Black@work.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maytee

Black@work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:45

gisteren ben ik bij Black geweest om eventjes te oefenen voor mijn A-brevet.
Black had er helemaal zin in :D
Black is merrie,een halve welsh en ze is 13jaar.
punten waar ik aan moet werken ; - minder naar beneden kijken tijdens dressuur
- mijn handen recht houden
- ...
hier zijn de foto's :
eerst eventjes instappen en op de achtergrond zie je sexy Tor :D
Afbeelding
een drafje
Afbeelding
misschien handen iets hoger houden?
Afbeelding
haar schattige pootjes :9
Afbeelding
galopje
Afbeelding
nog eens galop, en ik was naar mijn eigen aan het kijken in de ramen ;)
Afbeelding
sprongetje, ik moet minder leunen in de nek en teugel mogen ook niet doorhangen :\
Afbeelding
80cm en hier geef ik echt wel heel veel mee omdat 80cm echt wel al hoog is voor Black.
Afbeelding
en dan mocht de fotografe uitstappen :)
Afbeelding

ik weet dat ik met gympen reed maar dat was omdat ik mijn rijlaarzen was vergeten in de auto.
commentaar mag maar hou het vriendelijk (:
:evaw: Maytee x

Leinearthur

Re: Black@work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:50

Wat een leuke pony! Ik vind je voor het plaatje wel wat te lang lijken voor je pony, maar heb niet idee dat je de pony hindert.

Qua houding heb ik op te merken dat je niet naar je knappe ponytje moet kijken(naar beneden) maar naar voren.Wat letten op je piano handjes en je kapstokjes.

Qua tuigage heb ik op te merken dat ik je zadel niet passend vind lijken, en voor zo ver ik zie je neusriem scheef zit, maarja daar kwam je waarschijnlijk pas achter op de foto :=

Als laatste tip wil ik je meegeven, schoentjes met hak te dragen, anders schiet je misschien een keertje door de beugels heen...

succes samen! +:)+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:57

Ik vind idd het zadel ook niet helemaal lekker liggen. Daarbij mogen je beugels best een aantal gaatjes langer :) door de korte beugels zit je ook meer in een stoelzit.

Voor gewoon rijden vind ik je nog wel net passen, echter zou ik niet te vaak zo hoog springen. Je hebt een aardig lang bovenlichaam wat hem uit balans kan brengen, zeker als je een hoge sprong neemt.

Goed schoeisel is ook een goede tip :) gympen zijn niet echt geschikt om mee te rijden, een ongeluk zit in een hoekje :)

Verder vind ik je houding best netjes! Je zit netjes rechtop en houd je armen ook netjes :) Leuke pony ook!

Evelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:38

Hele leuke en mooie foto's,
ik vind je net perfect voor black (:
Veel succes op het A-brevet, ik weet zeker da als je wilt, je je B ook al zou kunne ;d

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:27

leuke pony :)

tja het commentaar is eigenlijk al gegeven

zeg maar tegen de fotograaffe dat ze de hakken wel errug ver uitdrukt haha := voor de rest wil ik zeggen dat het soms lijkt alsof je een klein beetje stoelzit hebt, dit ligt waarschijnlijk eraan dat je zadel niet perfect ligt....

succes samen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:44

Ik vind haar om eerlijk te zijn niks te dik....
Jij toont heel strak in je houding en die spanning lijk je over te brengen op black...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:25

Leuke pony.
Commentaar wat al is gegeven ben ik het mee eens,daar ga ik dus niks meer over zeggen.

Ik vind je pony wel erg op de voorhand lopen.
Ook zou hij wat meer ontspanning in zijn hals moeten hebben.
Ik wil je aanraden eens met je instructeur of instructrice naar goede oefeningen voor jou en je pony te kijken om de achterhand er goed onder te krijgen en meer ontspanning op de voorhand te krijgen.

Op de springfoto's vindt ik dat je je teugels té los hebt,je moet meegeven,maar ineens de teugel losgooien werkt ook niet.
Denk er ook aan dat je op de 2e foto goed naar voren kijkt,dat deed je op de 1e foto wel prima!

Let er ook op dat je rechtop zit,schouders naar achteren,je lijkt nu soms wat te ver naar voren te zakken.

Succes met Black,het is wel een mooie pony! :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:26

Mag ik eerlijk zeggen, dat ik je toch eigenlijk net wel iets te groot vind voor deze pony?
Het geeft geen ideaal beeld zo die verhouding, maargoed.

Het is een leuke pony voor het mooie mogen je beugels een gaatje langer? en je knikt je pols op wat foto's flink naar beneden wat zo'n 'naar beneden gedrukt' beeld geeft.

Pony valt, zoals al eerder gemeld flink op de voorhand, veel (schijn)overgangen rijden zal haar goed doen ;)
Daarnaast denk ik dat lang en laag rijden ook niet verkeerd zou zijn, ik merk nav. deze foto's veel spanning op in de hals en de rug van de pony.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:12

Je rijd niet slecht maar toch vind ik dit niet een heel fijn plaatje. Het is niet gemeen rijden, of afbeulen maar er zijn wat dingen die niet echt mooi ogen.

Je pony heeft weinig bespiering waardoor ze iel oogt. Daarnaast ligt het zadel ook niet echt lekker, iets te veel naar voren. Of je te groot bent durf ik nu niet te zeggen, mede omdat je pony zo iel is. Ze lijkt ook aardig overbouwd?

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:32

mirjam_kl schreef:
Je rijd niet slecht maar toch vind ik dit niet een heel fijn plaatje. Het is niet gemeen rijden, of afbeulen maar er zijn wat dingen die niet echt mooi ogen.

Je pony heeft weinig bespiering waardoor ze iel oogt. Daarnaast ligt het zadel ook niet echt lekker, iets te veel naar voren. Of je te groot bent durf ik nu niet te zeggen, mede omdat je pony zo iel is. Ze lijkt ook aardig overbouwd?

dat heb ik al eerder gehoord, haar achterhand ligt hoger dan haar voorhand