Nikita doet weer goed haar best!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keeliiee

Nikita doet weer goed haar best!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 18:04

Hoihoi!
Een tijdje geleden heb ik met Nikita in de buitenbak gereden, met bit. Was weer een tijd geleden dat we met bit reden, want over het algemeen rijden we bitloos. Nou al met al deed ze 't supergoed en hebben we echt heerlijk gereden! Op een gegeven moment liet ze haar bit helemaal los en kon ik alles doen met of zonder contact. Het wijken zijn we nog hard aan aan't werken. Ze loopt vaak helemaal van me weg tijdens het wijken, dus dit hebben we eerst proberen onder controle te houden. Nou lukte 't wel aardig, alleen neemt ze haar achterhand nog bijna niet mee enzovoort. Nog veel te doen dus!

Ik moet er goed op letten dat ik rechtop en achterover blijf zitten, mijn handen draag en mijn hakken uitdruk. Nog veel om aan te werken dus, maar het gaat al vooruit!

Even rustig stappen
http://i52.tinypic.com/502m9k.jpg

Eerst madame maar eens op de hoefslag krijgen :}
http://i51.tinypic.com/2u40doy.jpg

Daar was iets engs:}
Afbeelding

Al wat beter!
http://i55.tinypic.com/f20d5i.jpg

Handen dragen
Afbeelding

Verschrikkelijke foto, maar de galopswissel is cool ;d
Afbeelding

Wel netjes!
Afbeelding

Weer een galopswissel geloof ik op de slangevolte
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Weer een flutfoto, maar ik vond haar beenwerk hier wel netjes!
http://i55.tinypic.com/2z3wffk.jpg

Lekker drafje:)
Afbeelding

Draf verruimen, hand te streng maar verder best netjes
Afbeelding

Hakken laag houden en handen dragen
Afbeelding

Handen dragen
Afbeelding

Wel netjes
Afbeelding

Poging tot wijken :}
Afbeelding

Again
[IMG]http://i56.tinypic.com/104hwzd.jpg[IMG]

http://i56.tinypic.com/5piwax.jpg

Even lekker uitrazen!
Afbeelding

http://i52.tinypic.com/24lorkm.jpg

Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en rijtechnische tips zijn altijd welkom!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:08

Wat een heerlijk paardje heb je zeg :) Echt leuk ding!

Zoals je zelf al zegt op je kont zitten (bekken kantelen) en je schouders meer naar achteren draaien.
Probeer je handen rechtop en naast elkaar te houden, het lijkt alsof je ze wat kantelt.

Dickens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:36

Leuk beestje, verder zit je een beetje naar voren, maar verder heel leuk! en je zit heel netjes, leuke foto's

ashleylucky

Re: Nikita doet weer goed haar best!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:18

zoo wat een mooi paard zeg :o
je paard gooit hoog op in de galop zeker of lijkt dat maarzo?

keeliiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 19:40

Dankjewel allemaal!
Nee, ze gooit niet zo heel hoog op, hihi.
En ik zit inderdaad wat naar voren, maar 't is al een stuk verbeterd dus dat komt wel goed!:D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:17

je galopwissel van foto 5 is niet goed, in tweeen gesprongen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:16

Wat voor niveau rijd je met haar??

Persoonlijk zou ik eerst meer aan de basis gaan werken en aan je houding zoals je zelf al aangeeft (al vind ik je best netjes zitten) voordat je wissels gaat springen en slangevoltes in galop gaat doen..

Hier en daar heb ik het gevoel dat ze niet compleet nageeflijk is, met de welbekende 'valse knik' loopt. Op andere foto's is dat niet zo, maar loopt ze wel op de voorhand.

Mooi paard, en knap, bitloos rijden!

walithe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:28

leuk paard!!! lijkt alleen of je je onder benen te ver naar achteren brengt met het lichtrijden

keeliiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 03:02

Vulina schreef:
Wat voor niveau rijd je met haar??

Persoonlijk zou ik eerst meer aan de basis gaan werken en aan je houding zoals je zelf al aangeeft (al vind ik je best netjes zitten) voordat je wissels gaat springen en slangevoltes in galop gaat doen..

Hier en daar heb ik het gevoel dat ze niet compleet nageeflijk is, met de welbekende 'valse knik' loopt. Op andere foto's is dat niet zo, maar loopt ze wel op de voorhand.

Mooi paard, en knap, bitloos rijden!

Ik rijd geen wedstrijden met haar, maar ze heeft Z gesprongen. Vandaar ook de galopswissels en slangevoltes in galop. Ze doet de wissels vrijwel automatisch, en als ze zo heerlijk loopt als die dag nemen we die even mee. Natuurlijk niet perfect uitgevoerd enz., maar gewoon meer voor de afwisseling. Waar we wel serieus aan werken is aan het wijken.

Als ik eerlijk ben heb ik geen idee hoe je kunt zien of ze in een valse knik loopt. ik rijd haar in het begin altijd gewoon in met langere teugels en dan hoeft ze nog niet nageeflijk, maar rijd ik haar wel flink voorwaarts. Na een tijdje, als ik de teugels ietsjes korter pak, gaat ze (vooral op haar goede dagen) een beetje spelen met het bit en laat ze het volledig los, wat voor mij een superfijn gevoel geeft omdat ik mijn handen dan gewoon nauwelijks tot niet meer gebruik. Op de fotos heeft ze in de meeste gevallen dan ook haar bit volledig losgelaten en ze neemt zelf de houding met haar hals aan, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten of het helemaal perfect is enzo:$

Piebe_Post

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:32

Je zit erg veel naar voren waardoor je paard ook wat naar voren valt.

keeliiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 13:30

Piebe_Post schreef:
Je zit erg veel naar voren waardoor je paard ook wat naar voren valt.

ja dat klopt, staat ook in de beginpost. Het is al een heel stuk verbeterd en t is nu eigenlijk alleen in de galop nog zo erg.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:36

Vind het er erg fijn uitzien, paard heeft achterbeen er goed onder, je rijd erg netjes en rustig (voor een paard is dit een erg fijne houding!) en ach, aan een ruiterzit is bijna altijd wel werk te doen. :)

keeliiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:43

Dankjewel!!

Nableize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:00

leuke foto's! let er op dat je je schouders naar achteren doet en niet naar beneden kijkt. Verder lijkt je been iets te ver naar achter te liggen, of anders je hakken te veel omhoog (:. x