terug naar stal.. dat wil ze WEL graag.

Voordat we naar buiten gingen en gingen rijden was ze wel relaxed:

Mijn MAURICE impressie.. + kapstokjes oefenen

Graag opbouwende kritiek.. TIPS om de spanning eruit te krijgen zijn erg welkom.
(alleen overgangen en schijnovergangen rijden werkt bij dit paard NIET, dan drukt
ze JUIST de rug weg en komt er meer "spanning" omdat ze al een vluchtreactie geeft
en ik haar daar in tegen moet houden)
Hoop van jullie te horen!